Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئله کمبود و فرسوده بودن ناوگان راهداری همواره سبب بروز مشکلاتی همچون بازگشایی دیر هنگام مسیر‌های روستایی محصور در برف می‌شود و متاسفانه مشکل "نبود اعتبار" تنها پاسخ مسئولان راهداری زنجان برای رفع مشکلات است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شمالغرب و غرب کشور جزء مناطق سردسیر کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود که با آغاز فصل پاییز، سرما و بارش‌های برف و باران در این مناطق نسبت به دیگر نقاط کشور زودتر آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش برف و کولاک‌های شدید جزء جدایی‌ناپذیر این مناطق در فصول سرد سال به شمار می‌روند به طوریکه از اواسط پاییز تا اسفند و حتی تا فروردین ماه بارش‌های سنگین برف سبب مسدودی جاده‌ و راه‌های روستایی می‌شود. استان زنجان یکی از این مناطق سردسیری است که در پاییز و زمستان همه نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل به سر‌می‌برند و این بازه زمانی کار سخت نیروهای هلال‌احمر، اورژانس، راهداری و پلیس راه محسوب می‌شود.

بر  همین اساس هرساله با شروع فصل سرما علاوه بر بارش سنگین و نیمه‌سنگین برف در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی و گردنه‌ها، جاده‌ها و آزادراه‌ها و راه‌های روستایی استان مسدود شده و نیروهای راهداری موظف به بازگشایی این راه‌ها هستند.پ ولی آیا از خود سوال پرسیده‌ایم چرا برخی اوقات راه‌های روستایی حتی بیش از 7 روز مسدود می‌شوند و چرا مسافران بین‌ جاده‌ای چند روز در مساجد بین‌راهی اسکان داده می‌شوند؟

با این شرایط، طبیعی است که بودجه اختصاص یافته برای نوسازی ناوگان راهداری در استان‌های شمالغرب و غربی کشور باید متفاوت‌تر از دیگر استان‌ها باشد چرا که شرایط جوی حاکم در این استان‌ها کاملا متفاوت با استان‌های جنوبی کشور است و طبیعی است که ناوگان راهداری در این استان‌ها نیاز متداوم به نوسازی دارند.

متاسفانه فرسودگی و از سوی دیگر کمبود ناوگان راهداری در استان زنجان سال‌هاست که به قوت خود باقی است و طبق گفته مسئولان این امر "نبود اعتبارات" و "تحریم" مشکل اصلی وزارت راه برای نوسازی ناوگان راهداری است. در سال‌های گذشته این امر کاملا واضح بود که راهداری زنجان در مقابله  با برف‌های بسیار شدید روستایی با مشکل مواجه می‌شود و به علت کمبود نیرو و فرسودگی ناوگان راهداری، راه‌های مواصلاتی برخی از روستاهای استان حتی تا چند روز  مسدود می‌شد. سوال این است که وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری برای مقابله با فصل سرما در سال جاری چه اقداماتی انجام داده و چه زمانی مشکل فرسودگی ناوگان راهداری در استان‌های شمالغربی به خصوص در استان زنجان حل خواهد شد؟ آیا امیدی به نوسازی ناوگان وجود دارد و یا همچنان راهداری استان زنجان باید با همین امکانات به فعالیت‌های خود ادامه دهند؟ مسئولان استانی آیا وضعیت راهداری زنجان را بررسی کرده‌اند؟

جواد یوسفی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: زمستان یکی از فصول پرکار اداره راهداری محسوب می‌شود که همه ساله قبل از شروع فصل سرما کل تجهیزات راهداری تعمیر و همینطور نمک و ماسه به مقدار لازم تهیه می‌شود.

وی گفت: جهت تسریع در خدمات رسانی هر ساله حدود 100 نفر پرسنل در فصل سرما به مجموعه راهداری اضافه می‌شود تا در جهت نمک‌پاشی و برف‌روبی کمک رسان حال ما باشند.

این مسئول با بیان اینکه مشکل فرسودگی ناوگان راهداری یک مشکل کشوری است، گفت: یکی از مشکلات وزارت راه این است که عمر ناوگان راهداری  در کشور  افزایش یافته  و نیازمند نوسازی است  که متاسفانه بنا به شرایط خاص کشور که تحریم و گرانی ارز وجود دارد خرید این ماشین آلات نیازمند بودجه کلانی دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر راهداری استان زنجان 247 دستگاه ماشین آلات دارد که 92 دستگاه از این ماشین آلات سنگین، 85 دستگاه نیمه‌ سنگین  و 70 دستگاه دیگر سبک است. البته امسال هم چند دستگاه جرثقیل، لودر و بیل مکانیکی به ناوگان اضافه شده و امیدواریم کمبودی احساس نشود که در این صورت از بخش خصوصی به صورت "اجاره" کمک گرفته خواهد شد.

رهاشدگی پروژه‌های نقاط حادثه‌خیز استان زنجان به بهانه "نبود اعتبار" / اداره راهداری کم‌کاری‌‌ می‌کندزیرساخت‌های حوزه راهداری کاشان در جابه‌جایی مسافر مطلوب نیستوزیر راه: 2500 کیلومتر راه روستایی در کشور به بهره‌برداری رسید/ بهره‌مندی 420 هزار روستایی از طرح "ابرار"

با این اوصاف مشخص است که ناوگان راهداری استان زنجان با چالش‌هایی مواجه است و همین موضوع نشان دهنده آن است که در سال‌های گذشته مسئولان استانی نتوانسته‌اند بودجه و منابع زیادی را برای این استان برای رفع این مشکل جذب کنند. آن چیز که مسلم است به هرحال استان زنجان نیازمند نوسازی ناوگان راهداری است و وزارت راه باید شرایط مهم و حساس استان زنجان را متوجه شود چرا که زنجان به دلیل دارا بودن  موقعیت فرامنطقه‌ای و حساس، شمالغرب کشور را به پایتخت و مرکز کشور متصل می‌کند و روزانه مسافران زیادی از محورهای مواصلاتی این استان عبور می‌کنند. امید است وزارت راه و سازمان راهداری برای حل معضل راهداری زنجان قدم مثبتی بردارند و این معضل را حل کند. مسئولان سازمان راهداری زنجان همواره از نبود اعتبار گلایه‌مند هستند و تنها پاسخ و البته توجیهی که در مقابل کم‌کاری‌های خود دارند این جمله است و دیگر سازمان‌ها در استان از این مجموعه گله دارند که می‌توان به نقاط حادثه‌خیزی که در استان وجود دارد و همواره پلیس راه از عدم همکاری راهداری شکایت دارد، مشکل زیر گذر دانشگاه زنجان که ساخت آن بسیار حیاتی و ضروری است و استاندار زنجان به این موضوع تاکید فراوان کرده است، اجرا نشدن درست نصب نیوجرسی در آزادراه زنجان - قزوین، عدم روشنایی کامل جاده‌های استان، آسفالت ضعیف جاده‌های استان به ویژه جاده دندی، گلایه رانندگان به دلیل دارا بودن مشکلات فراوانی که در این حوزه دارند، اشاره کرد.

امید است وزارت راه و سازمان راهداری و همینطور مسئولان استانی فکری به حال اداره راهداری زنجان کنند. 

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناوگان راهداری سازمان راهداری نوسازی ناوگان راهداری زنجان استان زنجان وزارت راه فصل سرما استان ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند

روح الله خدابنده لو مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه  ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند گفت: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند، به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می کنند همچنین از چرخه خدمات آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: در طرح حامی، اگر خیرین تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف برسانند.

این مسوول یادآور شد: خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند اما سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از عهده پرداخت مخارج تحصیل فرزندانش برآیند که در چنین شرایطی، خیرین وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به صورت مستقیم، مخارج تحصیل این کودکان را تقبل می‌کنند.

به گفته خدابنده لو، در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و همکاری خوبی نیز دارند و تمامی پویش های همدلی با همکاری موسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی اجرا می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی