Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به رعایت ۹۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح این استان گفت: تعطیلی مدارس به این معنا نیست که درب مدرسه‌ها بسته شود. - اخبار استانها -

محمد دستورانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: تعطیل شدن فعالیت‌های حضوری در مدارس نباید به این معنا باشد که درب مدارس بسته باشد؛ چراکه مدیران مدارس موظف هستند مواردی که از آنها خواسته می‌شود را ارسال کرده و خدماتی نظیر تأییدیه تحصیلی ویژه پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها را نیز ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستورانی یکی دیگر از دلایل باز بودن درب مدارس در زمان تعطیلی کلاس‌های حضوری را استفاده معلمان از محیط مدارس دانست و گفت: معلمانی که درزمینهٔ امکانات سخت‌افزاری و دسترسی به اینترنت مشکل‌دارند، باید این امکان را داشته باشند تا از ظرفیت‌های مدرسه استفاده کنند. با توجه به همه دلایلی که گفته شد؛ مدیران و معاونان در تمامی مدارس باید از ساعت 8 تا 12 در محیط آموزشی حضور داشته باشند؛ بنابراین تنها در صورت تعطیلی ادارات، درب مدارس نیز بسته می‌شود.

کمک سرانه برای رفع مشکلات مدارس واریز می‌شودتعطیلی یک هفته‌ای کلاسه‌های درس در 5 شهرستان خراسان جنوبی/ابتلا به کرونا به دلیل حضور در مدارس را نمی‌پذیریم85 درصد پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اردبیل رعایت می‌شود‌

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان همچنین با اشاره به نظارت‌ها در موضوع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس نیز بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود تاکنون بالغ‌بر 700 بازدید از مدارس سطح استان داشته‌اند و بر اساس اعلام این دو دانشگاه و اظهارنظر تیم‌های بازرسی، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان، 95 درصد است. همچنین همکاران ما در آموزش‌وپرورش نیز تاکنون یک هزار و 34 مورد بازدید از مدارس استان انجام داده‌اند.

دستورانی با بیان اینکه هدف ما از نظارت‌ها و سخت‌گیری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس، اطمینان بخشی به والدین دانش آموزان است، افزود: در 6 ماه گذشته تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال به‌حساب مدارس واریزشده که هر مدرسه حداقل 30 میلیون ریال و با توجه به جمعیت دانش آموزان مبالغ بیشتری را جهت خریداری و تجهیز مدارس به لوازم و مواد ضدعفونی‌کننده دریافت کرده است. بااین‌حال به نظر ما شرایط ایده‌آل نیست و باید بیش از این تلاش کنیم. همچنین آموزش غیرحضوری نیز هیچ‌گاه جایگزین آموزش حضوری نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در مورد بازگشایی کلاس‌های حضوری مدارس سطح استان نیز گفت: تصمیم‌گیری در این رابطه به عهده ستاد استانی مقابله با کرونا در استان و سپس تأیید ستاد ملی است؛ اما درهرصورت آموزش‌وپرورش استان برای هر تصمیمی از سوی این ستاد آمادگی دارد.

انتهای پیم/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستورالعمل های بهداشتی آموزش وپرورش استان استان سمنان درب مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا، مدیریت بحران استانداری یزد اعلام کرد: تمام مقاطع تحصیلی شهرستان یزد به علت بارندگی فردا (چهارشنبه) بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش سه شنبه شب این مدیریت، بارش شدید باران در استان بزد موجب تخریب برخی منازل قدیمی، مسدود شدن برخی جاده‌ها و کندی رفت و امد در شماری از شهر‌های استان شده است.

۲۷۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد