Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@19:47:05 GMT

نشانه‌های آلرژی پاییزی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۹۵۲۰

نشانه‌های آلرژی پاییزی

نشانه‌های آلرژی پاییزی


فصل پاییز با همه زیبایی‌هایش، برای مبتلایان به آلرژی‌های فصلی، زمانی دشوار و خسته کننده است. ابتلا به آبریزش بینی، سرفه، عطسه و ... از علائمی هستند که این افراد تجربه می‌کنند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایمنا، با فرا رسیدن فصل پاییز، حساسیت‌های پاییزی نیز آغاز می‌شود. این آلرژی‌ها واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به برخی مواد بی‌ضرر مانند گرده گیاهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در برخی افراد حساسیت نسبت به مصرف میوه‌ها و سبزیجات فصل ایجاد می‌شود. قارچ‌های انگلی از دیگر مواردی هستند که باعث ایجاد آلرژی در فصل پاییز می‌شوند. ممکن است تصور کنید که قارچ‌ها تنها در محیط‌های مرطوب مانند حمام وجود دارند؛ اما باید توجه داشت که تخم قارچ‌ها در محیط بیرون از منزل نیز وجود داشته و باعث حساسیت فصلی افراد می‌شود.

اگرچه شیوع آلرژی در فصل پاییز کمی زیاد است؛ اما نمی‌توان گفت پاییز بیشترین میزان حساسیت‌زایی‌ها را به خود اختصاص داده است، زیرا افراد در این فصل بیشتر به عفونت‌های ویروسی و سرماخوردگی مبتلا شده و به اشتباه تصور می کنند که این علائم، آلرژی هستند.
نشانه‌های آلرژی پاییزی کدامند؟
برخی از افراد ممکن است با شروع فصل پاییز ابتلا به مواردی مانند علائم زیر را تجربه کنند:
ایجاد حلقه‌های سیاه زیر چشم‌ها
خارش بینی و چشم‌ها
آبریزش چشم‌ها
آبریزش بینی
عطسه
سرفه
شیوه تشخیص آلرژی
برای بهبود و درمان علائم آلرژی باید ابتدا عواملی را که باعث بروز آلرژی می‌شوند شناسایی کرد. پزشک به مبتلایان حساسیت‌های فصلی کمک می‌کند تا علت آبریزش و خارش چشمها و بینی را شناسایی کرده و همچنین علائم حساسیت و پیشینه پزشکی بیماران را بررسی می‌کند. سپس با قرار دادن ماده حساسیت زا بر روی پوست بازو و انجام آزمایش پوستی، حساسیت افراد را تشخیص می‌دهد. گاهی برای تشخیص علت آلرژی، آزمایش خون نیز لازم است.
درمان آلرژی 
برای رهایی از حساسیت‌های فصلی، داروهای مختلفی مانند موارد زیر توصیه می‌شود:
اسپری بینی "استروئیدی"، می‌تواند التهابات بینی را کاهش دهد.
داروهای آنتی هیستامین نیز به توقف عطسه و خارش بینی کمک می‌کند.
داروهای ضد احتقان و گرفتگی بینی نیز به افراد کمک می‌کند تا چسبندگی و خشکی مخاط بینی آن‌ها از بین برود.
در شیوه ایمن درمانی (ایمونوتراپی) از قرص‌های خوراکی برای کاهش حساسیت فصلی افراد استفاده می‌شود.


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آلرژی پاییز عطسه فصل پاییز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات ناگفته درباره دستمال توالت

به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصادنیوز :  دستمال توالت جزء ضروریات بهداشتی محسوب می شود اما در حقیقت در بسیاری از کشور ها از این دستمال ها استفاده نمی کنند.

بسیار مهم است که اول از همه روی برچسب محصولات را مطالعه کنید و بعد آن را خریداری کنید. درست است که دستمال توالت یک محصول بهداشتی است اما مواد موجود در آن مخصوصاً اگر معطر باشد، باعث ایجاد حساسیت به پوست می‌‌ شود. فرمالدهید یکی از آن موادی است که حساسیت زیادی را ایجاد می‌‌ کند و وجود آن در هر محصولی باعث حساسیت آن نقطه خواهد شد.

 

 دستمال توالت های معطر بوی خوبی می دهند و می توانید آن ها را در حمام و توالت استفاده کنید اما گول این عطرهای خوشبو را نخورید، زیرا باعث ایجاد آلرژی می شوند. بعضی از آن ها بوی گل می دهند و شما را وسوسه می کنند اما همه این ها مصنوعی هستند و سطح سالم قلیایی اندام های خصوصی شما را به هم می‌ زنند و باعث ایجاد عفونت مخمری می شوند.

 

معمولاً دستمال توالت ها از موادی تشکیل شده اند که خودشان عامل به هم زدن سطح هورمونی در بدن مخصوصاً استروژن هستند که هورمون ضروری برای باروری و عملکرد مناسب و درست رحم است. این دستمال توالت ها سطح استروژن را پایین می آورند و در روند تولید مثل مشکل ایجاد می کنند. پس بهتر است که خانم ها تا حد ممکن از آن ها استفاده نکنند.

شاید استفاده از دستمال توالت باعث ایجاد حس تمیزی در شما شود و یک راه موثر برای آن محسوب شود اما استفاده از آن عامل ایجاد حساسیت خواهد بود و حتی خطر پراکنده شدن جرم و آلودگی ها را افزایش می دهد و باعث انتقال آن ها به دست و ناخن می شود و در نتیجه عملکرد تمیزی آن هم خیلی خوب نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!
  • حساسیت فصلی کودکان
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد