Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تابستانی که پول نقد در دسترس تیم ها نبود، این ایده ها و نبوغ مدیران ورزشی بود که نیازهای تیم ها را در بازار برطرف کرد. 

در پایان آوریل 2020، فابیو پاراتیچی مدیر ورزشی یوونتوس در خصوص فصل نقل و انتقالات پیش رو گفت ما یک فصل نقل و انتقالات خلاقانه و غیر قابل تصور را در پیش خواهیم داشت. البته که پاراتیچی کاملا درست می گفت؛ در فصل نقل و انتقالات تابستانی 2020، شاهد هزینه های کم تر و ایده های بیشتر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنج ماه از صحبت پاراتیچی می گذرد و یک فصل نقل و انتقالات بسیار طولانی و حساس را سپری کردیم. پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2020، خاص بود زیرا تمام برنامه هایی که از قبل چیده شده بود، تغییر کرد و نتیجه متفاوتی رقم خورد. ایده هایی عالی و بزرگ در این تابستان مطرح شدند اما همه آن ها محقق نشدند. این فصل نقل و انتقالات گاهی اوقات متوقف می شد و گاهی اوقات به اوج جذابیت می رسید. در این تابستان تیم ها توانستند خودشان را با شرایط شیوع ویروس کرونا که تمام بازار را تحت تاثیر قرار داد، تطبیق دهند.

کاهش هزینه ها، هدف بارسلونا و رئال مادرید

بسیاری از باشگاه های اسپانیا به خاطر قوانین سخت گیرانه کنترل دستمزدها و امور مالی لالیگا محدود شدند و این در حالی بود که باشگاه های اسپانیایی به خاطر بحران ویروس کرونا از نظر مالی، آسیب شدیدی دیدند. بارسلونا در روز پایانی نقل و انتقالات تابستانی اعلام کرد که 97 میلیون یورو طی یک سال مالی ضرر کرده اند و به همین خاطر باید برای کاهش دستمزدها و آوردن بازیکنان جدید در آینده، باید چند خروجی داشته باشند. بارسلونا در تابستان توانست فقط سرجینیو دست را از طریق خریداری کند که این خرید هم با توجه به فروش نلسون سمدو به وولورهمپتون میسر شد. آن ها برای فراهم کردن منابع مالی بیشتر نتوانستند عثمان دمبله و ساموئل اومتیتی را به باشگاه دیگری واگذار کنند و به همین علت بود که مجبور شدند مذاکرات برای جذب اریک گارسیا و ممفیس دیپای در روز پایانی نقل و انتقالات را نیمه کاره رها کنند. رئال مادرید هم به واسطه فعالیت بسیار خوب خود در فصول نقل و انتقالات، لقب کهکشانی ها را یدک می کشد اما در این تابستان آن ها با هدف کاهش هزینه ها و حفظ ثبات مالی حتی یک بازیکن جدید هم خریداری نکردند. رئال مادرید امیدوار بود با توجه به شیوع ویروس کرونا، یک ستاره را همراه با تخفیف خریداری کند و آن ها به جذب جیدون سانچو در آخر سپتامبر با قیمتی حدود 90 میلیون یورو همراه با پاداش می اندیشیدند. یک فرد نزدیک به سانچو در این خصوص گفت: "نزدیک بود این انتقال انجام بشود اما بازیکن از وضعیت ناامید شده بود." با این حال دورتموند هرگز قصد تخفیف دادن به تیمی را نداشت.

سرجینیو دست تنها خرید بارسلونا با استفاده از پول نقد بود، پولی که از فروش نلسون سمدو به دست آمد آرسنال، مدیران اتلتیکو مادرید را عصبانی کرد

منچسترسیتی توانست به خوبی پول در دسترس خود را مدیریت کند. آرسنال هم با فعال سازی بند فسخ 50 میلیون یورویی توماس پارتی در یک قسط، توانست اتلتیکو مادرید را شگفت زده کند. تیم اسپانیایی انتظار نداشت پنج ساعت مانده به پایان فصل نقل و انتقالات، آرسنال بتواند بند فسخ 50 میلیون یورویی پارتی را بپردازد. انتقال پارتی به آرسنال، به خوبی اخبار نقل و انتقالاتی که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود را منعکس می کند. ابتدا به نظر می رسید که اتلتیکو مادرید نسبت به خروج پارتی بی میل است و این مسئله خشم هواداران آرسنال را در پی داشت اما پس از قطعی شدن انتقال، فضای مجازی به این شکل شد: رویاها، لحظات باورنکردنی، ناامیدی و حتی توهین. در نهایت دیگر کسی نمی توانست رویای بزرگ هواداران آرسنال را نادیده بگیرد. آرسنال بدون هیچ گونه مذاکره ای تمام رقم بند فسخ پارتی را پرداخت کرد تا رویای هواداران توپچی ها محقق شود. مدیران اتلتیکو مادرید از این اتفاق ناامید شدند اما استراتژی کاملا پنهان آرسنال جواب داد؛ نبوغ و خلاقیت چیزی بود که در این پنجره نقل و انتقالاتی، تفاوت ها را رقم زد.

آرسنال در ساعات پایانی نقل و انتقالات تابستانی، دست اتلتیکو مادرید را در پوست گردو گذاشت چلسی استثنای تابستان کرونایی 2020

چلسی در این پنجره نقل و انتقالاتی در میان تمام تیم های دنیا یک استثنا بود. با وجود شیوع کرونا، چلسی یک پنجره نقل و انتقالاتی کاملا چشمگیر را سپری کرد اما این طرح از قبل برنامه ریزی شده بود؛ در واقع موضع رومن آبراموویچ مشخص بود: ما فقط اهداف اصلی مدنظرمان را می خریم نه پلن های بی. چلسی با خرید بازیکنان باکیفیت حالا می تواند اختلاف خود با سایر تیم های بزرگ لیگ برتر انگلیس کاهش دهد. هیچ تیمی نتوانست در جهان مثل چلسی خرید کند و عملکرد مدیران ورزشی چلسی همه را شگفت زده کرد. چلسی نه تنها توانست بازیکنان بزرگی چون حکیم زیاش، تیمو ورنر، کای هاورتس، بن چیلول، تیاگو سیلوا و ادوارد مندی را بخرد، بلکه موفق شد از انتقال کالوم هادسون اودوی، ستاره جوان خود به بایرن مونیخ در روزهای پایانی نقل و انتقالات جلوگیری کند. برای انتقال هادسون اودوی، پیشنهاد مهم و جالب توجهی به دست چلسی رسید اما بازیکن تصمیم گرفت در این تیم بماند و فرانک لمپارد هم از مدیریت درخواست کرد تا هادسون اودوی را نفروشند. تماس های نیمه شب، یکی دیگر از ویژگی های این فصل نقل و انتقالات بود. مثلا در خصوص انتقال کای هاورتس، این انتقال دقیقا در زمان استراحت بین نیمه فینال لیگ قهرمانان اروپا میان بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن به نتیجه رسید. در همان لحظه بود که مدیران بایر لورکوزن با مدیران رم تماس گرفتند و گفتند: " ما هاورتس را به چلسی فروختیم. معامله انجام شده و پاتریک شیک را می خواهیم." دو هفته بعد، هر دو انتقال رسمی شدند.

چلسی دو ستاره گران قیمت آلمانی را بدون هیچ مشکلی خریداری کردلیورپول با جذب تیاگو آلکانتارا، انتقال سال را رقم زد

با این حال، این لیورپول بود که توانست انتقال سال را نهایی کند. در ماه ژوئن تیاگو آلکانتارا به دفتر مدیران بایرن مونیخ رفت و عکاس باشگاه هم آن جا حاضر بود. همه بر این باور بودند که او برای تمدید قرارداد به دفتر بایرن مونیخ رفته اما او همه را شگفت زده کرد و گفت: "می خواهم بیشتر فکر کنم، باید با خانواده ام در این خصوص صحبت کنم. فردا به شما خبر قطعی را خواهم داد." بیست و چهار ساعت بعد، تیاگو آلکانتارا دوباره به زابنر اشتراسه رفت تا با مدیران بایرن مونیخ صحبت کند و این بار با چشم هایی اشک بار گفت می خواهد بایرن مونیخ را ترک کند. تماس های ویدیویی با یورگن کلوپ او را متقاعد کرد تا به لیورپول برود و تلاش های لحظه آخری بارسلونا هم نظر تیاگو آلکانتارا را عوض نکرد. جذب بازیکنی با کیفیت تیاگو آلکانتارا با رقم 25 میلیون یورو به علاوه پاداش، واقعا فوق العاده است و لیورپول از یک فرصت نقل و انتقالاتی بزرگ، نهایت استفاده را برد. تاتنهام از نیاز رئال مادرید برای فروش بازیکن استفاده برد و یک مدافع چپ با پتانسیلی فوق العاده به نام سرخیو رگیلون را جذب کرد. اینتر تحت هدایت آنتونیو کونته توانست با انتقال 40 میلیون یورویی اشرف حکیمی یک خرید مهم انجام دهد. حکیمی در 120 دقیقه ای که تاکنون برای اینتر بازی کرده توانسته دو پاس گل ثبت کند.

تیاگو آلکانتارا به صورت ناگهانی از تمدید قرارداد با بایرن مونیخ سر باز زد تا به لیورپول برود اگر کرونا نبود، پل پوگبا احتمالا به یوونتوس می رفت

تیم هایی که در فصول نقل و انتقالات گذشته مبلغی حدود 200 الی 300 میلیون یورو هزینه می کردند، مجبور شدند به جای هزینه های بیشتر از استراتژی های خلاقانه و نبوغ استفاده کنند و در نتیجه هزینه های نقدی میان تیم های لالیگا، لیگ برتر و حتی سری آ کاهش یافت. یوونتوس مثالی در این خصوص است. بیانکونری توانست فدریکو کیه زا، ستاره فیورنتینا را در انتقالی قرضی به مدت دو سال به ارزش 10 میلیون یورو که در دو قسط 2 میلیون و 8 میلیون یورویی قابل پرداخت است، به خدمت بگیرد. یوونتوس در سال 2022 موظف است بند خرید 40 میلیون یورویی کیه زا را فعال کند که آن هم در چهار قسط قابل پرداخت است. در فصل عجیب نقل و انتقالات تابستانی 2020، به قدری بازار از پول نقد خالی شد که لوییس سوارز به صورت رایگان راهی اتلتیکو مادرید شد و گرت بیل هم به صورت قرضی به تاتنهام پیوست. یک سال پیش، امکان پذیر بودن این نقل و انتقالات غیر ممکن بود. بدون شیوع ویروس کرونا، یوونتوس برای جذب پل پوگبا، پیشنهادی 100 میلیون یورویی به منچستریونایتد ارائه می داد. آن ها این مبلغ را کنار گذاشته بودند اما هزینه آن در یک قسط غیر ممکن بود و مجبور شدند ایده خرید پوگبا را به طور کامل بگذارند. یوونتوس و منچستریونایتد با انجام هزینه هایی هوشمندانه، خودشان را برای آینده هم آماده کرده اند. یوونتوس در انتقالی که مجموعا به 45 میلیون یورو خواهد رسید، دیان کولوسفسکی، جواهر 20 ساله فوتبال سوئد را از آتالانتا به خدمت گرفت؛ کولوسفسکی به قدری بااستعداد است که کریستیانو رونالدو هم عاشق بازی او شده است.

ویروس کرونا برنامه های یوونتوس برای جذب پل پوگبا را خراب کردتابستانی سخت تر در انتظار تیم هایی که قرارداد بازیکن هایشان تمام می شود

منچستریونایتد هم در انتقالی که مجموعا به 40 میلیون یورو خواهد رسید، اماد دیالو ترائوره، وینگر 18 ساله آتالانتا را در روز پایانی نقل و انتقالات خریداری کرد. اوله گونار سولسشر، سرمربی منچستریونایتد به شدت مشتاق است تا با این ستاره بااستعداد کار کند. ترائوره در ژانویه 2021 به منچستریونایتد اضافه خواهد شد. استعدادیابان منچستریونایتد، ترائوره را با وجود تنها 25 دقیقه بازی در سری آ، یکی از سه استعداد برتر متولد سال 2002 می دانند. اورتون هم در این فصل نقل و انتقالات لایق ستایش است؛ آن ها هزینه زیادی نکردند اما سرمربی آن ها ایده های جالبی دارد که می تواند تفاوت ها را رقم بزند. کارلو آنچلوتی بارها با هامس رودریگز و آلان به صورت تلفنی صحبت کرد تا آن ها را برای انتقال به اورتون متقاعد کند. حالا آنچلوتی با در اختیار داشتن این بازیکنان، در رویای رسیدن به دستاوردهای بزرگ با اورتون است. در مجموع یک فصل نقل و انتقالات سخت را دیدیم که تمام تیم های درگیر در آن، سختی کشیدند. در تابستان بعدی، تیم هایی که بازیکنان مهم خود را به صورت آزاد از دست می دهند، ممکن است وضعیت بدتری نسبت به تابستانی که گذشت، داشته باشند. لیونل مسی مثالی در خصوص این موضوع است که از ژانویه آزاد است تا با هر باشگاهی که می خواهد، پیش قرارداد ببندد. در منچستر و پاریس، از همین حالا برای جذب مسی گوش به زنگ هستند.

کارلو آنچلوتی با داشتن بازیکنان مورد علاقه اش امیدوار است به دستاوردهای مهمی در اورتون برسد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: نقل و انتقالات تابستانی 2020 پایانی نقل و انتقالات پنجره نقل و انتقالات فصل نقل و انتقالات تیاگو آلکانتارا نقل و انتقالاتی اتلتیکو مادرید میلیون یورویی میلیون یورو رئال مادرید بایرن مونیخ ویروس کرونا هزینه ها برای جذب ایده ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامان قدوس در لیست خرید تابستانی میدلزبورو

میدلزبورو می تواند به راحتی سامان قدوس را به تیمش اضافه کند.

طرفداری | سامان قدوس، هافبک ایرانی تیم برنتفورد، ممکن است در نقل و انتقالات تابستانی پیش رو به طور رایگان راهی میدلزبورو شود.

تیم تحت هدایت مایکل کریک که در حال حاضر در چمپیونشیپ انگلیس حضور دارد، به دنبال تقویت خود در تمامی خطوط برای صعود به لیگ برتر در فصل آینده است. با توجه به پایان قرارداد تعدادی از بازیکنان تیم‌های لیگ برتری در انتهای فصل، میدلزبورو می‌تواند از فرصت جذب آنها به صورت رایگان استفاده کند.

سامان قدوس، هافبک ایرانی برنتفورد، یکی از این بازیکنان است که با پایان یافتن قرارداد یک ساله‌اش در تابستان می‌تواند به طور رایگان به میدلزبورو منتقل شود.

میدلزبورو که در حال حاضر با 63 امتیاز در رده نهم جدول چمپیونشیپ قرار دارد، شانس چندانی برای صعود به لیگ برتر در فصل جاری ندارد، اما امیدوار است با تقویت تیم در تابستان، بتواند در فصل آینده به این مهم دست یابد.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • تردید در مادرید: عربستان مشتری ستاره رئال
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • لیست غیرممکن اوسمار در پنجره تابستانی
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • (ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر
  • سامان قدوس در لیست خرید تابستانی میدلزبورو
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • بازیکن ملی‌پوش به دنبال هوایی کردن ستاره‌های پرسپولیس!