Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@11:12:12 GMT

پرداخت ۸۵ درصد از طلب چای‌کاران استان‌های شمالی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۲۹۵۶

پرداخت ۸۵ درصد از طلب چای‌کاران استان‌های شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش اعظمی از طلب چای‌کاران در گیلان پرداخت‌شده است، اظهار کرد: ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای در گیلان و مازندران از چای‌کاران باارزش ریالی ۴۸۴ میلیارد تومان خریداری‌شده و تاکنون ۴۱۳ میلیارد تومان آن معادل ۸۵ درصد به پرداخت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ با اشاره به درجه‌یک بودن ۶۰ هزار تن از برگ سبز چای خریداری‌شده در استان‌های شمالی گفت: از ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری‌شده ۶۰ هزار و‌۱۷۲ تن آن درجه‌یک و ۶۲ هزار و ۹۲۲ تن آن درجه‌دو بوده و از این میزان ۲۷ هزار و ۶۹ تن چای خشم تولید می‌شود‌.

رئیس سازمان چای کشور تولید با اشاره به تاریخ اتمام برداشت چای پاییزه در کشور افزود: چای در استان‌های شمالی در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت‌شده و این روند تا ۳۰ مهر در این دو استان ادامه دارد.

جهانساز چای را یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد در استان‌های گیلان و مازندران دانست و بیان کرد: در استان‌های گیلان و مازندران درمجموع ۵۵ هزار خانوار مشغول به تولید و برداشت چای هستند که این امر نشان‌دهنده اهمیت چای در اقتصاد این دو استان است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: چای مازندران چین گیلان حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان

کوروش خلیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گیلان به جهت وجود ۳۰۰ کیلومتر پهنه آبی خزر و نوار ساحلی یکی از استان‌های اثرگذار و مهم در بخش تولیدات شیلاتی و آبزی پروری است.

مدیرکل شیلات گیلان از صید بیش از ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در این استان خبر داد و اضافه کرد: این مقدار صید انواع ماهیان استخوانی از ابتدای شروع فصل صید تاکنون در سه نوار ساحلی گیلان صورت گرفته است.

خلیلی با بیان اینکه ۵۲ درصد ماهیان صید شده را ماهی سفید تشکیل می‌دهد، گفت: ۴۷ درصد ماهی کفال و یک درصد سایر گونه‌های ماهیان سبد تجمیعی صید پره های صیادی قرار گرفته است.

وی با اشاره به سهم خوب اقتصاد دریا پایه در گیلان افزود: ارزش ناخالص ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی بیش‌از ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به شرایط نامطلوب آب و هوایی برای صیادی از ابتدای فصل صید تاکنون بیان کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی پره های صیادی فقط ۵۰ درصد از فرصت صیادی در سواحل بهره بردند و نیمی از وقت شأن به علت نبود شرایط مناسب هدر رفت.

خلیلی از رشد ۱۵ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: پره های صیادی و صیادان گیلانی در کنار نبود شرایط مناسب برای صیادی در بخش برداشت ماهیان استخوانی عملکرد مؤثر و قابل قبولی داشتند.

وی با اشاره به اینکه زمان فصل صید تا ۱۵ فروردین است، افزود: تمدید زمان صید در نوار ساحلی گیلان به تصمیم کمیته ملی مدیریت مرکزی صید سازمان شیلات بستگی دارد.

کد خبر 6063273

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی داوران کشتی آزاد نوجوانان جام موحد
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • آماده برای جنگ بقا زیر وزنه سنگین(عکس)
  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جدید