Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: مشهد که به عنوان شهر زیارتی شناخته شده، می‌تواند به یک الگو زیارتی برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود.

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم زره‌ساز درباره اینکه شهرهایی همچون نیشابور و مشهد طبق نظر شورای شهر خود قرار است به شهر دوستدار کودک تبدیل شوند اظهار کرد: شهرداری مشهد و دیگر  شهرها پیگیر هستند که به استاندارد شهر دوستدار کودک تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ادامه داد: این شهر دوستدار کودک باید عاری از کودکان کار عاری از آسیب‌های مختلف که برای کودکان به وجود می‌آید باشد که یک مقدار کار سخت است.

وی بیان کرد: یکسری اقدامات اولیه در شهر مشهد انجام شد، یکی از اعضای شورا دبیر این اتفاق شد و جلساتی با ما داشتند، اما عملیاتی کردن این اتفاق نیاز به همت همه دستگاه‌ها دارد و نگاه ویژه به کودک از نگاه خود کودک خیلی مهم است.

زره‌ساز  ادامه داد: مامعمولا برای کودک برنامه‌ریزی می‌کنیم، درصورتی که از نیازها و خواسته‌های وی غفلت می‌کنیم و متاسفانه برنامه‌ریزی که برای کودک انجام می‌دهیم به اقتضای زمان کودکی خود برنامه‌ریزی می‌کنیم، در صورتی که کودک امروز نیازهایش بسیار متفاوت بانیازهای دوران کودکی ما است.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بیان کرد: اگر در برنامه‌ریزی خود از دیدگاه‌ها و نکات کودکان استفاده کنیم، قطعا می‌توانیم به شهر دوستدار کودک نزدیک‌تر شویم.

وی افزود: ظرفیت در مشهد و نیشابور برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک بسیار است، در مشهد شهرداری و آستان قدس رضوی برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک ظرفیت بالایی دارند، ولی هنوز این عنوان عملی نشده، همت مسئولین را می‌خواهد، به ویژه در مشهد که به عنوان شهر زیارتی شناخته شده و می‌تواند یک الگو زیارتی برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود.

 زره سازیادآور شد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی برای عدم شکل‌گیری شهر دوستدار کودک وجود دارد، باید شهرداری یا استانداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه برای رفع این مشکلات و معضلات برنامه‌ریزی کنند،

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی  اضافه کرد: اگر بتوانیم این معضلات که شناسایی شده را کاهش دهیم و برنامه‌ای مدون داشته باشیم که کودکان کمتر آسیب ببینند، می‌توانیم بگوییم که به شهر دوستدار کودک نزدیک شده‌ایم.

وی عنوان کرد: درواقع این کانون یک دستگاه تخصصی در مسائل مرتبط به کتاب و اتفاقات پیرامونی کتاب است، ما متخصصانی داریم که می‌توانند استعدادهای خوب را در کودکان شناسایی کرده، با کتاب آن خودآگاهی وخودباوری برای کودک را به وجود آورند.

زره‌ساز ادامه داد: ما ظرفیت اجرای اینکه به صورت عملیاتی در منطقه‌ای وارد شویم تا به صورت قهری  با کودکان برخورد کنیم را نداریم، ما به عنوان یک دستگاه تخصصی هستیم، و این دستگاه تخصصی می‌تواند به عنوان الگو باشد و در شهر دوستدار کودک بچه ها را پالایش کرده و در اختیار کانون قرار دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی شهر دوستدار کودک برنامه ریزی برای کودکان برای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک

دبیر جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان «پوپک» با اشاره به شرکت بیش از ۹ هزار نفر از ۲۸ کشور در سومین دوره این جشنواره گفت: ۹ هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که هشت هزار و ۱۲۱ اثر از ۲۹۴ شهر ایران است.


میثم بکتاشیان افزود: بلاروس با ۳۲۷، روسیه با ۲۴۴، ارمنستان با ۲۱۸، کویت با ۱۲۹ و ترکمنستان با ۹۱ اثر به ترتیب بیشترین اثر را از بین کشور‌های خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.


وی گفت: کشور‌های چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزگوین نیز در این جشنواره حضور فعال داشتند.


بکتاشیان با بیان اینکه سال گذشته جشنواره نقاشی پوپک برای کودکان اصفهان با موضوع «مشاغل شهر من» برگزار شد، افزود: در دومین دوره این جشنواره بیش از ۲ هزار اثر خارجی و داخلی در گروه‌های سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره رسید که آثار برگزیده در هفته نکوداشت اصفهان معرفی شدند.


سومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «پوپک» اردیبهشت امسال برگزار می‌شود؛ پوپک نام دیگر هدهد یا شانه‌به‌سر است که در ادبیات، داستان‌ها و تاریخ جهان به‌ویژه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و کودکان با هم ذات‌پنداری با این پرنده می‌توانند احساس تعلق به خانه و کاشانه خود را در نقاشی بروز دهند.


اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «جا‌های دیدنی شهر من» ۹ اردیبهشت جاری و همزمان با هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود.


هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت همزمان با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته در سالجاری «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی» است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم