Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اذعان به اینکه بخش عظیم معیشت ساحل نشینان شرق هرمزگان به دریا وابسته است اظهار کرد: با توجه به افزایش چند برابری ارز و دلار نیاز است که به همین اندازه معافیت کالای همراه ملوان متناسب سازی و افزایش یابد.

رئیسی، با اشاره به مصوبه آئین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی اظهارداشت: ️با پیگیری های صورت گرفته بدنبال این هستیم که هر ملوان بتواند در سال ۲ بار و هر سری به مقدار هشت نیسان کالا بار ملوانی را از گمرک ترخیص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نیاز است با افزایش هزینه های تامین معیشت ساحل نشینان استان هرمزگان میزان معافیت کالاهای ملوانی نیز به همین میزان متناسب سازی و افزایش یابد، تصریح کرد: طبق مصوبه قبلی در زمانی که دلار ۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود، در هر نوبت به ازای هر ملوان تا سقف ۱۵ میلیون تومان معافیت کالای همراه ملوان تعیین شده بود که با توجه به افزایش نرخ دلار باید این معافیت به روز شود.

وی اضافه کرد: برای یکسان سازی معافیت کالای همراه ملوان ️در آینده نزدیک نشستی با استانداران نوار ساحلی کشور برگزار خواهیم کرد و تصمیمات واحدی برای ترخیص، مقدار و نوع کالاها بدون تفاوت و یکسان برای همه استان های ساحلی گرفته می شود.

رئیس خاطر نشان کرد: این مصوبه با استقبال ملوانان، صاحبان شناورهای باری و بازاریان استان هرمزگان روبرو خواهد شد، طوریکه شناورهای که از تخلیه کالا های آنها جلوگیری می شود، در قالب این طرح قرار بگیرند و بار آنها تخلیه شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه مبادلات مرزی همکاری، تعامل و پیگیری های خوبی بین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان بوجود آمده است که در آینده ای نزدیک در معیشت ساحل نشینان تاثیر خوبی خواهد داشت.

کد خبر 5046222

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین رئیسی مجلس شورای اسلامی معافیت گمرکی بازارچه ملوانی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران معافیت کالای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ آسمان استان قسمتی ابری در بعضی ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی رگبار موقتی باران و رعد وبرق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی نیز محتمل خواهد بود.

دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهد بود و شدت باد طی ساعات شب در محدوده تنگه هرمز قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را معمول دارند و در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری کنند.

سامانه همرفتی از امروز تا روز پنجشنبه طی ساعاتی در مناطقی از استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

به لحاظ دمایی، فردا از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • صفرزاده: جلوی سپاهان اشتباه کنید، تنبیه می‌شوید
  • محرومیت رامین رضائیان برابر پرسپولیس صحت دارد؟
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان