Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، رحمت الله فیروزی پوربادی، با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران، گفت: متأسفانه با وجود برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات مذکور، فرآیند پرداخت تسهیلات به مستأجران به خوبی انجام نمی شود.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در بحث ارائه تسهیلات ودیعه مسکن، بانک‌ها حتی با دولت برای پرداخت وام هماهنگ نیستند و این مسئله موجب شده که بسیاری از متقاضیان نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت اجاره مسکن در چند سال اخیر؛ تقاضا برای تأمین مسکن اجاره ای بالا رفته است

وی گفت: در چند سال اخیر قیمت اجاره به تبع بازار مسکن افزایش چند صد درصدی داشته، این مسئله به این دلیل است که با افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم، متقاضیان برای تأمین مسکن خود به بازار اجاره هدایت می شوند، این موضوع موجب می شود که تقاضا برای تأمین مسکن اجاره ای بالا رفته و عرضه کاهش یابد.

بسیاری از مستأجران توان مالی کافی برای تأمین مسکن مورد نظرشان را ندارند

فیروزی پوربادی افزود: کمبود مسکن اجاره ای زمینه افزایش قیمت ها در این حوزه شده است و متأسفانه بسیاری از مستأجران توان مالی کافی برای تأمین مسکن مورد نظرشان را ندارند، از این رو تسهیلات ودیعه مسکن می توانست بخشی از نیازهای مالی مردم را جبران کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا باید بحث پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را به سرعت پیگیری شود تا دولت با همراه کردن بانک ها، تسهیلات را به متقاضیان بیشتری پرداخت کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بانک ها تسهیلات مسکن عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نماینده تسهیلات ودیعه مسکن برای تأمین مسکن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن