Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@16:23:23 GMT

طرز تهیه دمنوش بابونه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۷۶۹۰

طرز تهیه دمنوش بابونه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ، دمنوش بابونه بسیار پرخاصیت است و از قدیم برای مصارف گوناگون مصرف می شده است . دمنوش بابونه یک آرامش‌بخش طبیعی است و با بیخوابی مبارزه می کند.

مواد لازم دمنوش بابونه گل بابونه خشک  2 تا 3 قاشق چایخوری به ازای هر فنجان آب جوش به مقدار لازم

 

طرز تهیه دمنوش بابونه بابونه خشک شده را در یک فنجان بریزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
روی آن آب جوشیده بریزید.اجازه دهید 3 دقیقه بماند تا دم بکشد. می توانید روی آنرا بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان های مخصوص دمنوش استفاده می کنید درب آن را بگذارید. همچنین می توانید بابونه به تعداد بیشتری در قوری بریزید و پس از آماده شدن در فنجان بریزید. سپس به کمک چای صاف کن آنرا در فنجان بریزید. بنابه ذائقه تان می توانید مقداری عسل یا آب لیموی تازه داخل آن بریزید. و بعد این دمنوش خوش عطر و پرخاصیت را نوش جان کنید.  نکته: مصرف دمنوش ها و داروهای گیاهی نیز مانند هرچیز دیگر مقدار و اندازه معین دارد. مصرف بیش از حد دمنوش بابونه ممکن است موجب ناراحتی معده و اسهال شود. همچنین اگر باردار هستید برای مصرف این دمنوش با دکتر خود مشورت کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دمنوش بابونه سرا دمنوش بابونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف

آفتاب‌‌نیوز :

نوشیدن دمنوش گیاهی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم تاثیری مستقیم روی پوست‌تان دارد. اگر می‌خواهید از فواید این دمنوش‌ها بهره‌مند شوید، یک یا چند دمنوش زیر را وارد رژیم غذایی‌تان کنید:

۱. دمنوش نعناع

اگر به‌دلیل مشکلات هورمونی بیشتر مواقع مبتلا به آکنه می‌شوید، دمنوش نعناع مصرف کنید. منتول موجود در آن هورمون‌ها را متعادل کرده و جلوی تولید سبوم (چربی) اضافی را می‌گیرد. درضمن این دمنوش، چرخه سلولی را سرعت بخشیده و موجب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و در نتیجه شفاف شدن پوست‌تان می‌شود.

۲. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه نه‌تنها از اضطراب می‌کاهد و آرامش‌بخش است، بلکه مشکلات پوستی را به‌طور طبیعی درمان کرده و موجب درخشانی پوست می‌شود.

درضمن برای درمان خستگی چشم‌ها و پف زیر آنها چای کیسه‌ای بابونه را مستقیما روی چشم‌هایتان بگذارید.

۳. دمنوش رویبوس

این دمنوش به‌دلیل اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان، زینک و اسیدهای آلفا هیدروکسی است، جلوی از دست رفتن چربی‌های زیرپوستی را گرفته و همچنین از پوست دربرابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

درضمن به‌دلیل زینک فراوانی که در این دمنوش وجود دارد، عدم تعادل هورمونی، برطرف شده و آکنه‌های احتمالی از بین می‌روند و پوست شفاف و درخشان می‌شود.

۴. دمنوش چای سفید

چای سفید، خالص‌ترین چای است که بیش از چای‌های دیگر آنتی‌اکسیدان دارد. این دمنوش فرایند پیری پوست را آهسته کرده و از تجزیه و نابودی کلاژن و الاستین که برای شادابی و سلامت پوست مفید هستند پیشگیری می‌کند.

۵. چای سبز

این دمنوش از التهاب‌های پوستی می‌کاهد و از پوست در برابر تشعشعات ماوراءبنفش نور خورشید محافظت می‌کند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و درنتیجه صورت شفاف و درخشان می‌شود.

۶. دمنوش یاسمین

دمنوش یاسمین پوست را تغذیه کرده و به‌دلیل ویژگی‌های ضدالتهابی‌اش، از التهاب‌های پوستی می‌کاهد. در نتیجه آکنه و هر نوع جوش پوستی درمان می‌شود. اگر دمنوش یاسمین را روی پوست به‌صورت موضعی استفاده کنید، اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

با مصرف هریک از دمنوش‌های فوق پس از مدتی از پوستی سالم و شفاف برخوردار خواهید شد.

دیگر خبرها

  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)