Web Analytics Made Easy - Statcounter

کربلایی حسنی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی در بین افراد نهادینه شود.

«حمید کربلایی حسنی» ضمن گرامیداشت هفته کودک به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: دوران کودکی بهترین زمان برای تبیین مسایل فرهنگی و آموزشی در بین کودکان است چرا که هر چه را در کودکی آموزش ببینند برای همیشه در اذهان آنان باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با اشاره به اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اصول مهمی است که باید به کودکان آموزش داده شود، افزود: دستگاه های فرهنگی باید به هر شکلی که می توانند این فرهنگ را نهادینه کنند.

 

وی با اشاره به اهدای ۱۰۰۰ جلد کتاب کودک به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: همزمان با هفته کودک این کتاب ها توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک برای توزیع در بین کودکان اهدا شد.

 

سلامت روح در کنار سلامت جسم با فعالیت های فرهنگی و ورزشی

 

کربلایی حسنی در بخش دیگری از سخنانش از نصب میزهای تنیس و شطرنج در بوستان های ترنم، کلاله، بدر، پونه و غدیر شهر اراک خبر داد و گفت: سلامت جسم به ویژه در شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این سازمان در کنار کارهای فرهنگی به فعالیت های ورزشی وسلامت جسم نیز اهمیت زیادی می دهد.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، افزود: نصب میز های تنیس، در ادامه تجهیز بوستان های سطح شهر اراک به تجهیزات ورزشی بوده است.

 

وی اضافه کرد: میزهای تنیس و شطرنج، با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی میان شهروندان و همچنین ترویج فرهنگ ورزش همگانی، توسط این سازمان تهیه و با همکاری عوامل اجرایی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در بوستان های مذکور نصب شده است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امید است این وسایل ورزشی به نحو مطلوبی توسط شهروندان مورد استفاده قرار گرفته و موجبات رضایتمندی آنان را فراهم آورد.

نصب استیکرهای آموزش شهروندی در سطح شهر

 

کربلایی حسنی همچنین از نصب استیکرهای آموزش شهروندی در سطح شهر اراک خبر داد و گفت: این استیکرها با رویکرد مسئولیت اجتماعی والدین نسبت به کودکان در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، اضافه کرد: این مهم نیز همزمان با هفته کودک و در ادامه انجام فعالیتهای این سازمان، در راستای آموزش شهروندی و آگاه سازی والدین در خصوص نحوه برخورد با کودکان و همچنین مخاطرات موجود در فضای مجازی انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: در همین راستا این سازمان اقدام به طراحی، چاپ و نصب تعدادی استیکر با موضوعات آموزش شهروندی والدین در خصوص نحوه برخورد با کودکان و آگاه سازی مخاطرات فضای مجازی نموده که در سطح شهر اراک نصب شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از رسالت های این سازمان  آموزش شهروندان در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است که در طول سال این مهم از طریق نصب بنر بر روی پایه های شهري، نصب استیکر و همچنین تبلیغات از طریق فضای مجازی انجام می شود.

 

کربلایی حسنی ادامه داد: در ادامه این آموزش ها تعدادی استیکر با مضامین کودک و فضای مجازی، آموزش نحوه مسئولیت پذیری کودکان و رفتار مهربانه والدین با کودکان تهیه و در نقاط مختلف شهر به صورت استیکر نصب شد.

  

اجرای «پویش شما» در سطح شهر اراک

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در بخش دیگری از سخنانش، از اجرای «پویش شما»  در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و کمک به کاهش شیوع کرونا در بین نیروهای پسماند شهرداری اراک، خبر داد و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ر این راستا با نصب بنر با همین عنوان در راستای حفظ و حمایت از سلامت پاکبانان در سطح شهر اراک انجام شده است.

 

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در سطح جامعه و تهدید بیشتر سلامت پاکبانان با توجه به درگیری بیشتر با انواع آلودگی ها، به منظور حفظ سلامت و حمایت از آنها این پویش راه اندازی شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: بر اساس این طرح شهروندان در مدت زمان تعیین شده، می بایست پسماند خود را در سطل زباله قرار دهند و از زمان اجرای طرح به هیچ عنوان زباله از درب منازل جمع‌آوری نمی‌شود.

اولین سوگواره شعر عاشورایی در اراک

کربلایی حسنی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی در اراک خبر داد و گفت: این سوگواره با محوریت قیام امام حسین(ع) و نهضت سرخ حسینی برگزار شد.

 

وی قیام امام حسین(ع)، ایام محرم و صفر، اربعین، شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش و تاثیر تاریخی آن، اجتماع عظیم زائرین اربعین حسینی، نقش عاشورا در حفظ وحدت امت اسلامی، عاشورا و نیازهای امروز بشر در 2 بخش شعر و مرثیه سراسس را از موضوعات این سوگوار دانست.

 

این مقام مسئول با اشاره به استقبال گسترده از این سوگواره گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین آن در بین نسل جوان و نوجوان امری ضروری است و همه افراد جامعه به ویژه دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه پیشگام باشند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: کربلایی حسنی فرهنگی و ورزشی استان مرکزی اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک سرپرست سازمان فرهنگی سطح شهر اراک مقام مسئول آموزش شهروندی خبر داد و گفت کربلایی حسنی فضای مجازی نصب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار عیدانه شهردار منطقه ۱۵ با کودکان شیرخوارگاه شبیر

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شیری شهردار منطقه۱۵در این دیدار صمیمی  ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه شبیر اظهار امیدواری کرد: سالی پر از خیر و برکت برای این کودکان در روز‌های پیش رو رقم بخورد.

وی در ادامه بر ترویج و احیاء فرهنگ احسان، نیکوکاری، اکرام کودکان و حمایت مادی و معنوی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تاکید کرد.

مجتمع خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه شبیر در سال ۱۳۳۲ توسط مرحوم شبیر به عنوان قدیمی‌ترین شیرخوارگاه کشور در خیابان ۱۷ شهریور منطقه ۱۵ تهران پایه گذاری شده و نمونه موفق از کار جمعی خیران است. این مجتمع به دلیل فرسودگی ساختمان از سال ۱۴۹۴ تا ۱۳۹۸ با امکانات عالی بازسازی شد و اکنون مجهزترین و بزرگترین شیرخوارگاه کشور است.

در حال حاضر این مرکز متولی نگهداری از چند ده نوزاد و کودک خردسال تا ۳ سال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سو استفاده از کودک ۱۳ ساله برای فروش و جابه‌جایی مواد مخدر
  • بودجه مورد نیاز گروه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر تامین شود
  • مهمترین رویدادهای آذر ماه سال گذشته
  • دیدار عیدانه شهردار منطقه ۱۵ با کودکان شیرخوارگاه شبیر
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟