Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی سه‌شنبه ایرنا، جعفر قادری در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی قطعه‌سازان خودرو در فارس افزود: صنعت خودرو در کشور با مشکل کمبود ظرفیت تولید مواجه نیست همچنان ‌که صنعت قطعه‌سازی به مشاغل غیر مستقیم بسیاری رونق بخشیده، اما اشکال کار در شیوه عرضه خودرو است.
وی، مهمترین مشکل قطعه‌سازان را بحث تامین مالی و دریافت به موقع مطالبات دانست و افزود: عدم ایجاد جریان مالی مناسب برای قطعه‌سازان از سوی خودروسازان سبب شده که بخش قطعه‌سازی کشور با مشکل نقدینگی مواجه شوند که ضرورت دارد فرآیند تسهیل تامین مالی قطعه‌سازان در جهت تولید قطعات جدید و بومی عملیاتی و از ظرفیت و توانمندی آنها بیش از پیش استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: مجلس یازدهم قصد رفع مشکلات را دارد و ضرورت دارد قطعه‌سازان استان فارس سهم خود را در ساخت و تولید قطعات افزایش دهند.
وی، حضور گسترده، پویا و پرانگیزه مردم در بازار سرمایه را یک فرصت طلایی برای شرکت‌های استان فارس دانست و تصریح کرد: مدیران این شرکت‌ها تمام توان خود را جهت حضور هرچه سریعتر در بازار سرمایه به کار گیرند و در این مسیر نمایندگان استان در مجلس نیز برای حمایت، آمادگی کامل خواهند داشت.

صنعت قطعه‌سازی فارس از ظرفیت خوبی برخودار است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم، با اشاره پیشرفت‌های خوب صنعت قطعه‌سازی این استان در سایه همکاری با بخش‌های خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز صنعتی گفت: این صنعت مادر، در استان فارس و کشور از پتانسیل، قابلیت، توانمندی و ظرفیت‌های خوبی برای صنایع و شرکت‌های مختلف برخوردار است.
حمیدرضا ایزدی افزود: واحدهای تولید قطعات خودرو در پیشرفت و توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان، جهش تولید، گردش چرخ اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار نقش بسزایی دارند و از این رو تکمیل زنجیره این تولیدات در طرح توسعه تولید خودرو و فعالیت‌های اقتصادی امری مهم و اساسی به شمار می‌رود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم آموزش نیروی انسانی شاغل در واحدهای تولیدی قطعه‌ گفت: برای آنکه شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو بتوانند به مرحله خودکفایی در تولیدات خود برسند، الگوبرداری و استفاده از تجربیات قطعه‌سازان جهان و بهره‌مندی از علم و تکنولوژی روز دنیا در داخلی‌سازی با روش‌های نوین در این صنعت موثر است.
ایزدی اضافه کرد: با توجه به اینکه صنعت قالب‌سازی استان فارس از ظرفیت بالایی برخوردار است و فارس قطب قالب‌سازی کشور به شمار می‌آید، می‌تواند ظرفیت مورد نیاز زنجیره ارزش در صنعت خودرو و تامین سایر ظرفیت‌های مورد نظر داخلی را برآورده کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت شیراز فارس خودرو سازی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت شیراز فارس خودرو سازی ایران مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت شیراز فارس خودرو سازی ایران اخبار کنکور استان فارس قطعه سازان قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو، نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سو استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

علی‌آبادی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

وی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 745355

دیگر خبرها

  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی