Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی سخنگوی شورای شهر اراک گفت: شورای شهر دو ماه به شرکت خصوصی مجری جمع آوری و بی خطرسازی پسماندهای عفونی اراک، برای به سرانجام رساندن مدیریت پسماندهای عفونی این شهر و آغاز اصولی اینکار فرصت داد.

سعید نادری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص جلسه روز گذشته شورای شهر اراک، با اشاره به طرح مسئله پسماندهای عفونی در این جلسه، اظهار کرد: مسئله پسماندهای عفونی مطب ها و کلینیک های شهر اراک برای چندمین بار در صحن علنی شورای شهر مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه شهرداری در جمع آوری و مدیریت این نوع پسماندها هیچ مسئولیتی ندارد و طبق قانون مدیریت پسماند، جمع آوری، امحا و دفن پسماندهای عفونی بر عهده تولیدکننده است، اما همواره همکاری لازم را در این راستا داشته است.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی به عنوان نماینده پزشکان به جهت مدیریت این پسماندها با یک شرکت بخش خصوصی اقدام به عقد قرارداد کرد، اما با گذشت چند ماه از حضور این شرکت در اراک، هنوز کار به نتیجه نرسیده است، بر این اساس کمیسیون نظارت شورای شهر مجددا به موضوع ورود کرد و وضعیت را مورد ارزیابی قرار داد.

نادری تصریح کرد: روز گذشته به جهت اثبات حسن نیت شهرداری و شورای شهر برای بسته شدن این پرونده در شهر اراک، مقرر شد که سوله موجود در مرکز دفن پسماند در اختیار این شرکت قرار گیرد تا عملیات بی خطرسازی و اتوکلاو پسماندهای عفونی را به انجام برساند، البته این شرکت باید ظرف مدت دو ماه آینده کار را به صورت جدی در شهر اراک آغاز کند.

وی با اشاره به موضوع بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در شهر اراک، گفت: مقرر بود که شرکت های دیگری اقدام به بازسازی کنند، ما تصمیم بر این شد که سازمان حمل بار و مسافر شهرداری اراک این بازسازی را به انجام برساند که تاکنون بازسازی چهار دستگاه انجام شده و مابقی کار نیز به مرور انجام می گیرد.

سخنگوی شورای شهر اراک افزود: در این جلسه موضوع حسابرسی سال های ۹۷ و ۹۸ شورای شهر نیز مطرح شد. پیش نویس این حسابرسی تهیه شده است، اما تا اوایل هفته آینده به شهرداری فرصت داده شد که برخی موارد موجود در بندها را رفع کند، البته حسابرسی شهرداری همواره به صورت نقدی بوده است، اما با استقرار سیستم نرم افزاری جدید، حرکت به سمت حسابداری تعهدی آغاز شده است که با تکمیل این سیستم معضلات موجود در حسابرسی شهرداری رفع می شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه گزارش هزینه و درآمد شهرداری در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز مطرح شد چراکه شهرداری موظف است هر ۶ ماه گزارشی از هزینه و درآمد خود را به شورای شهر ارائه کند. این گزارش صبح روز گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید، اما برای اینکه ریز هزینه ها شفاف‌تر بیان شود، مقرر شد که هفته آینده این گزارش در صحن علنی به تصویب برسد.

نادری با اشاره به ۲۸ مهرماه روز اراک گفت: شورا و شهرداری قطعا برای برگزاری باشکوه این روز برنامه های خاصی را مدنظر دارند که اعلام می شود.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز صحن رسمی از شهردار اراک، معاون زیربنایی و عوامل فنی شهرداری اراک، مدیرعامل و مدیر پروژه شرکت آذرآب اراک و عوامل فنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان عوامل موثر در تکمیل تقاطع غیر همسطح شهید صیدی پس از سال ها نیمه تمام ماندن، قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پسماندهای عفونی اراك شوراي شهر پسماندهای عفونی شورای شهر شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به مناسبت روز زمین پاک و در راستای آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی مسائل زیست‌محیطی، اقدام به برپایی غرفه فرهنگی در پیاده‌راه امیرکبیر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سازمان مدیریت پسماند شهرداری به مناسبت روز زمین پاک با برپایی غرفه فرهنگی در پیاده‌راه امیرکبیر در دو نوبت صبح و بعدازظهر میزبان شهروندان اراکی همراه با ارائه آموزش‌های شهروندی پیرامون مسائل زیست‌محیطی است.

در این غرفه اقلامی همچون کیسه‌های پارچه‌ای حمل نان، کتاب‌های مفرح برای آشنایی کودکان با مفهوم مدیریت پسماند، بین بازدید کنندگان از این غرفه توزیع شد.

همچنین کارشناسان آموزشی سازمان مدیریت پسماند به بازدید کنندگان از این غرفه فرهنگی، نحوه صحیح تفکیک از مبدا را آموزش دادند و از سوی دیگر نیز شهروندان را با اپلیکیشن اکو که در خصوص خرید پسماند خشک است، آشنا کردند.

در حال حاضر اپلیکیشن اکو به عنوان تنها مرجع خرید پسماندهای خشک در شهر اراک فعالیت می‌کند. خانواده‌ها به همراه کودکان خود با بازدید از این غرفه، با دریافت راهنمایی در خصوص نصب اپلیکیشن اکو، در مسابقه نقاشی و طراحی شرکت و جوایزی در این حوزه دریافت کردند.

همچنین به بهترین نقاشی کودکان در حوزه مدیریت پسماند، جوایزی اهدا شد.

کد خبر 747176

دیگر خبرها

  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک