Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالملکی گفت: کارآفرینی عنصر مهمی تقویت تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ حجت الله عبدالملکی پیش از ظهر امروز در آیین امضای تفاهم نامه اشتغال در استان کرمان بین سپاه ثارالله استان کرمان و کمیته امداد امام (ره) برگزار شد، گفت: ایران در گام اول انقلاب بر اساس مطالعه وسیع، سرعت پیشرفت در چهل سال در میانگین بیست کشور دنیا در عرصه های مختلف که 350 شاخص برای آن در نظر گرفته شده است، برتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هئیت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه ظرفیت ما برای پیشرفت خیلی فراتر از اتفاقی است که افتاده است، عنوان کرد: در گام دوم مأموریت اصلی جریان انقلاب این است که در مسیر فعلی پیشرفت که از میانگین بیست کشور دنیا بالاتر است در مسیر به فعلیت رسیدن ظرفیت های واقعی قرار بگیریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت و این در واقع برنامه اساسی ما در گام دوم انقلاب است است که برای این جهش، در مسیر پیشرفت نظریه پایه ای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را داریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای دهه چهارم انقلاب این مسئله را مطرح کردند که اقتصاد مقاومتی بعد اقتصادی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است که در واقع لوازم اقتصادی برای به فعلیت رساندن ظرفیت های واقعی کشور را فراهم می کند و با وجود همه مشکلات آن ظرفیت های کشور را به فعلیت می رساند که این مسئله یک بعد اصلی در تحقق تمدن نوین اسلامی است.

عبدالملکی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دو رکن فرهنگ جهادی و تقویت تولدی ملی است، اظهار کرد: فرهنگ جهادی به این معنا است که با حرکت های معمولی قطعا ما نمی توانیم به این برنامه برسیم و در نتیجه حرکت های شتابی و جهشی در این عرصه لازم است و تولید ملی شاه کلیدی است که همه مشکلات اقتصادی را برطرف خواهد کرد و اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی را محقق خواهد کرد.

عضو هئیت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز کرد: تقویت تولید ملی در داخل کشور منجر به رفاه عمومی و در سطح بین المللی تولید قدرت و پدافند می کند؛ در تقویت تولید ملی مهمترین عامل کارآفرینی است؛ در تقویت تولید ملی نیازمند بازار هستیم که در کشور 85 میلیون بازار داخلی وجود دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: برای تقویت تولید ملی نیاز به نیرو داریم که در کشور 40 میلیون نفر نیروی در صدد کار وجود دارد که  15 میلیون نفر آنها افراد دارای تحصیلات هستند.

وی ادامه داد: جهت تقویت تولید ملی به فناوری نیازمندیم که جمهوری اسلامی ایران در سطح مناسبی قرار دارد؛  4 هزار و 700 شرکت دانش بنیان و بیش از 120 هزار استاد دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و همچنین صدها پژوهشگاه، آزمایشگاه و مراکز تحقیقاتی وجود دارد.

عبدالملکی با بیان اینکه نقدینگی 2.7 میلیارد تومانی در کشور را اگر به سمت تولید ملی سوق دهیم نیاز به حتی یک دلار سرمایه خارجی نخواهیم داشت، ابراز کرد: جهت تقویت تولید ملی به منابع طبیعی نیاز داریم و نیز وسعت سرزمین ایران سه برابر وسعت کشور فرانسه است و دارای معادن بسیار غنی، موقعیت کشاورزی بسیار عالی و شرایط بسیار مناسبی را در عرصه منابع طبیعی داریم.

عضو هئیت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه تمامی این عوامل را کارآفرینی در کنار هم قرار می دهد، تصریح کرد: کارآفرینی عنصر مهمی تقویت تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود:کارآفرینی محرومان اهمیت مضاعفی دارد که اگر آنان به توان کارآفرینی، خلق ثروت و تولید ملی برسند، محرومیت از بین خواهد رفت و با این اتفاق بخشی از منابع کشور آزاد می شود.

وی با اشاره به اینکه 700 هزار خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره) خود کفا شده اند و سالانه 3 هزار میلیارد تومان از منابع کشور آزاد شده اند، ابراز کرد: چون متأسفانه جریان تولید فقر ادامه دارد، افرادی که خارج شده اند تعدادی خانوار دیگر وارد شده اند.

عبدالملکی با بیان اینکه کارآفرینی محرومان بار از روی کشور بر می دارد، عنوان کرد: مجموعا 1.5 میلیون نفر محروم بیکار داریم که که از این تعداد 950 هزار نفر مدد جویان معیشت بگیر کمیته امداد هستند و 550 هزار نفر مددجویانی هستند که معیشت بگیر کمیته امداد نیستند و محروم هستند.

عضو هئیت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در مجموع جمعیت بیکار و شبه بیکار در کشور 4.5 میلیون نفر است، گفت: طبق اساس نامه ابلاغی مقام معظم رهبری نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) مسئولیت دارد که به همه محرومان خدمات دهد و مهمترین خدمت اشتغال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه طبق اساس نامه ما متولی 1.5 میلیون بیکار هستیم، عنوان کرد: سال گذشته 4 هزار و 700 میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد برای تسهیلات قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 شغل در استان کرمان جدای از برنامه‌های قبلی کمیته امداد و بسیج سازندگی ایجاد می‌شود، خاطر نشان کرد:  امیدواریم با این اتفاق یک جهش اساسی در کشور در راستای اشتغال محرومان ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ره تحقق تمدن نوین اسلامی تقویت تولید ملی اقتصاد مقاومتی میلیون نفر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی

سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.

وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.

سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد