Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:44:54 GMT

گشت ارشاد کرونایی در قشم ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۲۶۱۱

گشت ارشاد کرونایی در قشم ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، علیرضا نصری صبح امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا این شهرستان اظهار داشت: گسترش فرهنگ‌سازی و تاکید بر رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیازمند ایجاد بسیج همگانی است.

وی افزود: نباید اجازه داد شرایط کرونایی در جامعه عادی انگاری شود و احساس بی‌اعتنایی نسبت به خطرات ویروس شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت کرونا قشم تصریح کرد: ادارت موظف به رعایت نکات بهداشتی، ارائه گزارش میزان اثربخشی و عدم ارائه خدمات به مراجعان فاقد ماسک هستند.

نصری ادامه داد: طرح‌های ویژه سواحل، پارک‌ها و بنادر در جزیره قشم باید تدوین شود و دستگاه‌ها خدمات الکترونیکی خود را گسترش دهند.

وی اضافه کرد: فاصله اجتماعی به دلیل مشکلات مالی شناورهای مسافری بری حذف شده اما سایر نکات نظیر گندزدایی مستمر و استفاده از ماسک با جدیت رصد و عملیاتی شود.

رئیس ستاد مدیریت کرونا قشم گفت: همچنین باید بیلبوردهای شهری و فضای مجازی در راستای فرهنگ‌سازی بکارگیری شوند و نظارت بر صنوف، پمپ بنزین‌ها، بانک‌ها و اماکن مستعد ایجاد تجمع تشدید بشود.

نصری عنوان کرد: «گشت‌های ارشادی» با مشارکت میراث فرهنگی، شبکه بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان باید تشکیل و با آگاه‌سازی، راهنمایی و ارشاد مردم، حساسیت‌ جامعه را تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: گندزدایی اماکن و حمل و نقل عمومی مورد تاکید ویژه است چرا که تاکسی‌ها در صورت غفلت از شیوه‌نامه‌ها می‌توانند به نقطه آغازی برای شیوع کرونا تبدیل شوند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا گشت ارشاد قشم مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با تاکید بر افزایش توانمندی‌ها و آگاه سازی خانواده‌ها و جوانان و جدیت نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از آسیب‌های سوء مصرف مواد مخدر گفت: گسترش آگاهی در مبارزه با مصرف مواد مخدر نیازمند استفاده از ظرفیت‌ها و مساعدت تمامی مردم و مسئولین در تمامی حوزه‌ها می‌باشد و مبارزه با مصرف مواد مخدر زمینه ساز پرورش استعداد‌ها و توانمندی‌های جوانان است. 

کاک درویشی گفت: معضل اعتیاد در همه زمینه‌ها و موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار بوده و مقابله با آن به عزم جدی دستگاه‌ها و مبارزه فرابخشی نیازمند است که باید مسؤلان مرتبط با رویکرد دقیق‌تر این موضوع را دنبال کنند.

وی با تاکید بر نقش افرادی که قبلاً در معرض مواد ناشی از مصرف مواد مخدر قرار گرفته و اکنون بهبود یافته اند. نیز گفت؛ استفاده از تجارب این افراد نیز در جهت کاهش و پیشگیری از مصرف مواد مخدر نقش موثری خواهد داشت.

در این جلسه همچنین کمیته‌های تخصصی با هدف مدیریت هر چه بهتر راهکار‌های مقابله و پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر با تشریح رویکرد و برنامه‌های پیش رو در سال جاری، با تاکید بر برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، تئاتر خیابانی، برپایی همایش و نمایشگاه‌هایی با این عنوان به بررسی راهکار‌های بازپروری و توانمند سازی جامعه در جهت آگاه سازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سطح شهرستان پرداختند.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • ایجاد و احیای ۳۱ هزار شغل در یزد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر