Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر لزوم ساخت فیلم از رشادت های دلیرمردان این استان در طول ۸ سال دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  شبستان در ایلام، حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» روز دوشنبه در نشست جمعی از فرهیختگان رسانه و هنر به منظور بررسی سریال ایلدا،  اظهار کرد: حداقل اقدام مثبت سریال ایلدا این بود که نام ایلام در آن آورده شد و صدای ما در کشور شنیده شد، از اینکه سریالی ساخته شده و نام ایلام در آن بوده کسی ضرری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اینکه یک فیلم ساز فیلمی را تولید می‌کند و مناطق مرزی کشور و استان ایلام را تبیین کند جای تقدیر دارد، اما اینکه چقدر توانسته به هدف مناسب برسد موضوعی دیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: نمی‌شود در یک سریال ۲۶ قسمته تمامی هشت سال دفاع مقدس غرب کشور را به نمایش گذاشت.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: ساخت سریال و فیلم هزینه دارد، اقدامات محلی نیز در جذب آنان موثر است، ما منتقد هستیم اما پای کار نیستیم، بارها شده سرمایه گذار به استان می‌آید ولی از بس از آنان استقبال نمی‌شود که از کرده خویش منصرف می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه این موضوعات درد است که به عرصه فرهنگ نیز نفوذ کرده است، تصریح کرد: با چندین فیلمساز صحبت شده اما آورده‌ای از داخل استان متوجه آنان نمی‌شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار عنوان کرد: دوستان ایلامی مستطیل قرمز را ساختند و این اثر مقام جهانی نیز آورد که بسیار قابل تقدیر و تشکر است و ما باید این چنین تلاش کنیم.

 

وی افزود: سریال ایلدا طبق اعلام مسئولان مربوطه آن بر اساس تصورات نویسنده است و این موضوع هم جای تاسف است که چرا نمی‌آیند به موضوعات حقیقی و واقعی بپردازند.

 

کریمی تبار با بیان رشادت های دلیر مردان ایلام، ادامه داد: حاج صارم طهماسبی کسی است که قبل از انقلاب بر علیه اسراییل جنگیده است و اقدامات فوق العاده‌ای در انقلاب دارد، چرا از این قهرمانان در ایلام فیلم ساخته نمی‌شود؟ ما همچون شهیدان یادگار امیدی، علی غیوری، درویشی و… کم نداریم.

 

امام جمعه ایلام بیان داشت: یک سری متناقضات در فیلم هست، همانند اینکه چگونه می‌شود در سال ۵۷ جاده‌ها آنگونه آسفالت مناسبی داشته باشد؟ یا از طرفی دیگر یک قاتل جانی امانت دارانه عمل می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: با مدیر کل ارشاد و صدا و سیما، هم نظری شد و تماسی با مسئول «سیما فیلم» آقای رمضان زاده برقرار شد و توضیحاتی داده شد، اما معلوم بود از برخی موضوعات اطلاع ندارند، مطالبات ما این بود که برای  قسمت هایی از فیلم که پخش نشده هر جا خلاف حقیقت است در صورت تائید کارشناس معتمد ما حذف شود و این پیشنهاد هم پذیرفته شد.

 

وی تصریح کرد: قول دیگری داده شد که کارگردان این سریال به ایلام بیاید و ان شاالله سریالی از موضوعات حقیقی ساخته شود اما این موضوع منوط به آن است که باید خودمان پای کار باشیم.

 

 ووی بیان کرد: بناست که وقتی سریال ایلدا تمام شد نقدی بر آن ساخته و در سطح کشور نیز پخش شود و ایجاد کمپین‌های نه به این سریال چیزی را نصیب ما نمی‌کند، فیلم سازی در ایلام هزینه ساز است.

 

گفتنی است در پایان این نشست، اهالی رسانه و فرهنگ موضوعاتی را بیان کردند و به اظهار نظر پرداختند.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان ایلام امام جمعه ایلام ایلام سریال ایلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با اعضاب ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر به نقش حساس و مؤثر جامعه کارگری در تحقق جهش تولید هم پرداخت و افزود: ایجاد انگیزه مالی و حفظ شأن و کرامت جامعه کارگری از راه کارهای مهم برای توسعه و پویایی حوزه تولید است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی را از موارد ضروری برای اشتغالزایی در استان عنوان کرد.

نورالدین الیاسی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه حدود نیمی از سه هزار و چهارصد تعاونی استان، نیمه فعال یا غیر فعال هستند، اضافه کرد: احیاء این تعاونی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 6086938

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی