Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست شورای عشایر شهرستان به ریاست فرماندار و با حضورسرپرست امور عشایر استان و روسای ادارات  در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست صادق فاتحی  با اشاره به اینکه اولین نشست شورای عشایر در سالجاری برگزار شد، اظهار کرد: جامعه عشایری با جامعه روستایی و شهری متفاوت است و انتظار داریم که با این قشر نگاه ویژه ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:با توجه به فصل قشلاق  کوچ عشایر به استان و به خصوص شهرستان گچساران انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در ایجاد زیرساخت‌ها با امور عشایر همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس امور عشایر گچساران ادامه داد:  امسال با توجه به شرایط جوی کوچ عشایر به مناطق قشقلاقی گچساران از اول آبانماه آغاز می‌شود.

صادق با اشاره به اینکه  بسیاری از عشایر این شهرستان در کنار خطوط لوله‌های نفت اسکان دارند، گفت: عشایر در کنار نیروی انتظامی کمک های خوبی در حوزه نفت دارد.

وی عنوان کرد: یکی از وظایف امور عشایر ساماندهی عشایر، احداث و بهسازی تولیدات و جایگزینی سوخت فسیلی است.

رئیس امور عشایر گچساران با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد از جمعیت عشایری در مناطق صعب العبور سکونت دارد، اذعان کرد: یکی از مشکلات حال حاضر جامعه عشایر تامین آب پایدار است.

فاتحی ادامه داد: متاسفانه تخصیص اعتبارات به شهرستان امسال خوب نبوده و  انتظار می‌رود به عشایر کمک ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه عواملی از جمله کمبود اعتبارات و نقدینگی موجب شده که با یک سری مشکلات رو برو شویم، گفت: آب برخی از مناطق عشایر نشین از خطوط آبرسانی به تاسیسات نفت تامین می‌شد  اما متاسفانه 80 درصد این خطوط قطع شده است.

 این مسوول با اشاره به اینکه اکنون روستای باباکلان با مشکل کمبود آب برخوردار است و در این زمینه نمی‌توان آب عشایر آن منطقه را تامین کرد، تصریح کرد: جامعه عشایری انتظار کمک دارد چرا که این جامعه مولد آسیب پذیریر است.

فاتحی با بیان اینکه  بیش از نیمی از ایل راه های این شهرستان  مشکل زیرساخت دارد و با اولین بارندگی بسیاری از راه‌ها مسدود می‌شود، اذعان کرد:  بیش از یکهزار کیلومتر راه عشایری  در شهرستان است که بسیاری از راه های نیاز به  مرمت  دارد.

 این مسوول  ابراز کرد: بر اساس سرشماری عشایر کوچ کننده در سال 1387 تعداد عشایر این شهرستان  یک هزار و 569 خانوار عشایری با جمعیتی معادل 9 هزار نفر در مناطق دریلا، آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستان  سکونت دارند.

فاتحی به تولیدات دامی این قشر اشاره و عنوان کرد: سالانه 2 هزار و 700 تن گوشت قرمز، قریب به 7 هزار تن انواع مواد لبنی، 25 تن گوشت سفید و 150 تن پشم از محصولات عشایر این شهرستان است.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر نیروی انتظامی گچساران نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر کل امور عشایری استان با بیان اینکه مهمترین مشکلات عشایر در بخش‌های آبرسانی، راه،  سوخت و خوراک دام است گفت: این موارد در نشست امروز بررسی شد. رضایی افزود: قرار است به زودی ۸۰۰ پنل خورشیدی بین خانوار‌های عشایری استان توزیع شود که تنها ۱۰ درصد هزینه آن را عشایر پرداخت می‌کنند. وی گفت: از طریق ۳۵ تانکر نیز به ۵ هزار خانوار عشایری استان آبرسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است