Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،سردار پاسدار محمد زهرایی عصر دوشنبه در نشست با کار آفرینان جهادی استان کرمان افزود: باید به مردم اعتماد کنیم و باور داشته باشیم و اراده سیاسی و اقتصادی در این راستا بسیار مهم است، اقتصاد ما نجات پیدا نمی کند مگر  اینکه مردم به مشابه هشت سال دفاع مقدس آستین بالا بزنند و پای کار جهاد اقتصادی بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان اینکه شبکه سازی اقتصادی در کشور خوب اتفاق نیفتاده است ، تصریح کرد: آنطوری که به صنایع بزرگ توجه کردیم،  به صنایع متوسط و کوچک پرداخته نشده  و از این صنایع حمایت لازم انجام نگرفته است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: در استان کرمان شهرک های کوچکی از صنایع تبدیلی و خرد تشکیل شده است که برای کل کشور باید الگو شود و نظام حاکم بر این شهرک ها باید مانند مناطق ویژه اقتصادی از معافیت ها و مدیریت متمرکز برخوردار شوند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد بیان کرد: پیرو این تفاهمنامه، شیوه نامه ای در ۱۰ عنوان کاملا عملیاتی و اجرایی برای اشتغال مستضعفین و محرومان زیر نظر کمیته امداد و یا خارج از آن تعریف شده است.

سردار زهرایی ادامه داد: با اجرا شدن  این تفاهمنامه ۲ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی و ۴۰۰ کار آفرینی با پرداخت ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات سالانه در استان کرمان ایجاد می شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت نیروهای جوان در بخش جهادی گفت: در کشور ۲۴ هزار گروه جهای با ۶۰۰ هزار عضو و ۲۱ هزار صندوق قرض الحسنه و با یک میلیون عضو داریم که حدود یک میلیون و  ۶۰۰ هزار نفر در حال فعالیت  جهادی در بخش های عمرانی و اقتصادی هستند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: حدود ۸۰۰ هزار نفر از بسیجیان  سراسر کشور در بحث غربالگری  کرونا به کمک وزارت بهداشت آمدند و موفق شدند موج اول کرونا را بشکنند و در بحث اقتصاد هم بسیجیان آستین بالا زدند و وارد کار اقتصادی شده اند، زیرا اقتصادی که برای درآمد زایی و تولید ملی کمک کنیم بسیار با ارزش است.

برچسب‌ها کرمان سازمان بسیج سازندگی کمک های مردمی محمد زهرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سازمان بسیج سازندگی کمک های مردمی محمد زهرایی کرمان سازمان بسیج سازندگی کمک های مردمی محمد زهرایی اخبار کنکور سازمان بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، "جلال عرب خردمند" به مناسبت روز منابع انسانی (۲۵ فروردین)، از برگزاری ۹ آزمون استخدامی در استان ظرف ۲ سال گذشته و جذب سه هزار و ۵۰۰ نیروی جدید در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: دولت سیزدهم رویکرد مناسبی در زمینه جذب نیروی انسانی با رویکرد تحقق عدالت محوری و استخدام در قالب برگزاری آزمون استخدامی ایجاد کرده و با توجه به این رویکرد، در سه ماه اول امسال هشت آزمون استخدامی برگزار می‌شود. 
وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ۲ هزارو ۱۹۹ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان بازنشسته شدند، ۹۵ نفر استعفا دادند و ۶۰ نفر نیز فوت شدند و پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده حدود چهار هزار نفر به دلایل مختلف از دستگاه‌های اجرایی استان خارج شوند. 
وی با تشریح برخی چالش‌های حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: موضوع کاهش انگیزه کارکنان و افزایش تمایل به خروج از دستگاه و نظام اداری در سطوح کارشناسی و مدیریتی از جمله این چالش‌هاست که در نشست‌هایی با مدیران کل و معاونان منابع انسانی دستگاه‌ها یا سازمان مدیریت به آن پرداخته شده است. 
به گفته وی افزایش مشکلات معیشتی کارکنان، تفاوت فاحش دریافتی در بخش دولتی و خصوصی، جذابیت مالی و شغلی بخش خصوصی با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی و همچنین نبود توازن در پرداخت‌ها میان دستگاه‌های اجرایی از جمله دلایل کاهش انگیزه کارکنان و تمایل به خروج ار سیستم اداری است. 
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در خصوص دیگر چالش‌های موجود در حوزه منابع انسانی در استان یادآور شد: بررسی‌ها و مقایسه نتایج و روند تغییرات عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در مجموع شاخص‌ها طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ نشان دهنده بهبود عملکرد آنها در این سال‌هاست، اما با توجه به تغییراتی که همه ساله در شاخص‌ها وجود داشته با قطعیت نمی‌توان این افزایش امتیازات را نشان از مناسبت‌تر شدن وضعیت دستگاه‌های اجرایی در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد دانست. 
وی ادامه داد: هنوز میان امتیازات اخذ شده توسط دستگاه و میزان رضایت واقعی مردم از خدمات ارائه شده و سایر تکالیفی که دستگاه‌ها داشته‌اند مثل کوتاه کردن و اصلاح فرایندها، تحقق دولت هوشمند، پاسخگویی و شفافیت، فاصله وجود دارد. 
عرب خردمند، از وجود نهاد‌های شورایی متعدد در استان به عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود برای چابک سازی اداری و نظام تصمیم‌گیری و عامل موازی کاری در استان دانست. 
وی اظهار داشت: ۵۰ شورا، کمیته و کارگروه با مرجع تصویب ملی در استان فعال است که با احتساب شورا‌ها با مرجع تصویب استانی، آمار زیاد می‌شود که پیشنهاد کاهش این شورا‌ها و یا ادغام آنها با هماهنگی استاندار به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شده است. 
معاون سازمان توسعه مدیریت و سرمایه انسانی مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه استان یزد ۵۲ هزارو ۴۲ نفر کارمند دارد که ۶۰ درصد آنها مرد و بقیه زن هستند، گفت: ۴۴ درصد این افراد دارای مدرک کارشناسی، ۲۲ درصد کارشناسی ارشد، پنج درصد دکترا، پنج درصد فوق دیپلم، ۱۶ درصد دیپلم و هشت درصد پایین‌تر از دیپلم هستند. 
عرب خردمند اضافه کرد: همچنین ۴۸ درصد کارمندان رسمی، ۱۴ درصد پیمانی، هفت درصد رسمی آزمایشی، ۶ درصد کار معین، چهار درصد قراردادی کارگری، ۱۶ درصد شرکتی و پنج درصد سایر گزینه‌های استخدامی هستند؛ ۳۳ درصد نیرو‌ها در آموزش و پرورش، ۲۳ درصد در دانشگاه علوم پزشکی و بقیه در سایر دستگاه‌ها در حال خدمت هستند. 
وی، در مورد وضعیت پست‌های مدیریتی استان هم اظهار داشت: ۲۲ درصد کارکنان در زمره مدیران ارشد، ۴۱۹ نفر مدیر میانی، یک‌هزارو ۷۴ نفر مدیر پایه، چهار نفر مدیر ارشد عملیاتی، ۶۰ نفر مدیر میانی عملیاتی و ۵۱۸ نفر مدیر پایه عملیاتی هستند. 
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در ادامه بر تبدیل وضعیت ایثارگران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲ هزارو ۹۰۰ درخواست تبدیل وضعیت سازمان فرزندان شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس به "رسمی قطعی" مورد تایید قرار گرفت و به عنوان نیرو‌های پیمانی یا رسمی به بدنه اجرایی دولت اضافه شده‌اند. 
عرب خردمند افزود: تا پایان نیمه نخست سال گذشته از میان ۸۷ دستگاه اجرایی و شهرداری ها، ۵۸ دستگاه لیست حقوق و مزایا کارکنان خود را به طور کامل بارگزاری کرده‌اند؛ همچنین ۹۶ دستگاه تاکنون اطلاعات خود را در سازمان پاکنا (پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری) به روز رسانی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • آمادگی دستگاه های اجرایی کرمان برای مقابله با سیل
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • تحول ریلیِ دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • تشریح راهبرد‌های کلان و خرد در زمینه تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • پیشنهادات ۱۶ گانه عضو هیات رئیسه اتاق ایران برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد