Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو از تشکیل کمیته سه جانبه‌ ای بین شرکت‌ های ملی فولاد، فولاد خوزستان و فولاد شادگان برای رفع چالش‌ های راه اندازی بخش فولاد سازی صنعت فولاد شادگان، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان، روز شنبه 19 مهرماه 1399 دکتر خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از شرکت صنعت فولاد شادگان با حضور مدیران عامل شرکت‌های ملی فولاد و فولاد خوزستان، فولاد شادگان و حجت الاسلام ناصری نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شادگان با بیان این مطلب افزود: از سال گذشته روند اجرای پروژه سرعت بیشتری داشته و امیدواریم با برنامه زمان‌ بندی که انجام می‌دهیم در سال 1401 بخش فولاد سازی به بهره‌ برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: جلسات کمیته سه جانبه به صورت هفتگی با محوریت شرکت ملی فولاد برگزار شود تا «تمدید ال سی» و «تامین ماشین ریخته‌ گری»، به عنوان دو مساله اساسی طرح برطرف گردد.
رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: تمدید ال سی از جمله وظایف بخش دولتی است که تلاش می‌شود این چالش برطرف شود.
وی با اشاره به همکاری‌ های فولاد خوزستان در تامین مالی پروژه گفت: این شرکت از سال گذشته 1600 میلیارد ریال برای راه اندازی این طرح تزریق نموده و طبق هماهنگی به عمل آمده این تامین مالی ادامه خواهد یافت.
غریب پور تاکید کرد: فولاد خوزستان، تزریق منابع مالی را تا مشخص شدن تمدید ال سی ادامه دهد، به صورتی که اگر ال سی هم تمدید نشد، روند اجرای طرح متوقف نشود و البته سهم فولاد خوزستان نیز در این طرح افزایش یابد.
رییس هیات عامل ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان خدمات شایسته‌ای را در بروز سیلاب فروردین سال قبل و همچنین تامین اقلام بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا ارائه کرده که جای تقدیر دارد.
غریب پور اظهار داشت: سهم دولت (سهام عدالت) در این طرح 35 درصد است اما در نظر داریم در قالب اصل 44 قانون اساسی این میزان سهم را هم در آینده واگذار کنیم.
وی پیشرفت کلی بخش فولاد سازی را بیش از 50 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: میزان پیشرفت از سال 1398 و به ویژه از ابتدای امسال قابل ملاحظه بوده، البته نیاز است که وضعیت کنونی پیشرفت با همکاری فولاد خوزستان ارتقا یابد.
غریب پور گفت: با راه اندازی طرح فولاد سازی شادگان 330 تن به طور مستقیم و بیش از 2000 تن بطور غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.
وی با تاکید بر جذب نیرو بومی اظهار داشت: در راستای سیاست‌ های کلان دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت، تاکید داریم که نیازهای طرح تا حد امکان از شهرستان شادگان تامین شود، این امر به وضعیت اقتصادی و اشتغال منطقه کمک می‌ کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با ابراز رضایت از اقدامات شرکت فولاد شادگان در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: کمک به تجهیز بیمارستان و مدارس این شهرستان و توسعه فضای سبز از جمله اقدامات انجام شده از سوی شرکت فولاد شادگان است که جای تقدیر دارد.
غریب پور با اشاره به مسائل زیست محیطی گفت: رعایت اصول و استانداردهای محیط زیست همواره از اولویت های سازمان ایمیدرو است و مورد تاکید قرار دارد.
مدیرعامل فولاد خوزستان در این بازدید اظهار داشت: به رغم تمامی مشکلات موجود از جمله تحریم ها، با تمام توان به دنبال سرعت بخشیدن به اجرای طرح و همچنین برطرف کردن مشکلات فولاد شادگان هستیم.
محمدی با تاکید بر اینکه اولویت ما تامین نیروی انسانی بومی است، گفت: در صورتی که چالش‌های طرح به موقع برطرف شود، این طرح در سال 1401 راه اندازی خواهد شد و نیروهای فولاد شادگان را از افراد بومی منطقه به کار گیری می‌ کنیم.
وی در ادامه گفت: در بحث مسئولیت‌ های اجتماعی گام های خوبی برداشته شده است و قول می‌دهیم با برنامه‌ریزی‌ های که انجام دادیم سال جاری پررنگ تر نسبت به گذشته انجام شود.
وی همچنین ضمن تشکر از حمایت های نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و مقامات محلی در پشتیبانی از احداث پروژه، خواستار ادامه همکاری‌ ها تا راه‌اندازی این طرح فولادسازی شد.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حمایت همه جانبه فولاد خوزستان در راه اندازی طرح فولاد سازی شادگان، اظهار داشت: توسعه و افزایش تولید منجر به اشتغال زایی جوانان خواهد شد و بهره گیری از نیروهای بومی از نیازهای اصلی این شهرستان است.
امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در این نشست گفت: به رغم برخی چالش‌ های داخلی و بین المللی، تلاش‌ها برای تمدید ال سی در جریان است.
وی افزود: با تمام توان برای راه اندازی طرح فولاد سازی شادگان در کنار مجموعه فولاد خوزستان و فولاد شادگان هستیم.
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: این شرکت در دوره 6 ماهه ی اول سال جاری توانست 370 هزار و 824 تن آهن اسفنجی تولید کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود بیست و دو درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت معمول سالانه این واحد تولیدی ٨٠٠ هزار تن است لذا این شرکت در 6 ماهه سال جاری به ظرفیت اسمی خود نزدیک شده است. در نتیجه انتظار داریم شرکت همچون رشد سال‌ های گذشته با بهره‌ گیری بیشتری از ظرفیت تولیدی، برنامه بودجه بندی خود را تکمیل نماید تا به درآمد و به تبع آن حاشیه سود بیشتری دست یابد.
قاسم زاده تاکید داشت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا طرح فولاد سازی هر چه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد و شاهد توسعه، افزایش تولید و به تبع آن اشتغال زایی برای جوانان باشیم.
گزارش خبرنگار ما حاکی است، شرکت صنعت فولاد شادگان یکی از هشت طرح فولادی کشور می‌باشد که طی مطالعات جامع فولاد کشور در سال 1382 به عنوان یکی از پیش نیازهای برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور تصویب شد و در سال 1385 کلنگ‌زنی آن انجام گردید. این شرکت در جنوب شرقی شادگان و در 35 کیلومتری این شهرستان در زمینی به وسعت 260 هکتار قرار دارد. بعد از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، 65 درصد سرمایه‌ گذاری آن از سوی شرکت فولاد خوزستان مورد تملک قرار گرفته و 35 درصد نیز متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صنعت فولاد شادگان طرح فولاد سازی رییس هیات عامل سازی شادگان راه اندازی بخش فولاد ملی فولاد غریب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دقیقی و ادامه تمرینات ویژه برای استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

سعید دقیقی که به خوبی از اهمیت این بازی چه برای شمس آذر و چه آینده سرمربیگری‌اش آگاه است، بعد از پیروزی ارزشمند مقابل فولاد خوزستان اکنون تمرینات تیمش را برای دیدار مقابل استقلال با انگیزه زیادی دنبال می‌کند.

شمس آذر طی دو بازی سال جدید موفق به شکست ذوب آهن و فولاد خوزستان شده است تا از نظر جایگاه جدولی نیز شرایط مناسبی از آن خود کند. با این حال این تیم اکنون باید خود را مهیای دیدار سخت مقابل صدرنشین لیگ در استادیوم آزادی کند.

شمس آذر در بازی رفت و یک دیدار تماشایی در شرایطی برابر استقلال به تساوی ۲-۲ دست یافت که یک پنالتی بحث برانگیز و اشتباه باورنکردنی خط دفاعی در آن بازی زمینه ساز دو گل استقلال شده بود تا آن‌ها کار سختی برای جبران و به تساوی کشاندن بازی داشته باشند. اکنون، اما در شرایطی که شمس آذر مقابل تیم‌های بالانشین ملوان، سپاهان، تراکتور توانسته برد‌های ارزشمندی کسب کند، چشم به این جدال و نتیجه درخشان در آن دوخته است.

سعید دقیقی نیز برخلاف شایعات و حواشی شکل گرفته، تمام تمرکز خود را روی این جدال و کسب نتیجه در این بازی حساس قرار داده و باید دید در استادیوم آزادی قادر خواهد بود نتیجه غافلگیر کننده‌ای مقابل جواد نکونام و استقلال ثبت کرده و لیگ را بیش از گذشته تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهد یا خیر.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • سرمربی قهرمان کم نمی‌آورد(عکس)
  • دقیقی و ادامه تمرینات ویژه برای استقلال
  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود
  • غریب آبادی برای شرکت در کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم وارد دمشق شد
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان در بارش های اخیر
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان در آبادان وارد مدار می‌شود