Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@21:28:57 GMT

شرط برقراری فوق العاده کادر درمان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۲۰۸۲

شرط برقراری فوق العاده کادر درمان چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا محمدباقر نوبخت در مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت با اشاره به مذاکرات و توافق به عمل آمده در خصوص برقراری فوق‌العاده ویژه کارکنان بهداشت و درمان موضوع بند ١٢ ماده 54 دستورالعمل اداری و استخدامی کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی در احکام پرسنلی در ماه‌های آتی؛ تاکید کرده بود، مقتضی است نسبت به ارائه پیشنهاد تعداد مشمولان و برآورد اعتبار مورد نیاز در چارچوب قوانین و مقررات مربوط و از محل صرفه‌جویی اعتبارات در اختیار جهت بررسی و اقدامات بعدی، اقدام لازم به عمل آورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی قبل از طرف مقامات مختلف اعلام شد که با توجه به شیوع بیماری کرونا و زحمات مضاعف کادر درمان و کارکنان مرتبط با حوزه بهداشت و درمان، فوق العاده ویژه مشمول کارکنان و کادر درمان خواهد شد. بر این اساس سازمان برنامه و بودجه کشور، متعهد شد که از مهرماه ماهانه فوق العاده ویژه کرونا را به وزارت بهداشت بپردازد.

نکته جالب توجه اینکه اخیرا موضوع تخصیص 1650 میلیارد تومان اعتبارات وزارت بهداشت در رسانه های مرتبط با سازمان برنامه و بودجه منتشر شده است. اما بررسیها نشان می‌دهد، این تخصیص یک تخصیص روتین و معمول مرتبط با پرداختهای عادی وزرات بهداشت بوده و ارتباطی با پرداخت فوق العاده ویژه وعده داده شده با کادر درمان ندارد.

بررسی مکاتبه رئیس سازمان برنامه با وزیر بهداشت نشان می‌دهد، وزارت بهداشت ابتدا بایستی نسبت به تهیه لیست مشمولان فوق العاده ویژه اقدام کرده، لیست مذکور به سازمان  برنامه ارسال شود تا در سقف اعتبارات مصوب در از محل صرفه جوییها تخصیص مرتبط صورت گیرد.

چالش مهمی که در اینجا وجود دارد این است که رفته رفته به روزهای پایانی مهر ماه نزدیک می‌شویم و تهیه احکام جدید حقوق با اعمال فوق العاده ویژه ها کار آسانی به نظر نمی‌رسد. این درحالی است که وعده پرداخت و افزایش مذکور از مهر ماه داده شده است. برای نهایی شدن این فرایند ابتدا باید لیست مورد اشاره به سازمان برنامه ارسال شده، توافقهای مربوطه صورت گیرد، در نهایت موارد در احکام عمال شود و در مرحله آخر پرداختها صورت گیرد.

در ابلاغیه 30 بهمن ماه رئیس سازمان برنامه وبودجه در خصوص اعمال افزایش  50 درصد فوق العاده ویژه (امتیازات فصل دهم) دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری آمده بود، منابع مورد نیاز برای اجرای این بخشنامه در سال 1399 از محل اعتبارات هزینه‌ای مصوب دستگاه‌های اجرایی، با تأکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و هم‌چنین سایر موارد پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود.

ابلاغیه 30 بهمن ماه 1398 رئیس سازمان برنامه  و بودجه به دستگاههای مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در ادامه قابل مشاهده است.

گفتنی است، با توجه به اینکه دانشکده های مرتبط با وزارت علوم و وزارت بهداشت به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، عملا مشمول 50 درصد فوق العاده‌ای که مباحث آن در اواخر بهمن 98 مطرح شد، نیستند. بلکه بایستی مبالغ مربوطه از محل درامدهای اختصاصی وزارت بهداشت پرداخت شود که در ماه های اخیر با توجه به شیوع کرونا کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. حالا باید به صورت شفاف اعلام شود موضوع "صرفه جویی اعتبارات در اختیار" برای پرداخت  فوق العاده مذکور از کدام محل صورت خواهد گرفت و چه اقدامی برای تحقق آن صورت گرفته است. همچنین وزارت بهداشت در خصوص اماده سازی لیست مشمولان و اجرای توافق با سازمان برنامه در چه مرحله ای قرار دارد؟

پربیننده ترین جدایی پسر سفیر ایران در دانمارک از آناشیدحسینی +عکس آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۷/۲۱) جزییات جرایم متخلفان کرونایی مزار استاد شجریان یک روز بعد از خاکسپاری +عکس بامداد ۲۷مهر؛ پایان تحریم تسلیحاتی ایران/ تلاش‌های آمریکا برای ممانعت از فروش نفت ایران بی‌نتیجه است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ه شیوع بیماری کرونا محمدباقر نوبخت کارانه فوق العاده ویژه ویروس کرونا کادر درمان قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت فوق العاده ویژه سازمان برنامه وزارت بهداشت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال

به گزارش فرارو و به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال، نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در خصوص بررسی حواشی رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر با حضور جواد داوری، رئیس فدراسیون برگزار شد که تصمیمات اخذ شده در این جلسه به شرح زیر است:

در صورت ایجاد هرگونه بی‌نظمی، توهین و پرتاب اشیا توسط تماشاگران تیم میزبان که موجب اختلال در نظم برگزاری مسابقات شود، بازی متوقف خواهد شد. در صورت تکرار، تیم میزبان موظف به تخلیه تماشاگران توسط یگان ویژه در کمترین زمان ممکن است. در صورت امتناع، با تصمیم سرداور، ناظر و نماینده فدراسیون، نتیجه بازی ۲۰ بر صفر به سود تیم حریف اعلام و باخت فنی اعمال خواهد شد.

در خصوص ادامه میزبانی تیم متخلف و حضور تماشاگران، کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ با توجه به محدودیت زمانی تا تشکیل کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد.

همچنین در صورت رفتار تحریک‌کننده کادر فنی و بازیکنان علیه تماشاگران یا تیم حریف، با تشکیل کمیته فنی سازمان لیگ در پایان بازی فرد خاطی محروم و پرونده او به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

حضور یگان ویژه در تمامی بازی‌ها الزامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت