Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:55:58 GMT

20 هزار دانش آموز ایلامی از تحصیل آنلاین محرومند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۱۸۹۶

20 هزار دانش آموز ایلامی از تحصیل آنلاین محرومند

رضا زینی‌وندمقدم مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و تعطیلی مدارس، دانش‌ آموزان تاکنون آموزش خود را از طریق شیوه‌های مختلفی ازجمله شبکه‌های آموزشی تلویزیون و فضای مجازی دنبال می‌کنند.

 وی افزود: با این‌ وجود در شرایط کنونی بهترین راهکار برای تداوم برنامه‌های آموزشی استفاده از فضای مجازی است، اما متأسفانه مناطق محروم و روستایی اکثراً قابلیت دسترسی به اینترنت را ندارند و طبق آمارگیری که در اردیبهشت ماه انجام ‌شده حدود بیست هزار دانش آموز از گوشی هوشمند و تبلت برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تحصیل دانش ‌آموزان و رفع نگرانی‌ها برای تداوم آموزش دانش‌آموزان، بیان کرد: طبق درخواست‌هایی که برای وزارت‌خانه  آموزش پرورش فرستاده شده برای تامین اعتبار، کمک‌هایی از سوی بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و خیرین اقداماتی برای خرید گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

این مسوول افزود: از طرفی نیز برای رفع مشکل دسترسی اینترنت دانش‌آموزان، اقداماتی توسط زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری‌های ارتباطات صورت گرفته است و تا حدودی به رفع این مشکل کمک کرده‌اند.

 زینی‌وندمقدم بیان کرد: در مناطق محروم و روستایی  به دلیل عدم دسترسی به اینترنت یا نداشتن گوشی ها هوشمند ممکن است به آموزش و یادگیری دانش‌آموزان لطمه وارد شود.

وی در ادامه افزود: آموزش در مناطق روستایی با تراکم کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ‌صورت حضوری برگزار می‌شود و در مناطق سفید و زرد نیز کلاس‌ها با تعداد محدود و رعایت کامل نکات بهداشتی تا حد امکان به‌صورت حضوری برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/ 9708

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش گوشی هوشمند ایلام دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند