Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@00:00:33 GMT

انتشار شماره نخست ماهنامه فراتاب کُردی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۴۱۸۱

انتشار شماره نخست ماهنامه فراتاب کُردی

رویداد۲۴ این شماره شامل ۱۶ پرونده از جمله ۱۴۹ گزارش، یادداشت، مصاحبه و ترجمه اختصاصی است «چشم‌انداز آینده جنبش کُردی در ترکیه» با مصاحبه‌های تحلیلی با پروفسور عباس ولی و عثمان بایدمیر، چند پرونده مختلف در خصوص تاثیر کرونا بر زندگی سیاسی و اجتماعی‌، تاریخچه حضور نمایندگان کُرد در مجلس شورای اسلامی، کردستان از منظر لنز دوربین و قلم طراحان، انتشار ترجمه نخستین داستان از تازه‌ترین کتاب صلاح‌الدین دمیرتاش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله این پرونده‌هاست.

«ماهنامه فراتاب کُردی» دومین رسانه متعلق به گروه رسانه‌ای فراتاب است که مدیرمسئولی و سردبیری آن بر عهده اردشیر پشنگ است شورای سردبیری ماهنامه نیز عبارتند از فریدون نوری، بیان عزیزی، ارشاد رشیدی رستمی و فرشاد سلیمی. دیگر اعضای هیات تحریریه، شورای علمی و نویسندگان آن را جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاهی، پژوهشگران و روزنامه‌نگاران مستقل و دغدغه‌مند تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که فراتاب گروهی مستقل و غیردولتی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد اما در عین حال نویسندگان مختلفی چه در ایران، عراق (اقلیم کردستان)، ترکیه، افغانستان و ... با آن همکاری مستمر داشته و دارند.

در بخشی از سرمقاله این ماهنامه چنین آمده است: «این نشریه با شیوه‌ای تحلیلی، علمی و پرونده محور و رویه‌ای مبتنی بر نقد سازنده مبتنی بر گفتمان همگرایی، تعامل، صلح و دوستی با دو زبان کُردی و فارسی در قالب‌های دیجیتال و چاپی منتشر می‌شود. فراتاب کُردی با پیروی از آموزه مولانایی «ما برای وصل کردن آمدیم»، در راه شناساندن ظرفیت‌های مغفول و کمتر شناخته شده و پرداختن به مسائل و واقعیات موجود می‌کوشد، تا با اتکا بر ظرفیت رسانه‌ای خویش و به سهم خود میان نخبگان فکری و دانشگاهی و مردم در جوامع کُرد و فارس‌زبان، به مثابه پلی ارتباطی عمل کرده و زمینه‌ساز دوستی، تعامل و گفت‌وگوی هرچه بیشتر و بهتر طرفین باشد.»

این نشریه در دو نسخه چاپی و دیجیتال منتشر شده است. نسخه چاپی آن در تیراژ 3 هزار نسخه وارد بازار نشر شده است و در دو کشور ایران و عراق و با تمرکز بر استان‌ها و مناطق کردنشین توزیع می‌شود.

 

 عناوین پرونده‌های شماره نخست ماهنامه فراتاب کُردی

پرونده اول: تاریخچه حضور نمایندگان کُرد در مجلس شورای اسلامی پرونده دوم: کرونا در ساحت سیاست پرونده سوم: واکنش‌های جهانی به کرونا پرونده چهارم: تاثیر کرونا بر اندیشه زیست‌شناسی پرونده پنجم: حال و آینده جنبش کردی در ترکیه پرونده ششم: امید اجتماعی در سایه کرونا پرونده هفتم: وقتی زنان پرچم‌دار مبارزه می‌شوند پرونده هشتم: او فقط ۱۱ سال داشت که خود را کشت پرونده نهم: اقتصادی  پرونده دهم: کُردها و هنر هفتم پرونده یازدهم: کرونا، قرنطینه و اصحاب فرهنگ پرونده دوازدهم: در گستره جهان ادبیات پرونده سیزدهم: سفر کردن ممنوع!  پرونده چهاردهم: زمانی برای آشپزی پرونده پانزدهم: کرد و کردستان از دریچه دوربین تا جهان طراحی پزونده شانزدهم: توریسم سلامت

لازم به ذکر است نسخه دیجیتال این ماهنامه از طریق سایت‌های فیدیبو و طاقچه در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، ماهنامه ، نشریه سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ماهنامه نشریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حیدری در نشست شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان افزود: در این نشست در خصوص همراهی، همدلی و همکاری همه شرکت‌های بیمه در استان برای ارائه هرچه بهتر خدمات بیمه‌ای بحث و تبادل نظر که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ خدمات شایسته تری را برای مردم انجام دهیم.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان ادامه داد: متأسفانه یکی از معضلاتی که در بین برخی خانواده‌ها پیش می‌آید، بیمه نبودن منازل مسکونی و یا امکان تجاری است که دردسر‌های زیادی را برای مردم بوجود می‌آورد.

وی خاطرنشان ساخت: در تلاشیم با اطلاع رسانی‌های بیشتر و همراهی مدیران استان بتوانیم پوشش گسترده بیمه را در استان انجام داده تا در زمان حوادث، خسارت کمتری به آن‌ها وارد شود.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می شود؟
  • بخش املاک دیوار و شیپور غیرفعال می‌شود
  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • گفت‌وگوی اجتماعی با پرونده‌ ویژه‌ توسعه نامتوازن منتشر شد