Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد آغاز اردوی تیم ملی و برگزاری بازی‌های دوستانه در راه آماده سازی برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: بعد از مدت‌ها سکوت بالاخره تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد یک بازی دوستانه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه تیم ملی دوباره شکل گرفته خبر بسیار خوبی است. فدراسیون فوتبال باید از زمان بازی‌های ملی استفاده مفیدی انجام دهد تا تیم ملی فوتبال به شکل نهایی خود نزدیک شود چرا که با توجه به نتایجی که کسب کرده ایم برای صعود به جام جهانی با بحران رو به رو هستیم.

مربی در بازی‌های تدارکاتی می‌تواند به تیم شکل دهد و بازیکنان را در کنار یکدیگر بسنجد

او در مورد فواید بازی‌های دوستانه برای تیم ملی گفت: بازی‌های تدارکاتی شرایط خوبی را فراهم می‌کند تا اسکوچیچ تفکرات و تاکتیک‌های خود را بتواند در تیم پیاده کند. رفتن به استادیوم‌ها و دیدن بازی تیم‌های باشگاهی و پیدا کردن بازیکنان مورد علاقه کافی نخواهد بود و برای اینکه این بازیکنان در ترکیب تیم امتحان شوند، به بازی‌های دوستانه نیاز خواهد بود. یک مربی در بازی‌های تدارکاتی می‌تواند به تیم شکل دهد و بازیکنان را در کنار یکدیگر بسنجد.

با اینکه نتایج خوبی نگرفته ایم اما به حضور تیم ملی در جام جهانی امیدوار هستیم

حاج رضایی در مورد بازی‌های پیش روی تیم ملی برای راه یابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان کرد: با اینکه تاکنون نتایج چندان خوبی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ کسب نکرده ایم، اما هنوز امیدوار به صعود هستیم و با برنامه ریزی مناسب، تیم ملی  می‌تواند در جام جهانی پیش رو حضور داشته باشد. از ۴ بازی که انجام داده ایم ۲ پیروزی کسب کرده ایم و ۲ بازی دشوار در تهران مقابل تیم‌های ملی فوتبال بحرین و عراق خواهیم داشت. بازی‌های دوستانه به مانند چرک نویس‌هایی هستند که مربیان برای بازی‌های اصلی اشتباهات آن را رفع می‌کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. هر چقدر تعداد بازی‌های دوستانه بیشتر باشد مربی بهتر می‌تواند شکل واقعی تیمش را بسازد.

بیشتر بخوانید

دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل مالی لغو شد لیست نهایی تیم ملی برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی تغییر خواهد کرد

او در مورد نفرات دعوت شده به تیم ملی برای بازی‌های تدارکاتی گفت: نفرات دعوت شده به این اردو لیست نهایی تیم ملی برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نخواهد بود. بازیکنان دعوت شده با توجه به شرایط موجود و مصدوم بودن برخی از بازیکنان اصلی انتخاب شده‌اند. به جز چند بازیکن ثابت نفرات جوانی به تیم ملی دعوت شده اند که بازی مقابل ازبکستان اولین تجربه آن‌ها در تیم ملی بزرگسالان بود. این بازیکنان قطعا در این بازی‌ها امتحان خواهند شد تا در صورت صلاح‌دید کادر فنی در بازی‌های پیش رو از آن‌ها آستفاده شود.

در هر ۲ تیم ایران و ازبکستان نشانه‌هایی از خستگی بازیکنان مشاهده می‌شد

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد دیدار تیم‌های ایران و ازبکستان گفت: در هر ۲ تیم نشانه‌هایی از خستگی بازیکنان مشاهده می‌شد. ساختار اصلی تیم ازبکستان را تیم باشگاهی پاختاکور تشکیل داده بود و در طرف مقابل نیز تعداد بازیکنان پرسپولیس در ترکیب تیم ایران بیشتر از باقی تیم‌ها بود. هر ۲ تیم پرسپولیس و پاختاکور مدتی قبل در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند و دلیل این خستگی همین موضوع بوده است.

این بازی نقاط کوری را برای اسکوچیچ روشن کرد که می‌تواند به تفکراتش کمک کند

او ادامه داد: ریتم بازی ۲ تیم ایران و ازبکستان کند بود، البته این موضوع ایراد محسوب نمی‌شود. باید شرایط را درک کنیم و بدانیم هدف از برگزاری این بازی‌های تدارکاتی چه چیزی است. بعد از درک این موضوع باید به سراغ ایرادهایمان برویم تا برای بازی‌های اصلی آن‌ها را رفع کنیم. این بازی نقاط کوری را برای اسکوچیچ روشن کرد که می‌تواند به تفکراتش کمک کند.

تیم ازبکستان شباهت‌هایی با تیم عراق دارد

حاج رضایی در مورد انتخاب تیم‌ها برای بازی‌های دوستانه گفت: تیم فوتبال ازبکستان حریف خوبی بود، چونکه می‌توان گفت از لحاظ فیزیکی، قدرتی و شکل ترکیبی اش به تیم عراق نزدیک است و شبیه سازی خوبی می‌توانست صورت گیرد. البته انتقاد‌هایی به تیم‌های انتخاب شده برای بازی‌های تدارکاتی شنیده می‌شد که ما باید این موضوع را در نظر بگیریم که برنامه ریزی کشور‌ها و شرایطی که برای کشور ما وجود دارد همیشه نمی‌توانیم آن تیمی که می‌خواهیم را انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید

نصرتی: بازی‌های دوستانه اعتماد به نفس ملی پوشان را بالا می‌برد باید تمرکزمان را روی اهداف خود بگذاریم که آن رسیدن به یک ترکیب و تاکتیک ایده آل برای تیم ملی است

او در مورد هدف برگزاری بازی‌های دوستانه گفت: ما باید تمرکزمان را روی اهداف خود بگذاریم که آن رسیدن به یک ترکیب و تاکتیک ایده آل برای تیم ملی است. نتیجه در این بازی‌ها اهمیتی نخواهد داشت و نباید به این علت به کادر فنی فشار وارد شود.

خوشبین‌ها هواپیما می‌سازند، بدبین‌ها چتر نجات

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود نسبت به صعود تیم ملی خوشبین نیست و آیا همچنان اینگونه فکر می‌کند یا خیر، گفت: ۲ دسته آدم در دنیا وجود دارند، اول آدم‌های خوشبین که هواپیما می‌سازند و دسته دوم بدبین‌ها هستند که چترنجات می‌سازند. با توجه به شرایطی که برای تیم ملی وجود دارد چندان نسبت به صعود خوشبین نیستم. البته که امیدوارم این پیش بینی من درست نباشد و تیم ملی بتواند به جام جهانی برود. با صعود به جام جهانی بزرگترین دست آوردمان خوشحالی مردم است که امیدوارم در این روز‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال امیر حاج رضایی مقدماتی جام جهانی بازی های تدارکاتی بازی های دوستانه فوتبال کشورمان تیم ملی فوتبال برای بازی برای تیم ملی تیم ملی جام جهانی حاج رضایی دعوت شده تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یک گام تا صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۷

به گزارش "ورزش سه"، دیدار برگشت میان تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان عصر امروز در عشق آباد برگزار خواهد شد. این چهارمین بازی دو تیم در مرحله گروهی پیکارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ است.

این بازی‌ها همچنین مرحله مقدماتی برای صعود به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ نیز محسوب می‌شود. ساز و کاری که از دوره سال ۲۰۱۹ ایجاد شد و تیم‌ها در مرحله گروهی به صورت همزمان هم برای راهیابی به جام جهانی و جام ملت‌های آسیا تلاش می‌کردند که البته از دوره ۲۰۲۳ طی کردن مسیر رسیدن به جام ملت‌ها برای تیم‌هایی که رنکینگ بالایی دارند، آسان‌تر شد.

حالا نیز امشب تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به مصاف ترکمنستان می‌رود که می‌تواند با پیروزی در این مسابقه و یا حداقل کسب تساوی و عدم شکست ازبکستان مقابل هنگ کنگ، صعود خود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را قطعی کرده و همچنین بلیط حضور در جام ملت‌های آسیا که در سال ۲۰۲۷ و به میزبانی عربستان برگزار می‌شود را رزرو کند.

دیگر خبرها

  • گروه مرگ در انتظار ایران در بازی‌های مقدماتی جام جهانی
  • «صفر دو» سال تابش خورشید فوتبال در قزوین
  • کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود!
  • سیدحسین حسینی: کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود
  • رضاییان: اگر زمین می‌خوردیم، خونی می‌شدیم
  • قلعه‌نویی:به خاطر چمن ترکیب را تغییر دادیم/همه بازیکنان مهم هستند
  • قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک این بازی بود؛ امیدوارم فیفا به این موضوع ورود کند
  • لیست سلسائو برای جام جهانی بدون ستاره‌های بارسلونا
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • ایران یک گام تا صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۷