Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@12:11:13 GMT

۲۰ هافبک هجومی برتر تاریخ فوتبال جهان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۱۴۶۹

۲۰ هافبک هجومی برتر تاریخ فوتبال جهان

 نشریه فرانس فوتبال امسال به علت شیوع ویروس کرونا تصمیم به لغو مراسم توپ طلا گرفت و به جای آن قرار بر انتخاب بهترین تیم تاریخ فوتبال شد. حالا این نشریه بیست نامزد بهترین هافبک هجومی تاریخ را معرفی کرده است.

 

روبرتو باجو

 

بودای کوچک در طی نزدیک به دو دهه در بسیاری از تیم های بزرگ ایتالیا از جمله یوونتوس، میلان و اینتر بازی کرد و در سال 1994 تا آستانه فتح جام جهانی نیز پیش رفت، اما او آخرین پنالتی را برابر برزیل از دست 

 

بابی چارلتون

 

اسطوره باشگاه منچستریونایتد را بی شک باید یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اروپا خطاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابی چارلتون نقش مهمی در تنها قهرمانی انگلیس در تاریخ جام جهانی ایفا کرد.

 

آلفردو دی استفانو

 

اسطوره فوتبال در دهه 50 و 60 میلادی به تمامی افتخارات ممکن با لباس رئال مادرید دست یافت و تا پیش از کریستیانو رونالدو، بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ لوس بلانکوس می دانستند.

 

انزو فرانچسکولی

 

از بزرگی و اهمیت انزو فرانچسکولی همین بس که زین الدین زیدان او را الگوی دوران فوتبالی خود دانسته و حتی نام پسرش را به خاطر این هافبک اوروگوئه ای، انزو گذاشته است.

 

رود گولیت

 

هافبک جنگنده هلندی با چهره ای خاص، بخشی از تیم رویایی هلند در ابتدای دهه 90 بود و عملکرد فوق العاده در روزهای تاریخی میلان در اواسط این دهه در کنار مارکو فان باستن و فرانک رایکارد ایفا کرد.

 

گئورگه هاجی

 

هافبک خلاق و تکنیکی تیم ملی رومانی، از معدود ستاره های دنیای فوتبال هم بود که هم در ترکیب بارسلونا و هم رئال مادرید عملکرد درخشانی از خود ارائه داد.

 

آندره اینیستا

 

شوالیه رنگ پریده دو دهه در خط میانی اسپانیا و بارسلونا هنرنمایی کرد و اوج درخشش آندرس اینیستا را باید گلزنی در فینال جام جهانی 2010 در جریان تنها قهرمانی تاریخ لاروخا قلمداد کرد.

 

ریموند کوپا

 

ستاره درخشان تیم ملی فرانسه در دهه 50 میلادی به قدری در دوران جوانی خوب کار کرد که جایزه بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان را به اسم ریموند کوپا نامگذاری کرده اند.

 

لاسزولا کوبالا

 

گلزن اسپانیایی بارسلونا در دهه 50 عملکرد درخشانی در ترکیب این تیم داشت و مدت ها سومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه لقب گرفته بود. لاسزولا کوبالا 195 بار برای بارسلونا موفق به گلزنی شده است.

 

دیگو مارادونا

 

اسطوره فوتبال آرژانتین از نطر بسیاری بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است. مارادونا در جام 86 یک تنه آلبی سلسته را قهرمان کرد و در جام 90 هم فاصله ای تا تکرار این دستاورد بزرگ نداشت. اوج دوران باشگاهی مارادونا نیز در ناپولی و سری آ رقم خورد.

 

 

الساندرو مازولا

 

این هافبک تهاجمی سابق برای اینتر و تیم ملی ایتالیا به میدان می رفت. او در حال حاضر به عنوان تحلیلگر فوتبال و مفسر در شبکه تلویزیونی ملی RAI ایتالیا کار می کند.

 

پله

 

بسیاری از او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال یاد می‌کنند. پله در زمان بازیگری خود به عنوان پردرآمدترین بازیکن شناخته می‌شد و به تمام افتخارات ممکن با تیم ملی برزیل دست یافت.

میشل پلاتینی

 

پلاتینی که به عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست های تمام دوران شناخته می شود، سه بار در سال های 1983،1984 و 1985 ، توپ طلا را به دست آورد و در رأی بازیکن قرن فیفا هفتم شد.

 

فرانس پوشکاش

 

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال مجارستان و یکی از بهترین های تاریخ در تیم ملی کشورش دوران پرباری را پشت سر گذاشت و 84 گل در 85 بازی ملی به ثمر رساند. او همچنین در سال 1952 به مقام قهرمانی المپیک دست یافت.

 

حیاتی ریویرا

 

این هافبک سابق تیم ملی ایتالیا که مدتی به عرصه سیاست نیز ورود کرده بود، در پست هافبک تهاجمی به میدان می‌رفت و در سطح باشگاهی نیز دوران خوبی را در باشگاه میلان پشت سر گذاشت.

 

آلبرتو شیافینو

 

او یک بازیساز بسیار ماهر و خلاق بود و نمایش‌های بسیار زیبایی را از خود ارائه می داد. شیافینو در سطح ملی با تیم ملی اروگوئه به مقام قهرمانی رقابت‌های جام‌جهانی 1950 نیز دست یافت.

 

سوکراتیس

 

این برزیلی در پست هافبک تهاجمی به میدان می‌رفت و از او به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال برزیل یاد می‌شود. مدرک پزشکی و سیاسی وی باعث شد به همراه سبک بازی اش باعث شد که به او لقب دکتر سوکراتیس را بدهند.

 

فرانچسکو توتی

 

اسطوره باشگاه رم به عنوان یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ دنیای فوتبال شناخته می‌شود و از نظر عملکرد نیز بازیکن شگفت‌انگیزی بود. او همچنین با تیم ملی ایتالیا به مقام قهرمانی رقابت‌های جام‌جهانی 2006 دست یافت.

 

زیکو

 

لقب او پله سفید بود و همواره خلاقیت و دید بالای او در زمین مسابقه قابل تحسین بود‌. او بهترین بازیکن جهان در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 80 بود. او همچنین یکی از بهترین بازیکنان تاریخ به لحاظ زدن ضربه آزاد محسوب می شود.

 

زین الدین زیدان

 

سرمربی موفق این روزهای رئال مادرید در دوران بازی در میانه میدان دلربایی می کرد و بسیاری او را بهترین هافبک تاریخ می دانند. مهم ترین دستاوردهای او در سطح باشگاهی و ملی قهرمانی با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و در جام جهانی با فرانسه بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خان طومان محمدرضا شجریان جریمه کرونایی شهدای خان طومان هافبک هجومی تاریخ فوتبال تابناک ورزشی خان طومان محمدرضا شجریان جریمه کرونایی شهدای خان طومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر

نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین هافبک‌ها انداخته‌ایم.

طرفداری | انتقال فیلیپه کوتینیو از لیورپول به بارسلونا به عنوان گران‌ترین رقم‌ انتقال برای هافبک‌ها در تاریخ فوتبال به حساب می‌آید.

سایت ترانسفرمارکت اقدام به معرفی گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال در پست هافبک کرده که فیلیپه کوتینیو در صدر این فهرست قرار گرفته است. هافبک 31 ساله برزیلی در فصل 18-2017 و با قراردادی به ارزش 135 میلیون یورو از لیورپول به بارسلونا پیوست تا بدین‌ترتیب او تا به الان گران‌ترین رقم نقل و انتقالاتی در بین هافبک‌ها را به خود اختصاص داده باشد.

پس از کوتینیو، انزو فرناندز از چلسی در جایگاه دوم ایستاده است. هافبک آرژانتینی در فصل 23-2022 و با قراردادی به ارزش 121 میلیون یورو از بنفیکا به چلسی پیوست تا از این حیث در جایگاه دوم قرار بگیرد. جایگاه سوم در خصوص نقل و انتقالات گران‌قیمت هافبک‌ها هم به ستاره این فصل آرسنال تعلق دارد.

دکلان رایس در فصل 24-2023 و در انتقالی به ارزش 116.6 میلیون یورو از وست‌هم به آرسنال پیوست تا او در همان اولین فصل شروع کارش در جمع توپچی‌ها خوش بدرخشد. در ادامه نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین هافبک‌ها می‌اندازیم.

بیشتر بخوانید: گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات دروازه‌بان‌ها در تاریخ فوتبال / کپا آریزابالاگا در صدر 10 نقل و انتقال گران‌قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک‌ها Caption

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • جان اوبی میکل: دی بروین با فاصله از مودریچ بهتر است
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • یک ایرانی نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • لژیونر ایرانی؛ نامزد بهترین بازیکن سال در لیگ اروپایی
  • محبی؛ نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • بازیکن پیشین پرسپولیس: سرخپوشان با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می شود
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر