Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:50:01 GMT

دستگیری زندانیان درحال مرخصی مازندران به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۲۶۶۳

دستگیری زندانیان درحال مرخصی مازندران به صفر رسید

علی استادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هرگونه افزایش ناامنی و سرقت ناشی از سیاسی حبس زدایی را نادرست دانست و افزود: هر سارقی مشمول مرخصی نخواهد شد و سارقان حرفه ای، آنانی که به منجر به آزار مردم می شوند و یا سارقان مسلح به هیچ عنوان مشمول حمایت های دستورالعمل حبس زدایی نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بازگشت مجدد بیشتر زندانیان به دلایل مشکلات مالی که از قبل داشته اند و یا جرایمی همچون تصادف است که از نظر تعداد بسیار اندک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌های مازندران زندان‌زدایی دستگاه قضایی را جدی و بسیار اثرگذار در جامعه توصیف کرد و گفت: اگر کسی به دلیل جرایم وارد زندان شود سعی خواهد شد تا طبق راهکارهای قانونی آزاد و یا برای آزادی وی کمک شود.

استادی به طرح غربالگری زندانیان اشاره کرد و افزود: حبس زدایی، دادن مرخصی به زندانیان و جلب رضایت شاکیان از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

بخشش 32 زندانی محکوب به قصاص

استادی بر افزایش سطح آگاهی مردم و روحیه بخشش در میان شاکیان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۳۲ نفر از محکومان به قصاص استان که خطای آنان سهوی بود از سوی شاکیان بخشیده شدند.

مدیرکل زندان های مازندران بر اثر بخشی ستاد دیه و فعالیت مددکاران استان در بخشش محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: آزادی این افزاد که جرمشان غیرعمد بوده است عاری از آسیب و یا ناهنجاری های اجتماعی تشخیص داده شد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران به اجرای دستورالعمل پابند الکترونیکی در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰ نفر از زندانیان استان که طبق قانون مشمول حبس های درجه ۶ تا هشت بودند، مشمول حکم پابند الکترونیکی شدند . 

زندانها موکلف به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی هستند

وی بر لزوم اجرای تمامی مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در مورد زندان و زندانیان در مازندران تاکید کرد و گفت: طبق مقررات زندانیان واجدین شرایط به مرخصی می‌روند تا با کاهش بار تراکم زندانیان فاصله اجتماعی به درستی رعایت شود.

مدیرکل زندان‌های مازندران بیان اینکه  اقدامات بهداشتی، ضدعفونی و تحویل اقلام بهداشتی نیز در زندان های استان مازندران به درستی اعمال می شود، ادامه داد: تاکنون در زندان های استان یک مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نداشته‌ایم. 

به گفته استادی شرایط مکانی برای قرنطینه ۱۴ روزه افراد مشکوک درزندان ها به همراه پزشک و مسئول بهداشت فراهم است.

برچسب‌ها دادگستری مازندران سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری مازندران سازمان زندان ها دادگستری مازندران سازمان زندان ها اخبار کنکور مدیرکل زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران

مردم‌داری و توجه به مشکلات رایج خانواده‌ها خصوصا مادران، کتاب "دکتر: نوزاد من" را به ارمغان آورد که به مشکلات بسیار معمول خانواده‌ها مروری هوشمندانه داشت. مواردی که برای همه حتی افراد تحصیل‌کرده که دارای فرزند، خصوصاٌ فرزند اول شده، بسیار آموزنده می باشد.

احاطه ایشان در حافظ‌شناسی منجر به نوشتن کتاب "طبیبانه‌های حافظ" گردید. بیان و مرور ابیات جناب حافظ توسط این استاد فرزانه در حیطه‌های مختلف همانند طبابت و پزشکی، تغذیه و شیر مادر، تربیت کودک، بیماری و تب کودک و ...، همگی نشان از تبحر و احاطه این استاد به ابیات خواجه شیراز دارد.

فعالیت ایشان در مجله "گل آقا" و زبان طنز و مزاح این استاد در گروه آبدارخانه شاغلام را شاید بسیاری اطلاعی نداشته، اما استاد احمد مدنی در حیطه طنز هم بسیار چیره‌دست و از نویسندگان این مجله با عنوان "جوجه دکتر" بود.

هر چند که قلم ایشان در نثر قدیم هم گاه آدم را به اشتباه می انداخت که گویا نوشته ای از قرون قبل را می خواند، برای مثال آنگاه که در دهه نود در همایشی علمی در کیش، تاریخ این جزیره را به زیبایی با زبانی فاخر بیان نمودند.

اشعار ایشان که گاه فی‌البداهه هم بیان می شد بسیار لطیف و جذاب بودند، چه در مورد نوزاد، رایانه و یا روند ارتقا اعضا هیئت علمی.

علاوه بر پایه‌گذاری و راه‌اندازی بخش‌های ویژه نوزادان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تربیت صدها پزشک، متخصص کودکان، فوق‌تخصص نوزادان که در ارتقا سلامت کودکان و نوزادان این مرز و بوم نقش بسزایی داشته‌اند، از دیگر ثمرات عمر باعزت ایشان بود. ‌علاوه بر نکات ذکر شده، ایشان از نخستین اعضا و پایه‌گذاران هیئت رئیسه انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران بودند.

حقیر این سعادت را داشته‌ام که در چندین دوره به نوعی در خدمت این استاد بزرگوار بوده و از محضر ایشان بهره‌ها ببرم .

در اولین مرحله، در دوره دانشجویی و بعد سال اول دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز که نه تنها از ایشان علم و مراقبت از کودک بیمار و حرمت‌گذاری به خانواده و بیمار حتی نوزاد را آموختم، بلکه روی بشاش و سخن گفتن سلیس و محترمانه با خانواده بیماران و همکاران را به همراه مرور تجربیات آموزنده را نیز یاد گرفتم. لازم به ذکر است که داشتن آراستگی ظاهر و پوشش مرتب ایشان هم از نکات بارز همیشگی استاد بود.

در دومین مرحله، سال‌ها بعد آن هم در قالب همکاری با هیئت ریئسه انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران و تهیه مجله "نوزادگان" با این استاد بزرگوار همراه شدم و از قلم زیبای استاد بهره‌ها بردم. مجله نوزادگان که چند سال به صورت ماه‌نامه منتشر می شد، در زمان خود با توجه به برخی کمبودها کاری ویژه بود.

در سومین مرحله در کمیته آموزش مجازی انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران سعادت حضور در خدمت استاد نصیبم شد و در چند برنامه که در خدمت این استاد گرانقدر داشتیم ایشان چه قرائت ابیات بهارانه سروده شده توسط خود و یا ارائه استادانه جایگاه شیرمادر در نثر و ‌ادب فارسی، و یا با بیان خاطرات خود از راه‌اندازی دوره فوق‌تخصصی طب نوزادان در خطه فارس به شیوایی؛ از میهمانان ارزشمندی چون استاد محمدرضا شفیعی‌کدکنی که او را همراهی کرده بودند؛ همه و همه نشان از بزرگی ایشان می داد و ما را مسرور می ساخت.

در کنار تمامی موارد یادشده، مهر و محبت، فروتنی و مسئولیت پذیری، دقت و گشاده رویی استاد احمد مدنی بی بدیل و یگانه بود.

آخرین پیام استاد در تبریک سال نو، ابراز امیدواری برای "پیوسته پر از شمعدانی بودن تاقچه زندگی بود".

او شریف و زیبا زیست و با عزت راهی دیار دوست شد.

استاد از اصفهان بود، بنابراین کلام را با این سروده محمد خاقانی اصفهانی به پایان می‌برم که که برای استادش می‌سراید که:

چهره‌ای از چهره‌های ماندگار

چهره را چرخاند سوی کردگار

جمع شاگردان او در انجمن

بر تو ای استاد استادان درود

*استاد سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896840

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل