Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر کشورمان در مسکو و معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و دو طرف آخرین تحولات خاورمیانه از جمله طرح مسکو برای برگزاری اجلاسی در زمینه تامین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس و یمن را بررسی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تارنمای رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه گزارشی از این دیدار ارائه کرد و نوشت، جلالی و ورشینین درخصوص موضوعات دستورکار شورای امنیت سازمان ملل و نیز مسائل مربوط هماهنگی مواضع دوجانبه در دفاع و پیشبرد حقوق بشر ازجمله در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش وزارت خارجه روسیه آمده است: سفیر ایران و معاون وزیر خارجه روسیه، مسائل خاورمیانه ازجمله تامین امنیت خلیج فارس و پیشبرد راهکار جامع حل مسائل سوریه برمبنای احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه را بررسی کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 علاوه بر آن جلالی و ورشینین بر اهمیت تداوم روند حل و فصل مسائل سوریه توسط طرف های سوری تحت حمایت سازمان ملل و کمک های انسانی به همه افراد نیازمند ازجمله پناهندگان در اردوگاه های موقت برمبنای قطعنامه 2254 شورای امنیت تاکید کردند.

در این ملاقات طرفین طیف وسیعی از موضوعات در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله سوریه (وضعیت ادلب، فرمت آستانه، آوارگان و پناهندگان سوری، پرونده شیمیایی سوریه) و طرح روسیه برای برگزاری اجلاسی در زمینه تامین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس، یمن، حقوق بشر و کرونا، تبادل نظر کردند

آنها همچنین ضمن اشاره به همکاری های دو کشور در چارچوب مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد  بر لزوم تداوم این همکاری ها به ویژه در راستای مقابله با اقدامات یک جانبه و غیرقانونی آمریکا در سطح جهانی و همچنین دفاع از مبانی حقوق بین الملل، تاکید نمودند.  

به گزارش ایرنا، در این ملاقات طرفین بر ضرورت تداوم رایزنی و همکاری بین دو کشور در رابطه با مسائل منطقه تاکید و نسبت به استمرار تماس ها و دیدارهای خود در این خصوص ابراز تمایل نمودند.

لاوروف: مذاکرات برای حل مناقشه قره باغ نباید به تأخیر بیفتد/ امکان درخواست کمک نظامی ارمنستان از روسیه«روسیه» میزبان بعدی نشست آشتی ملی گروه های فلسطینیمذاکره ایران و روسیه درباره از سرگیری پروازهای مستقیمسفیر ایران: مذاکرات ایران و روسیه در خصوص قره باغ تداوم دارد


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت

به گزارش خبرآنلاین رئیس مجلس سفلی پارلمان روسیه (دوما) سال گذشته از تصمیم کشورش برای لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای به دلیل نگرش غیرمسئولانه آمریکا در قبال امنیت جهانی، خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خطاب به حاضران در کنفرانس مربوط عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای بیان کرد: «خروج روسیه از تصویب این معاهده، پاسخی منطقی به اقدامات مخرب ایالات متحده و سایر کشورهای غربی بود.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما آماده‌ایم تا به موضوعات مربوط به تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای بازگردیم البته به محض آنکه ایالات متحده اقدام مشابهی را انجام دهد.»

طبق اعلام سازمان ملل متحد، در مدت پنج دهه از سال ۱۹۴۵ تا زمان ارائه معاهده ممنوعیت جامع آزمایش‌های هسته‌ای در سال ۱۹۹۶، بیش از ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای اتفاق افتاد که ۱۰۳۲ مورد آن توسط ایالات متحده آمریکا و ۷۱۵ مورد آن توسط شوروی انجام شد.

روسیه بعد از لغو این معاهده در وضعیتی مشابه با آمریکا همچنان به‌عنوان یکی از امضاکنندگان آن باقی مانده و به همکاری با سازمان مربوط به معاهده ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای و نظام رصد جهانی که به جهان از بابت هرگونه آزمایش هسته‌ای هشدار می‌دهد، ادامه می‌دهد. روسیه از بعد از سقوط شوروی هرگز آزمایش هسته‌ای انجام نداد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898254

دیگر خبرها

  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • وزیر خارجه عمان: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات صهیونیست‌ها درغزه است