Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز جلسه‌ای با موضوع کمک‌های مومنانه در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد و شهرستان‌های استان و ادارات و اصناف شهرکرد گزارش کمک‌های مومنانه خود در این ایام را ارائه دادند.

جمع‌آوری ۶۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در استان

علی‌محمد اکبری در ابتدای این جلسه با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا و نیاز اقتصادی مردم گفت: بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده و به دست نیازمندان رسیده است و نیروهای ما در پایگاه‌های سراسر استان در حال جمع‌آوری نذورات هستند تا آن‌ها را به نیازمندان واقعی برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحویل 210 عدد لپ تاپ به دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز و نیازمند

جواد نجفی در ادامه با بیان فعالیت‌های سازمان بهزیستی استان گفت: در مرحله اول ۱۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی را به دست خانواده‌های نیازمند رساندیم و در مرحله دوم ۲۱۰ عدد لپ‌تاپ به ارزش سه میلیارد و ۵۷۰ تومان را به دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز و با اولویت ایتام دادیم‌.

‌معاون اداره کل بهزیستی استان از تهیه پک لوازم‌التحریر و تبلت به ارزش دو میلیارد و ۲۰ میلیون خبر داد و افزود: در کل بیش از ۲۱ میلیارد تومان توسط این ارگان جمع‌آوری شد که بسته‌های غذایی و پک تحصیلی و بهداشتی تهیه شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

توزیع 5000 بسته معیشتی میان نیازمندان استان

پس از آن ایرج کیانی فعالیت‌های هلال احمر در این حوزه را برشمرد و گفت: ۵ هزار بسته مواد غذایی هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان تهیه شد و در سطح استان بین نیازمندان و معسرین ناشی از کرونا توزیع شد.

سرپرست هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع دو هزار بسته بهداشتی بین بیماران خاص و ۵۰۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی در شهرستان موگویی اظهار داشت: در حال آماده سازی ۲ الی ۳ هزار بسته هستیم تا در ۱۳ آبان همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم(ص) توزیع کنیم.

ارائه ماسک رایگان به کسانی که توان مالی ندارند

عابدین کاظمی‌نیا در این جلسه از تامین نیاز ماسک استان به صورت روزانه خبر داد و گفت: ماسک‌ها با هزینه کم به فروش می‌رسد اما خانواده‌هایی که توان پرداخت همان هزینه را نیز ندارند با ارائه کارت ملی ماسک دریافت می‌کنند.

مسئول جبهه فرهنگی استان از تخصیص ۲۸۳ میلیون تومان وجه نقد به کسانی که در سال‌های قبل موکب‌دار بودند خبر داد و گفت: این کار با کمک مجمع فعالان اربعین و بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان صورت گرفته تا در امور خیر به کار گرفته شود.

کاظمی‌نیا با اشاره به طرح مدافعان سلامت افزود: با کمک نیروهای جهادی طرح نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان و اصناف را داریم و اینکه ۱۵۰ نیروی جهادی در سه شیفت ۸ ساعته به عنوان همراه بیمار در بیمارستان به بیماران کرونایی خدمت کنند.

بخشش اجاره‌بهای 300 مغازه در شهرکرد توسط اصناف

نجف کریمی هم در این جلسه در خصوص همکاری اصناف در کمک‌های مومنانه گفت: با وجود اینکه اصناف خود در این شرایط بسیار آسیب دیده‌اند با تهیه ۲۰۰ کیسه آرد به نیازمندان کمک کردند.

رئیس اصناف استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت اجاره ۲۰۰ تا ۳۰۰ مغازه در شهرکرد و ۲۳ تا مغازه در هفشجان بخشیده شد.

در ادامه این جلسه با ائمه جمعه و سپاه شهرستان‌های استان ارتباط تصویری برقرار شد و هر شهرستان از فعالیت‌های خود در این ایام و کمک‌های مومنانه خبر داد و به بیان مشکلات خود پرداخت.

دولت پاسخگوی گرانی‌های افسارگسیخته باشد

حجت‌الاسلام سید امان الله حسینی صدر از دید دیگری به بحث کمک‌های مومنانه پرداخت و گفت: این نوع کمک نیز تبعات خاصی دارد و نهادهای مختلف ما را محکوم می‌کنند که این گرانی‌های اخیر بازار به این دلیل است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این نوع کمک‌های مومنانه مقطعی است، افزود: دولت در این شرایط باید جوابگوی مردم باشد و علت افزایش بی‌رویه قیمت کالا را توضیح دهد و به مردم پاسخ درست دهند.

حسینی‌صدر با ابراز ناراحتی از عدم حضور استاندار در این جلسه ادامه داد: نزدیک به ۸۰ درصد از مردم امروزه به کمک نیاز دارند و این‌ها همه مربوط به تحریم‌ها نیست و باید نماینده دولت وضع آشفته بازار را کنترل کند و حداقل اینکه قیمت‌ها ثبات داشته باشند.

تنها راه عبور از مشکلات توجه به داخل و قطع امید از بیگانه است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌علی نکونام در آخر ضمن تشکر از همه‌ حرکت‌های مردمی گفت: سختی معیشت مردم را درک می‌کنیم، درست است که مسؤولان فعالیت می‌کنند اما هنوز ضعف وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: تنها راه عبور از مشکلات توجه به داخل و قطع امید از بیگانه است و تلاش خود را برای سرپا نگه داشتن دولت در این ایام باقیمانده داشته باشیم.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: نباید از آینده غافل شویم و با تمرکز تلاش دولت آینده را محکم بسازیم و اجازه تخریب ندهیم و راه آن تنها به دست خود مردم است تا با انتخاب مدیر لایق مشکلات حل شود و دولت قوی شکل بگیرد.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مواسات سردار اکبری چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری کمک های مومنانه میلیارد تومان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه شرقی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود.
به گفته وی، بارش برف در ارتفاعات و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.
کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: برای فردا آسمانی صاف تا کمی ابری و کاهش نسبی دما مورد انتظار است.
به گفته قطره، برای روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری