Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تأمین ۲ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های قروه و سقز و یک تانک اکسیژن جهت بیمارستان رازی بانه به ارزش ۴۵ میلیارد ریال به همت هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی خبر داد.

فرزین رضاعی امروز(۲۲مهرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شیوع و موج گسترده ویرس کرونا در استان، افزایش تعداد بیماران و بستری‌ها و نیاز مبرم بیماران مبتلا به اکسیژن مصنوعی، ۲ دستگاه اکسیژن از محل هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی به دانشگاه اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲ دستگاه اکسیژن ساز جهت بیمارستان‌های شهید بهشتی قروه با ظرفیت سه هزار لیتر و امام خمینی (ره) سقز با ظرفیت ۶۰۰ هزار لیتر تهیه شده است، افزود: یک دستگاه تانک اکسیژن با ظرفیت ۲۰ هزار لیتر برای بیمارستان رازی بانه تخصیص یافت‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به افزایش بیماران و همچنین نیاز بیشتر به اکسیژن جهت درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به خصوص در بخش های ویژه، با پیگیری‌های مجدانه همکاران دانشگاه و معاون درمان این تجهیزات از طریق معاونت درمان وزارت متبوع و هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران به صورت اهدایی به دانشگاه تحویل و به شهرستانهای مربوطه ارسال شد.

رضاعی ارزش ریالی دستگاه های فوق الذکر را ۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در زمان شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته تا کنون مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال جهت افزایش ظرفیت تعداد دستگاه های اکسیژن ساز و ارتقای ظرفیت دستگاه های موجود هزینه شده است.

وی افزود: برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که دچار عارضه حاد تنفسی یا بیماری زمینه‌ای هستند ممکن است به خاطر کمبود امکانات درمانی با توجه به حجم بالای مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست بدهند لذا اقدامات خیرخواهانه برای خرید تجهیزات بیمارستانی می‌تواند جان همشهریان را نجات دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل بهداشتی و همچنین کمپین در خانه می‌مانیم می‌توانند این ویروس را مهار کرده و همواره زندگی جریان عادی خود را ادامه دهند.

رضاعی از تلاش مؤثر مسئولان عالی‌رتبه استان قدردانی و تأکید کرد: تأمین تجهیزات مذکور حاصل پیگیری مجدانه، اهتمام شایسته، مساعی ارزشمند و تلاش مداوم استاندار کردستان و نمایندگان شهرهای قروه، سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی است که نتیجه این اقدام ارزشمند، شایسته تقدیر و تحسین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کردستان استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۲ دستگاه اکسیژن اکسیژن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، مرحوم مهدی قربانی ۴۸ ساله از مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام گرفته است ادامه داد: کبد زنده یاد مهدی قربانی در این بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم مهدی قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد