Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه هاشمی با اشاره به مظلومیت سردار سلیمانی گفت: رسانه و به ویژه سینما وظیفه سنگینی برای نشان دادن چهره واقعی جریان مقاومت به مردم سراسر دنیا دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرضیه هاشمی، فعال رسانه، مستندساز و کارشناس شبکه بین‌المللی پرس‌تی‌وی با اشاره به تأثیر رسانه برای به تصویرکشیدن ابعاد مختلف جریان مقاومت در سرتاسر جهان گفت: رسانه و به ویژه سینما وظیفه سنگینی برای نشان دادن چهره واقعی جریان مقاومت به مردم سراسر دنیا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تاکنون تولیداتی در این زمینه و به ویژه با موضوع جنگ با داعش در سوریه و عراق داشته‌ایم اما کافی نیست. من فکر می‌کنم آن‌چنان که باید کار رسانه‌ای قوی برای بیان تلاش‌های جریان مقاومت انجام نشده است و از این نظر نیازمند کارهای قوی‌تریم. 
 
وی افزود: ایران اکنون به عنوان مرکز جبهه مقاومت شناخته می‌شود و همه دنیا چشم به ما دارند تا ببینند که در خط مقاومت چه خبر است. این مسئله وظیفه‌مان را سنگین‌تر می‌کند. این موضوع در حالی است که تمام رسانه‌های غرب و شرق در منطقه حضور دارند و با هزینه‌های سنگین علیه خط مقاومت فعالیت می‌کنند. درست است که فشارهای زیادی روی ما است و محدودیت‌هایی داریم اما باید بهترین تلاشمان را برای بیان زحمات، تلاش‌ها و افق‌های پیش‌روی جبهه مقاومت به کارگیریم. لازم است در عرصه‌ فیلم مستند، فیلم کوتاه و آثار سینمای داستانی تولیداتی ساخته شوند تا چهره اصلی جریان مقاومت را به دنیا نشان بدهیم. 

مجری شبکه پرس‌تی‌وی با اشاره به اینکه اکنون زمان خوبی برای فعالیت قوی و مستمر در موضوع مقاومت است، گفت: به نظرم اکنون زمان بسیار مناسبی برای این کار است چرا که بخشی از معادلات دنیا برهم‌ریخته و می‌توانیم با استفاده از آن واقعیت جبهه مقاومت را به دنیا نشان بدهیم.

هاشمی با تأکید بر این‌که آمریکا از سینمای خود به عنوان ابزاری برای جریان‌سازی استفاده می‌کند، گفت: دقت داشته باشید که سینما در آمریکا به عنوان ابزاری برای بیان سیاست‌های آن به شمار می‌رود. برای مثال در مورد حمله آمریکا به ویتنام یا جنگ‌های دیگری که در آن نقش داشتند، فیلم‌های سینمایی زیادی تولید کرده‌اند و جالب است که نمایش آمریکا در این فیلم‌ها به گونه‌ای است که گویا حق با آمریکا بوده است. حتی وقتی به 8 سال جنگ تحمیلی هم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دشمنان ما چگونه فعالیت می‌کردند. 

وی اظهار داشت: به نظرم نیاز به اتاق فکرهایی داریم که از هر زاویه به مسائل نگاه کنند و متناسب با آن فعالیت رسانه‌ای انجام دهند. باید بدانیم که هر تولید رسانه‌ای متناسب با چه قشری از جامعه است و چگونه می‌توان همه اقشار را جذب کرد. بنابراین باید نگاه تکنیکی به موضوع مقاومت داشته باشیم. درست است که مشکلات پولی و بودجه‌ای وجود دارد اما به نظرم مشکل اصلی این است که نمی‌دانیم چگونه باید همین پول را خرج کنیم. کار کردن برای نمایش چهره مقاومت نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌بندی دارد. فراموش نکنید که جوانان در سراسر دنیا دنبال یافتن حقیقت‌اند و ما باید این حقیقت را به آنان نشان بدهیم. سینما، مستند و انیمشن، فضاهای جذابی را در اختیار ما قرار می‌دهند که با استفاده از آن می‌توانیم این اقشار را جذب کنیم. 

مرضیه هاشمی با اشاره به جشنواره مقاومت به عنوان محفلی برای نمایش آثار جبهه مقاومت و جریان‌سازی آن در فضای رسانه‌ای گفت: به نظرم جشنواره مقاومت در زمینه جریان‌سازی مفید عمل کرده است. برای مثال یکی از بخش‌های آن که درباره شهید قاسم سلیمانی است، می‌تواند تأثیرگذاری خوبی داشته باشد. شهادت سردار سلیمانی موضوع ویژه یکسال اخیر در دنیا است و باید با کار دقیق رسانه‌ای مظلومیت این چهره شاخص جریان مقاومت را به گوش همه مردم در سراسر دنیا رساند. روحیه و فعالیت کاری ایشان یادآور سخن امام حسین علیه‌السلام است مبنی بر اینکه نباید تسلیم ظالمان شد. به نظرم اتفاقات یک سال اخیر بسیاری از پشت پرده‌ها را فاش کرده و خیلی از مسائل رو شده است. اگر خیلی‌ها تا به امروز نسبت به جبهه باطل شک داشتند، اکنون همه چیز مشخص شده  و این موضوع ظرفیت خوبی را در اختیار ما قرار داده است. باید نشان بدهیم جبهه حق و باطل چه کسانی‌اند. 

او در پایان با اشاره به تأثیرگذاری جشنواره مقاومت بر افکار عموم مردم گفت: معتقدم که باید هماهنگی خوبی بین سینما و شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد چرا که وقتی فیلم خوب تولید می‌شود به واسطه شبکه‌های اجتماعی می‌توان آن را برای افراد زیادی به اشتراک گذاشت و به دیده شدنش کمک کرد.

297 فیلم مستند برای دستیابی به جایزه شهید آوینی رقابت می‌کنندپخش مستند افسران عراقی که حاضر به جنگیدن با امام خمینی (ره ) نشدند از امشببیش از 700 اثر داخلی و خارجی به بخش ویژه شهید سلیمانی در "جشنواره فیلم مقاومت" رسید

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس جریان مقاومت مرضیه هاشمی جبهه مقاومت سراسر دنیا نشان بدهیم رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از خوش پوش‌ترین ملکه دنیا

              گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

تصاویری از خوش پوش‌ترین ملکه دنیا 

خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود


نوشته جالبی که روی دیوار یک طباخی خودنمایی کرد


بالا رفتن از طناب تا ۱۱۰متری برج ایفل


استوری ویژه محمدرضا گلزار به مناسبت تولد پدرش


موبایل در دست بچه‌ها خیلی هم چیز بدی نیست!


چهره جالب بازیگر سینما وقتی که یک طلبه بود!


۲ عکس کمتر دیده شده از خیابان آزادی در ۵۰سال قبل


تغییر چهره «زن رحمت» در سریال پایتخت بعد از ۵ سال


تغییر چهره شدید پسر معروف امین حیایی


ولیعهد و شاهزاده طرفدار تیمی که فکرش را هم نمی‌کنید


تصویری تازه از پارسا پیروزفر در کنار یک هوادار خوش شانس


عکس دیده نشده و خانوادگی از نیوشا ضیغمی


جزییات خودسوزی هولناک در میدان انقلاب


پیامک عجیبی درباره جنگ که مردم را نگران کرد


ماجرای بازداشت همسر و دختر عابدزاده چه بود؟


سفارت هلند در تهران تعطیل شد؟


اقدام زیبای شهرداری تهران در مترو چشم‌ها را خیره کرد


جذابیت چهره سحر دولتشاهی، پای هدیه تهرانی را وسط کشید


ماجرای عجیب یک هک که امروز مثل بمب ترکید!

دیگر خبرها

  • شعر معنادار خانم بازیگر و استایل جدیدش | عکس
  • مهاجری: طبیعی است که رسانه‌های اسرائیلی عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند/ عملکرد غلط صدا و سیما باعث شده مردم اخبار فضای رسانه‌ای غیر رسمی را بخوانند/ الآن چاره‌ای جز این نیست که نیروهای مسلح چهره‌های رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی را توجیه کنند
  • دیدار چهره به چهره وزیر ورزش و جوانان با ملی‌پوشان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی
  • در دیدار چهره به چهره وزیر ورزش با کاپیتان های تیم های ملی چه گذشت؟
  • برای ساختن فیلم از شخصیت‌های تاریخی عجله نکنیم/ اگر فیلمساز بودم، فیلمی درباره «شیخ بهایی» می‌ساختم
  • آگهی عجیب و غریبی که به شدت جنجالی شد
  • تصاویری از خوش پوش‌ترین ملکه دنیا
  • نبرد سنگینی در کرانه باختری جریان دارد +فیلم
  • نبرد سنگینی در کرانه باختری جریان دارد
  • نبرد سنگینی در کرانه باختری جریان دارد+فیلم