Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:32:11 GMT

رعایت حجاب در ادارات حرمت گذاشتن به نظام اداری است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۲۹۳۳

رعایت حجاب در ادارات حرمت گذاشتن به نظام اداری است

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر دوشنبه در جلسه صیانت از حقوق شهروندی در محل استانداری زنجان، گفت: امروز وظیفه اصلی و تکلیف مدیران در تمام دستگاه‌های اجرایی نظارت بر رعایت حقوق شهروندی درحوزه مسئولیتی است.

وی اظهار کرد: رعایت حقوق شهروندی دستور العمل و ابلاغ نیست و باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، باید مدیران در ارائه خدمات به مردم در دستگاه‌های اجرایی مربوطه خود نظارت لازم را داشته باشند و اگر به این مهم توجه شود خروجی خوبی را خواهیم داشت.

نافچی با بیان اینکه آستانه تاب آوری مردم پایین آمده است، تاکید کرد: ارباب رجوع باید در دستگاه‌های اجرایی خدمات لازم را با تکریم کار مند دریافت می‌کند و کوتاهی دراین زمینه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مدیر باید ۲۴ ساعته درخدمت مردم باشد، افزود: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان میدانی نیستند و باید مشکلات سازمان خود را با رصد دقیق بررسی کرده و آن را رفع کنند و با پیام دادن کار جلو نمی‌رودو باید روند امور اصلاح شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، با بیان اینکه بیماری کرونا هشت ماه است که خانواده‌ها را درگیر کرده است، ابراز داشت: زدن ماسک توسط مردم حقوق شهروندی است و باید همه به آن احترام بگذارند و در برخی از اصناف استان شاهد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بودیم و این خود مصداق عدم رعایت حقوق شهروندی است.

نافچی بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: رعایت حوزه و حجاب احترام و حرمت گذاشتن به سازمان مربوطه است.

وی افزود: باید در نظام اداری به موضوع بسیار مهم حجاب و عفاف توجه جدی شود چرا که بی توجهی به این مهم بی احترامی به نظام اداری است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، برلزوم مناسب سازی مبلمان شهری وایجاد زیر ساخت ها ی لازم برای معلولان در ادارات تاکید کرد و افزود: معلولین به دلایلی و حوادثی دچار ناتوانی شدند و باید از حقوق شهروندی لازم استفاده بکنند.

نافچی افزود: طبق مفاد قانون جامعه معلولین باید در دستگاه‌های اجرایی زیر ساخت‌ها برای حضور معلولین مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5046310

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان حقوق شهروندی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران دستگاه های اجرایی استانداری زنجان حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست برتر مردم در حجاب

واقعیت این است که مردم در ماجرای حجاب بسیار جلوتر از مسئولان هستند و به ناچار هزینه کم کاری دستگاه ها و گیجی در تصمیم گیری را نیز همین مردم می دهند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان مدیرمسئول روزنامه همشهری طی یادداشتی نوشت:

یکم. خاطرتان هست رهبری انقلاب فرمود بی‌حجابی گناه سیاسی است؟ آن‌روی دیگر این سخن چیست؟ جماعتی ناجوانمردانه در کمین زنان و دختران ما نشسته‌اند که غرض‌شان فراتر از برچیدن پوشش آنهاست و صبح تا شب ذهن و قلب زنان ما را زیر آماج بمباران‌های رسانه‌ای و فرهنگی برده اند. پوشش جامعه ایرانی را باید با این سطح از هجمه بی‌امان دشمن تحلیل کرد. آنگاه روشن می‌شود که در ابعاد جامعه زنان و دختران ما چه مبارزه و مقاومتی صورت گرفته است.

دوم. مسئولان دولتی و انتظامی می گویند ۹۹ درصد افراد مکشفه بعد از تذکر مجریان قانون، حجاب خود را اصلاح می‌کنند. این یعنی مردم ما سرجنگ با قانون ندارند. اگر قانون روشن باشد و دقیق و مدبرانه اجرا و نظارت شود، جامعه همراهی می‌کند.

سوم. این روزها در فضای مجازی گفت وگوی جدی درباره سبک برخورد با بدحجابی است. برخی در دفاع از اقدامات سلبی و عده‌ای نیز در نقد آن می‌گویند و می نویسند. اما فصل مشترک همه آنها دغدغه حجاب است. به‌جز جریان مطرود خارج نشین، کسی از اباحه‌گری و کشف حجاب دفاع نمی‌کند و بحث برسر نحوه اصلاح و ارتقای حجاب است.

چهارم. وضعیت بدحجابی در جامعه ما نه خدای نکرده مرتبط به بی‌حیایی و بی‌عفتی است و نه تقابل‌های سیاسی. برخلاف تصور ضدانقلاب حجاب در جامعه ما امری مرتبط به سبک زندگی است و به‌همین دلیل است که بارها شاهد بودیم زنان و دختران ما در هر سطحی از حجاب در بزنگاه‌های سیاسی پای کار انقلاب و در ایام معنوی سال، اهل تهجد و عبادت و مناجات هستند.

پنجم. مجموعه نظرسنجی‌های موجود در نهادهای مختلف نشان می‌دهد اکثریت قریب به اتفاق مردم ما معتقد به حجاب هستند و بر الزام قانونی حجاب تاکید دارند و حتی شل‌حجاب‌ها نیز همین که دارند را حجاب می دانند.

تا اینجای ماجرا مردم؛

و اما عملکرد مسئولان:

یکم. کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد از ۳۲ دستگاه اجرایی کشور که دارای وظایف قانونی در حوزه عفاف و حجاب هستند مطالبه کرده است تا نسبت به عملکرد خود پاسخ دهند. نتیجه این گزارش نشان می‌دهد ۱۹ دستگاه با دهن‌کجی هیچ توضیحی نداده‌اند و باقی نیز جز ۴‌یا۵ دستگاه وظایف خود را ناقص اجرا کرده‌اند. چرا؟

دوم. ترک فعل دستگاه‌های اجرایی جرم نیست؟ مدعی العموم نباید وارد شود؟ سخنگوی دستگاه قضایی صریحا اعلام کرده است دستگاه‌های اجرایی وظیفه قانونی خود را در قبال حجاب انجام نداده‌اند. خب؟ قدم بعدی چیست؟ چرا برخورد نمی شود؟

سوم. فراجا تنها دستگاهی است که وظیفه اقدام سلبی دارد. در این میدان نیز به تنهایی پیشرو است. اما آیا فراجا تجهیزات و ابزار لازم برای اجرای وظایف خود را دارد؟ آیا نباید حمایت شود؟

چهارم. چرا باید مجلس، دولت و دستگاه قضایی در تدوین و تصویب لایحه حجاب تا این اندازه تعلل به خرج دهند. هزینه این فرصت سوزی و پاسکاری های توجیه ناپذیر را چه کسی باید دهد؟ مردم؟

واقعیت این است که مردم در ماجرای حجاب بسیار جلوتر از مسئولان هستند و به ناچار هزینه کم کاری دستگاه ها و گیجی در تصمیم گیری را نیز همین مردم می دهند.

دیگر خبرها

  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب
  • مسیح مهاجری: اول تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن کنید بعد جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت
  • دست برتر مردم در حجاب