Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@17:30:09 GMT

لطف اسپانیا و فرانسه به علی دایی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۲۳۱۸

لطف اسپانیا و فرانسه به علی دایی

ساعت 24-توقف پرتغال برابر تیم‌های اسپانیا و فرانسه که یکی در دیداری دوستانه رقم خورد و دیگری در جدالی رسمی، همچنان کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال را دور از علی دایی نگه داشته است. نه آن‌قدر دور که خیال ایرانی‌ها راحت باشد کریس به رکورد دایی نمی‌رسد و نه آن‌قدر نزدیک که بشود گفت رونالدو در یکی، دو هفته آینده از دایی عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان بین کریستیانو رونالدو و علی دایی، رقابت برای عنوان برترین گلزن تاریخ رقابت‌های ملی است؛ دایی این عنوان را با زدن 109 گل ملی به همراه تیم ایران دارد و کریس رونالدو فعلا با 101 گل زده در تعقیبش است. اگرچه هواداران رونالدو انتظار داشتند کریس در همین چندبازی برگزارشده در ایام پساکرونا بتواند رکورد علی دایی را از آنِ خود کند ولی فعلا هم اسپانیا و هم فرانسه او را در امر گلزنی ناکام گذاشته‌اند. در واقع رونالدو بعد از دبل مقابل سوئد که گل‌های ملی‌اش را از عدد 100 عبور داد، دیگر گلی نزده تا همچنان هشت گل دیگر تا رسیدن به علی دایی و 9 گل برای عبور از او کم داشته باشد. البته که برنامه بازی‌های پرتغال در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به گونه‌ای است که ظاهرا، رونالدو در همین سال میلادی می‌تواند به علی دایی برسد؛ او و تیمش باید فردا برابر سوئد به میدان بروند و بازی کنند؛ دیداری خانگی که هم برای پرتغال جهت سروسامان‌دادن به وضعیتش در گروه مهم است و هم برای کریس رونالدو که نشان داده راه فتح دروازه سوئد را بلد است. به غیر از این بازی، نگرانی عمده مربوط به دیدار آذرماه پرتغال برابر آندورا است که روی کاغذ رقیب راحتی برای کریس رونالدو محسوب می‌شود؛ رقیبی که می‌تواند برایش حکم فرصتی باشد تا به‌ عنوان برترین گلزن ملی تاریخ فوتبال حمله کند.
علی دایی با وجود اینکه رکورد جهانی‌اش در آستانه ازدست‌رفتن است، نگاه مثبتی به این موضوع دارد؛ او می‌گوید خوشحال است که بازیکن بزرگی مثل کریس رونالدو قرار است این رکورد را بشکند؛ چون همین مورد نشان می‌دهد ثبت چنین رکوردی که سال‌ها در اختیار یک ایرانی بوده، چقدر ارزش داشته است. فارغ از اینکه دایی واقعا از شکستن رکوردش خوشحال باشد یا عمیقا ناراحت شود و بروز ندهد، نرسیدن رونالدو به علی دایی می‌تواند به نفع فوتبال ایران باشد!
درواقع هرچقدر رونالدو به رکورد برترین گلزن تاریخ تیم‌های ملی نزدیک می‌شود، نام علی دایی و فوتبال ایران در رسانه‌های مختلف بیشتر و بیشتر بازتاب داده می‌شود؛ برای فوتبالی که این روزها از سوء‌مدیریت رنج می‌برد، همین موضوع که نامش در سطح اول فوتبال دنیا به گوش می‌رسد هم برگ برنده‌ای است. در فوتبالی که فدراسیونش رئیس ندارد و به‌واسطه شکایت سرمربی سابق حالا در آستانه ورشکستگی است، یا دو تیم مطرح باشگاهی‌اش در فیفا آن‌قدر پرونده دارند که مایه سرافکندگی است، دایی و رکوردش یک‌تنه جور چنین تلخی‌هایی را کشیده‌اند تا همچنان نام فوتبال ایران، البته تا اطلاع ثانوی، به یک بهانه مثبت سر زبان‌ها باشد.
درواقع تساوی تیم‌های اسپانیا و فرانسه با پرتغال، بیش از آنکه لطف به علی دایی باشد، لطف به فوتبال بحران‌زده ایران است که «ندانم‌کاری‌های مدیریتی» مانند زالو به مکیدن آخرین قطره‌های خونش ایستاده است.
البته که این موضوع تمام غصه‌های روز فوتبال ایران نیست؛ در شرایطی که در سراسر دنیا، به لطف گلزنی‌های کریس رونالدو، نام علی دایی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ ایران مطرح می‌شود، در کشور اما او بایکوت و تحریم شده و نمی‌تواند فعالیتی در عرصه مربیگری فوتبال، چیزی که پیش‌تر عنوان کرده عاشق آن است، داشته باشد. علی دایی اسفند دو سال قبل از فوتبال ایران رانده شد و هربار به بهانه‌ای مختلف، جلوی ورود مجددش گرفته شده است. او حتی می‌رفت تا جانشین مارک ویلموتس بلژیکی در تیم ملی شود ولی به ناگاه دستوری که کسی مسئولیتش را بر عهده نگرفت، از راه رسید و دایی فرصت نشستن روی همان صندلی را هم از دست داد.
می‌گویند صحبت‌هایش در کنفرانس خبری جنجالی بعد از برکناری از سایپا و مطرح‌کردن پیشینه مصطفی مدبر، مدیرعامل وقت باشگاه، باعث شده با محرومیت در ایران مواجه شود و تیمی به سراغش نرود ولی آنهایی که فعالیت دایی برای کمک به زلزله‌زده‌ها را دنبال کرده‌اند، می‌دانند او از چند زاویه دیگر هم تحت فشار است؛ بسته‌شدن حساب بانکی‌اش در راه کمک به زلزله‌زده‌ها و فراخواندنش به دادگاه برای ادای توضیح، بخشی از فشارهایی بود که علی دایی در این راه متحمل شد. دلیل این فشارها می‌تواند متفاوت و متعدد باشد ولی برای خود علی دایی یک توجیه بیشتر نداشت. او می‌گوید می‌داند که «عده‌ای از محبوبیت من می‌ترسند!».
حالا که دایی به بیرون از گود رانده شده و در فضای فوتبال فعلی ایران کمتر اثری از او دیده می‌شود، می‌شود نامش را در رسانه‌های مختلف خارجی جست‌وجو کرد یا اینکه بیشتر در گفت‌وگوهای کریس رونالدو سراغش را گرفت؛ مثل همین گفت‌وگوی اخیرش که خبر داده هرطور شده می‌خواهد به دایی برسد و رکورد برترین گلزنی تیم‌های ملی را از آن خود کند. «احساس خاصی دارم که بیش از 100 گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رساندم. این یک رکورد تاریخی است. اکنون به رکورد بهترین گلزن تاریخ ملی(علی دایی) نزدیک هستم. هدف من این است که رکورد آقای گلی(دایی) را بشکنم».

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کریس رونالدو فوتبال ایران برترین گلزن علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان سقوط رونالدو فرا رسید؟

اندی براسل، گزارشگر و کارشناس فوتبال که در انگلیس کار می‌کند هم پس از بازی از رونالدو انتقاد و تاکید کرد که او دیگر بهترین بازیکن پرتغال نیست.

به گزارش مشرق، در حال سقوط، اما همچنان جذابرونالدو در محدوده پایان دوران ملی! زمان بی‌رحم است؛ در گذشته اگر از کریستیانو رونالدو انتقاد می‌کردید با مخالفت‌های زیادی مواجه می‌شدید، اما حالا او دیگر بهترین بازیکن پرتغال هم نیست. رونالدو در محدوده پایان دوران ملی!

پرتغال در هفته‌ای که گذشت در دیداری دوستانه به مصاف اسلوونی رفت و ۲-۰ شکست خورد. در این دیدار کریستیانو رونالدو از ابتدا در ترکیب پرتغال حضور داشت. اگرچه رونالدو در بازی اول مقابل سوئد در لیست بازی نبود، اما با اضافه شدن او و دیگر بازیکنان کلیدی برای بازی دوم، پرتغال با تمام قوا به مصاف اسلوونی رفت.

رونالدو، اما انتظارات را برآورده نکرد. او به ندرت می‌توانست توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. او در خط حمله ناتوان و منزوی بود و حتی نمی‌توانست توپ را لمس کند. در مواردی معدود که توپ به او می‌رسید هم از دریبل عاجز بود و توسط بازیکن حریف مهار می‌شد.

در نهایت پرتغال ناکام ماند و رکورد ۱۱ پیروزی متوالی‌اش هم از دست رفت. پس از بازی سایت گل که به بازیکنان دو تیم نمره می‌داد به کریستیانو رونالدو به همراه دیوگو دالو نمره ۴ داد. پایین‌ترین امتیازات در بین ۱۱ بازیکن ابتدایی پرتغال.

اندی براسل، گزارشگر و کارشناس فوتبال که در انگلیس کار می‌کند هم پس از بازی از رونالدو انتقاد و تاکید کرد که او دیگر بهترین بازیکن پرتغال نیست.

براسل گفت: «فکر می‌کنم رونالدو اکنون متوجه شده که باید شرایط خود را درک کند. چه در ترکیب اصلی باشد و چه روی نیمکت. همین دو یا سه سال پیش انتقاد از رونالدو با مخالفت‌های زیادی مواجه می‌شد و «دشمن» او تلقی می‌شدید، اما اکنون به‌نظرم زمان آن است که بگوییم برناردو سیلوا بالاتر از رونالدو بهترین بازیکن پرتغال است. بسیاری از مردم این موضوع را درک می‌کنند.»

زمان می‌گذرد. رونالدو از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. همه موافق هستند. او پنج توپ طلا دریافت کرده و همچنین افتخارات زیادی از جمله پنج لیگ قهرمانان اروپا و چند قهرمانی لالیگا و لیگ برتر انگلیس را به دست آورده است.

او در ۴۳۸ بازی که برای رئال مادرید به میدان رفته، ۴۵۰ گل و ۱۳۱ پاس گل ثبت کرده است. رکوردی باورنکردنی و عجیب که نمی‌توان از آن گذشت.

او در تیم ملی پرتغال هم درخشیده است. از زمان اولین بازی ملی در سال ۲۰۰۳ او ۲۰۶ بازی انجام داده و در این مدت در پنج جام جهانی حضور داشته و در مجموع ۱۲۸ گل زده و ۴۶ پاس گل داده است. یک رکورد تاریخی دیگر.

با این حال حتی رونالدو هم از بهترین‌های تاریخ است و آن اعداد فوق‌العاده را ثبت کرده، در تقابل با زمان شکست خورد. ستاره متولد ۱۹۸۵ در حال نزدیک شدن به ۴۰ سالگی است. اگرچه او در لیگ حرفه‌ای عربستان به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد، اما مهارت‌ها و توانایی‌هایش نسبت به قبل کاهش چشم‌گیری داشته است. بهترین مهاجم سال‌های اخیر فوتبال جهان اکنون در حال سقوط است.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • راز بزرگ آقای گل پرسپولیس و علی دایی | یک پرسپولیسی آقای گل را بیرون کرد
  • علی دایی و راز بزرگ آقای گل پرسپولیس
  • زمان سقوط رونالدو فرا رسید؟
  • علی دایی را محروم کردم، شیشه ماشینم را شکستند!
  • استقبال درویش و دخترش از رونالدو در ایران | اتفاقات جنجالی سال
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • شب داغ بازی‌های دوستانه؛ تساوی برزیل و اسپانیا و ادامه اوج‌گیری آلمان
  • چه‌کسی بیش از همه هم‌بازی رونالدو بوده است!
  • رونالدو آقای از دست دادن موقعیت گلزنی در لیگ عربستان