Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این طرح به منظور گسترش فرهنگ عملی نماز در راستای ارائه آموزش‌های دینی و مذهبی شامل نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان از 20 مهر تا پایان آذر اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح با شرکت دانش‌آموزان دختر و پسر آسیب دیده بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی و معلول جسمی حرکتی  دوره ابتدایی با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری و یا مجازی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: اگر در تعلیم وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با برشمردن نماز بعنوان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جلوه‌های عینی مسلمانان افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

رنجبر  گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

 

رنجبر با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ نماز، برپایی نماز جماعت، تقویت انس با قرآن، عترت و چگونگی انجام احکام ضروری وضو، غسل و تیمم از دیگر اهداف اجرای این طرح است، افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش استثنایی کردستان رئیس آموزش استثنایی طرح سودای بندگی نیازهای ویژه آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت با حضور در جمع دانش آموزان مدرسه متوسطه استثنایی حورا گفت: معلمان مدارس استثنایی عاشقانه پای در میدان دانایی گذاشته‌اند تا با آموزش افراد کم توان باید در مدارس خاص تحصیل کنند، چرخه یادگیری متوقف نشود.

وی با بیان اینکه بیست و نهم فروردین ماه یادآور حماسه ماندگار جان برکفان نیروی زمینی فداکار و پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های نبرد، مجاهدت و ایثار است، افزود: نیرو‌های زمینی ارتش دوشادوش سایر رزمندگان نیرو‌های مسّلح، شجاعانه، با سلحشوری و نقش آفرینی تعیین کننده در برابر دشمنان پلید و قسم خورده این سرزمین، همچون خورشیدی در آسمان پرفروغ جهاد و شهادت و دفاع از کیان و اقتدار ایران عزیز اسلامی، خوش درخشیدند و برگ‌های زرینی در تاریخ پرافتخار دفاع مقدّس و صحنه‌های شکوهمند حراست از امنیّت و تمامیّت ارضی این مرز و بوم رقم زدند.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت با بیان اینکه امروز ارتش جان بر کف جمهوری اسلامی در دفاع از کشور مقتدرانه ایستاده است و اجازه دخالت به هیچ بیگانه‌ای در امور کشور را نخواهد داد.

امیر دریاداردوم منصور لشنی افزود: به کوری چشم دشمنان ما سربازان امام زمان در زیر سایه پرچم سه رنگ مهین عزیز اسلامی مان در کنار دیگر برادران خود در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستاده ایم.

جهانگیر عبدی رئیس آموزش پرورش استثنایی گیلان هم در این دیدار با تبریک سالروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: پوشیدن لباس مقدس ارتش افتخاریست که دلاورمردان ارتش به آن نائل آمدند نیرو‌هایی که در تامین امنیت و آرامش این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی توجه به دانش آموزان کم توان با شرایط خاص را امری ضروری دانست و افزود: برای ارائه آموزش و تحصیل به دانش آموزان کم توان داشتن امکانات بسیار مهم و اساسی است که امیدواریم سازمان‌ها و نهاد‌ها در این مسیر ما را یاری کنند.

در این دیدار گروه رزم نواز این واحد آموزشی سرود اجرا کردند و فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت از کلاس‌ها و امکانات آموزشگاه دانش آموزان استثنایی حورا دیدن و در راستای مردم یاری برای تامین برخی از نیاز‌های آموزشی این آموزشگاه کمک کرد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ