Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@17:25:05 GMT

فارسی‌نژاد: دلسرد نشدم اما منتظر حمایتم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۹۲۶۹

فارسی‌نژاد: دلسرد نشدم اما منتظر حمایتم

سمیرا شیرمردی/ فرشید فارسی‌نژاد دوچرخه‌سوار تیم ملی این روزها در تلاش است تا برای مسابقات اروپایی آماده شود و از آنجا بتواند سهمیه المپیک را کسب کند. فارسی‌نژاد که یکی از پرافتخارترین دوچرخه‌سواران ایران به حساب می‌آید و در سال 2007 توانست اولین مدال قهرمانی آسیا را در این رشته برای ایران کسب کند، تاکنون عناوین زیادی به دست آورده و حالا تمام فکر و ذکر خود را روی کسب سهمیه المپیک گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع تمرینات دوچرخه‌سواری چطور است؟
تمرینات خیلی خوب پیش می‌رود و رکوردهایم بهتر از قبل شده اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز نتوانستیم به مسابقات خارجی برویم و با خارجی‌ها خودمان را مقایسه کنیم. رشته دوچرخه‌سواری، یک رشته اروپایی است و بهترین رقبای ما از هلند، آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که باید در رقابت‌ها با آنها امتیاز کسب کنیم اما از اول سال تا الان نتوانستیم به مسابقه‌ای اعزام شویم.
با وجود این مشکلات قرار است چطور سهمیه کسب کنید؟
با وزارت ورزش و کمیته المپیک صحبت کردیم که حمایت‌مان کنند اما اگر هزینه‌هایمان پرداخت نشود، مجبوریم اسپانسر شخصی بگیریم از شرکت‌هایی که به جای مالیات، یک درصد از درآمدهایشان را به ورزش اختصاص می‌دهند. این‌طور می‌توانیم با هزینه شخصی به مسابقات اعزام شویم.
اما با نام ایران. درست است؟
بله، از اسم ایران استفاده می‌کنیم اما شخصاً شرکت خواهیم کرد. ما تلاش می‌کنیم تیم ملی تحت عنوان تیم اعزامی ایران به مسابقات برود. به خاطر همین پیگیر هستیم. الان 4 نفر هستیم که تلاش می‌کنیم سهمیه المپیک بگیریم و امیدواریم این اتفاق با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیفتد.
ظاهراً امکانات دوچرخه‌سواری ایران هم چندان جالب نیست.
یکی از مشکلات این است که پیست چوبی سرپوشیده نداریم و همیشه در پیست روباز آزادی تایم‌گیری می‌کنیم که با پیست چوبی کاملاً متفاوت است. مثلاً 200 متر را در این پیست 11 ثانیه می‌رویم اما در پیست چوبی ممکن است کمتر یا بیشتر شود.
این شرایط، دلسردتان نکرده؟
دلسرد که نه، امیدواریم بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم و باعث افتخار ایران شویم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سهمیه المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ژیمناستیک ایران موفق شد اتفاقی تاریخی رقم بزند و برای اولین بار سهمیه المپیک را کسب کند. مهدی الفتی که پیش از این در بازی های آسیایی هانگژو موفق شده بود به مدال نقره دست پیدا کند این بار سهمیه المپیک پاریس را به دست آورد؛ آن هم در شرایطی که اگر اینچه درگاهی ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده نداشت او به مسابقات کسب سهمیه اعزام نمی‌شد. این اعزام در شرایطی انجام شد که ژیمناستیک ایران به دلیل برخی اتفاقات دچار تلاطم شده بود و حضور افراد غریبه با ژیمناستیک در این فدراسیون، لطمات زیادی به این رشته پایه و مادر وارد کرده بود.

فراموش نکردیم روزگاری بود که حتی در مسابقات کسب سهمیه هم شرکت نمی‌کردیم چرا که مسئولان وقت فدراسیون ژیمناستیک اعتقاد داشتند ژیمناست‌های ایرانی استعدادی در این رشته ندارند و هزینه کردن برای کسب سهمیه المپیک، یک سیاست اشتباه است.

اینچه درگاهی از سال 1396 که ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده گرفته تا به امروز موفقیت های زیادی برای این رشته رقم زده است. او با وجود سنگ اندازی های زیادی که مخالفانش انجام دادند ثابت کرد که می‌توان در ژیمناستیک هم صاحب مدال شد. فراموش نشود ژیمناستیک رشته ای است که بر خلاف رشته های دیگر که برای کشورمان مدال آور بوده‌اند در همه کشورهای دنیا دارای جایگاه ویژه ای است و در چنین شرایطی شانس کسب موفقیت بسیار کم است.

امروزه حتی مخالفان اینچه درگاهی هم اعتقاد دارند که او توانسته ژیمناستیک ایران را به اعتلا برساند. نکته‌ای که باید مسئولان ورزش کشور در نظر بگیرند سمپاشی کسانی است که از نتیجه انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در 24 اردیبهشت واهمه دارند. آنها با ارائه اطلاعات اشتباه، تلاش می‌کنند روی تصمیمات وزارت ورزش تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال آنها ابتدا اعلام کردند که الفتی جایگاه هشتاد و چهارم در رنکینگ فدراسیون جهانی دارد و اصلا از ابتدا هم شانسی برای کسب سهمیه المپیک نداشته است. در ادامه که این دروغ آنها با کسب سهمیه االمپیک نقش بر آب شد گفتند که الفتی از طریق ویلدکارت موفق به کسب سهمیه شده است. این دروغ پراکنی آنها فقط به یک دلیل خاص است. اینکه با حضور اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک، آنها نمی‌توانند از او سهم‌خواهی کنند.

باید امیدوار بود انتخابات فدراسیون ژیمناستیک با حضور هر 3 کاندیدا برگزار شود؛ در غیر این صورت اتفاقات تلخی نه تنها برای ژیمناستیک که برای ورزش کشور رخ خواهد داد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899175

دیگر خبرها

  • المپیک شگفتی‌ها
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک
  • ایران با ۳۱ سهمیه المپیک در مسیر المپیک پاریس
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • فرانك پرتوآذر با طلاى اسپانيا نزديك المپيك است