Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@16:20:01 GMT

این سریال ۴۳ سال است پخش می‌شود!

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۳۴۶۹

این سریال ۴۳ سال است پخش می‌شود!

ایران اکونومیست-سریال «حکم دادگاه» ۴۳ سال است که به صورت زنده از رادیو سوریه پخش می‌شود.

الجزیره در گزارشی با پرداختن به این سریال رادیویی، نوشته است:

«به دلیل طولانی بودن و پخش مستمر بیش از چهار دهه، حکم دادگاه یکی از مهمترین تولیدات رادیویی سوریه از زمان تاسیس ـ یعنی سال ۱۹۴۷ ـ تا کنون است.

این سریال با موضوع پلیسی، داستان‌های خود را از میان پرونده‌های قضایی سوریه و جهان بیرون می‌کشد و آن را در قالب سریال رادیویی شنیدنی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لحن ساده و انتخاب موضوعات از دل جامعه سبب شده تا این سریال میان اقشار مختلف جامعه شنونده داشته باشد.

سریال رادیویی «حکم دادگاه» با آگاهی بخشی درباره جرایم مختلف و زوایای پنهان ارتکاب جرم، مردم را به دوری از جرم و جنایت تشویق می‌کند.

پخش این سریال در سال ۱۹۷۷ در اداره نمایش رادیو سوریه آغاز شد. احمد عنقا کارگردانی این سریال را بر عهده داشته و بسیاری از بازیگران سوری مانند هالة حسنی، وصالح الحایک، وسلیم کلاس، ورفیق سبیعی، وفادیا خطاب، در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

درید لحام بازیگر سوری است که پس از چهار دهه دوری از رادیو برای بازی در یکی از قسمت ‌های سریال «حکم دادگاه» در کنار دیگر بازیگران سوری مانند سلمی المصری، وفاء موصللی، ناهد حلبی، عبد الفتاح مزین، أحمد مللی و هانی شاهین، به رادیو بازمی‌گردد.

هائل منیب، نویسنده این سریال که یک وکیل نیز بوده است، در سال ۲۰۱۲ در سن حدود ۷۷ سالگی از دنیا رفت. او سال‌ها برای نوشتن قسمت‌های مختلف این سریال رادیویی که به پنج هزار قسمت می‌رسد تلاش کرد.

در سال ۲۰۰۷ تلاش شد تا این سریال رادیویی به یک سریال تلویزیونی تبدیل شود اما نسخه تصویری آن موفقیت مورد نظر سازندگان را کسب نکرد و به سبب سنگین بودن هزینه‌های تولید متوقف شد.

این سریال تا کنون جوایز زیادی را کسب کرده که از جمله آن‌ها به جایزه جشنواره قاهره می‌توان اشاره کرد.

سریال «حکم دادگاه» برای سوری‌ها خاطره انگیز بوده و ثابت کرد که یک کار هنری خوب می‌تواند سال‌ها بدون اینکه تکراری شود ادامه داشته باشد. همچنین با وجود آمدن رسانه‌های مختلف و کمرنگ شدن نقش رادیو، این سریال ۴۳ ساله نشان داد که هنوز هم می‌توان به رادیو امیدوار بود.»

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سریال رادیویی حکم دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرج مکرمی با اشاره به ماده ۴۷ آئین‌نامه اجرایی قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای (آماتوری) گفت: متقاضیان دریافت گواهینامه رادیو آماتوری می‌توانند برای ثبت‌نام در آزمون در هر دو سطح مبتدی و عمومی، به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir منوی میز خدمت، ارائه مجوزهای رادیویی، صدور گواهی‌نامه رادیو آماتوری مراجعه کرده و پس از ثبت نام در سامانه و تکمیل مراحل احراز هویت تا ۱۸ خرداد ماه سال جاری، برای ثبت درخواست شرکت در آزمون رادیو آماتوری اقدام کنند.

وی درباره نحوه برگزاری آزمون اظهار کرد: سامانه برگزاری آزمون رادیو آماتوری، در تاریخ ۳۰ خردادماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر برای واجدین شرایط در دسترس بوده و تیم پشتیبانی سامانه با شماره تلفن‌های ۸۹۶۶۱۵۰۷ و ۸۹۶۶۱۵۰۴ آماده پاسخگویی به شرکت کنندگان هستند.

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی درباره محتوای آزمون رادیو آماتوری گفت: آزمون رادیو آماتوری در دو بخش آزمون تئوری و عملی برگزار می‌شود که سوالات آزمون تئوری در چهار حوزه "مقررات"، "مدارات الکترونیکی - مخابرات"، "انتشار امواج" و "رادیو آماتوری" و آزمون عملی (مورس) نیز شامل دو دسته سوالات شنیداری و نوشتاری است و نمره منفی ندارد.

کد خبر 6086308 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی