Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:55:06 GMT

ویژه‌برنامه‌های شبکه پنج در ایام عزاداری صفر

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۴۶۴۵

ویژه‌برنامه‌های شبکه پنج در ایام عزاداری صفر

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج، گروه معارف سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی را ویژه رحلت حضرت رسول اکرم (ص) با موضوع دلایل برتری پیامبر(ص) نسبت به سایر پیامبران را جمعه ۲۵ مهرماه ساعت ۸ صبح پخش می کند.
همچنین سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی در حرم امام رضا (ع) ویژه برنامه بیست و هشتم ماه صفر را با موضوع بررسی احادیث حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) روی آنتن خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه که به موضوع اهمیت نماز و بررسی آثار و برکات آن در زندگی می پردازد حوالی ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن می رود.
گفتنی است سخنرانی مذهبی دکتر رفیعی نیز ویژه شهادت امام رضا (ع) از حرم مطهر رضوی به تشریح و تبین عواملی که موجب امنیت روحی و روانی مومنان می شود می پردازد و تسمک به قرآن، توجه به اهل بیت (ع)، زیارت اهل بیت (ع) و بیان روایات و احادیث از امام رضا (ع) نیز دیگر مباحث و موضوعاتی است که از این برنامه بر دل و جان می نشیند.   اما برنامه ظهرگاهی تا نیایش ویژه ۲۸ و ۲۹ ماه ازحرم مطهر رضوی بصورت زنده چهارشنبه و پنج شنبه (۲۳ و ۲۴ مهرماه) حوالی ساعت ۱۲:۲۵روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.
عطر عاشقی  نیز از حرم مطهر رضوی بصورت زنده جمعه (۲۵ مهرماه) ساعت ۱۷:۳۰ و روز شنبه (۲ مهرماه) حوالی ساعت ۱۲:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.


موکب کلمات گروه معارف شبکه پنج سیما اما با رویکرد دعوت از شاعران آیینی ایرانی و خارجی (هند، پاکستان، افغاستان، عراق، مالی و...) این روز ها تماشایی شده است و در مناسبت های پایانی ماه صفر نیز به مخاطبان عرضه خواهد شد. دهمین قسمت این برنامه (جمعه ۲۵ مهرماه) ساعت ۲۱:۲۰ میزبان سید ساجد رضوی شاعر پاکستانی است تا پیرامون شعر اربعینی و اشعار مذهبی گفتگو کند. سید ساجد رضوی در این برنامه ضمن گپ و گفت، به شعر خوانی می پردازد و عزاداری و برگزاری مراسم های ویژه در ماه محرم و صفر در پاکستان را برای مخاطبان ترسیم می کند.
یازدهمین قسمت موکب کلمات نیز ویژه ۲۹ صفر شهادت امام رضا (ع) میزبان حجت الاسلام سید محمد بابا میری است که شنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۲۱:۲۰ از شبکه پنج تماشایی می شود.
نوای دلنشین مداحان اهل بیت (ع)، حاج منصور ارضی، حاج محمد رضا طاهری، محمود کریمی و .... در شب و روز ۲۸ صفر از دریچه پنجم تلویزیون، روح و جان مخاطبان و عزاداران را جلاء خواهد داد.    یادآور می شود گروه معارف شبکه پنج سیما، برای شهادت امام رضا (ع) که مصادف با ۲۹صفر است با ویژه برنامه های متعدد دیگر همراه دیدگان اشکبار مخاطبان است.
سلام آسمان عنوان مستندی است که زندگی یک  فرد تازه مسلمان شده را روایت می کند و به ذکر خاطرات این فرد از سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا ( ع) می پردازد.


کبوتر حرم نیز عنوان مستندی به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد است که این مستند ۲ قسمتی براساس زندگی شهید غلامعلی رجبی(جندقی) با همکاری گروه تلویزیونی شاهد تولید شده است. شهید رجبی معروف به جندقی در سال ۱۳۳۳ در خیابان آذربایجان تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر وی حاج حسن که از اساتید برجسته اخلاق و عرفان زمان خود بود، اهتمام ویژه‌ای در تربیت فرزندان خود داشت. این شهید بزرگوار بنا بر راهنمایی‌ها و تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت (ع) را از همان سنین نوجوانی آغاز کرد و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی، استعداد در حفظ شعر و سوز صدا توانست در این عرصه سریع رشد کند تا بدان جا که از سبک‌ها و اشعار او مداحان برجسته بسیاری استفاده می‌کردند. شعر معروف «قربون کبوترای حرمت/ قربون این همه لطف و کرمت» از نمونه اشعار شهید است.
در این مستند علاوه بر اینکه بخش‌هایی از زندگی شهید بازسازی شده، با تعدادی از واعظان معروف شهر تهران و مداحان نامدار همچون: سعید حدادیان، حاج منصور ارضی، حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان، محسن طاهری، حائری‌زاده، شیخ حسین انصاریان، خانواده شهید رجبی نیز درباره شخصیت شهید گفت ‌وگو شده است.
مداحی و نماهنگ های ویژه ۲۹ صفر با صدای مداحان اهل بیت (ع) چون: حاج منصور ارضی، حاج محمدرضا طاهری، محمود کریمی و .... در شب و روز ۲۹ صفر از این شبکه پخش می شود.
مستند مادرانه کاری از گروه اجتماعی  است که در دهه پایانی ماه صفر هرشب ساعت ۱ بامداد از شبکه پنج سیما پخش می شود و بازپخش آن نیز ۶:۳۰ تماشایی خواهد شد. این مستند که به گفتگو با مادران شهدا می پردازد و در هر قسمت خاطرات و سبک زندگی یکی از شهدای والامقام تبیین می شود. مادرانه شهید احمدی روشن، شهیدان ابوالقاسم سپهری و محمد سپهری ( پدر و پسر)،  شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی، شهیدان نصرالله، رضا، محمد و عبدالحمید جنیدی به ترتیب هرشب از شبکه پنج سیما پخش می شود.
برنامه یه روز تازه دیگر برنامه گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه معطوف به این دو مناسبت روی آنتن می رود.
گروه تهران و شهروندی برنامه تهرانگرد، در شهر و در استان را در این ایام معطوف به مناسبت روانه آنتن می کند. برنامه رنگین کمان گروه خانواده شبکه پنج سیما، هم ضمن دعوت از مداح کودک و گروه سرود، با پخش پلی بک کودکان را با این ایام بیشتر آشنا خواهد کرد.
پخش نماهنگ، وله، موسیقی تصویر مذهبی و ... از جمله میان برنامه هایی هستند که از تامین برنامه و پخش شبکه پنج سیما تقدیم به مخاطبان خواهد شد.

برچسب‌ها ماه محرم ماه صفر رحلت حضرت رسول اکرم شبکه پنج تهران شهادت امام رضا (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم ماه صفر رحلت حضرت رسول اکرم شبکه پنج تهران شهادت امام رضا ع ماه محرم ماه صفر رحلت حضرت رسول اکرم شبکه پنج تهران شهادت امام رضا ع اخبار کنکور شهادت امام رضا شبکه پنج سیما حجت الاسلام روی آنتن ماه صفر اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه مسئولان یزدی به امر سلامت مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حمید اخوان در سومین مجمع سلامت استان یزد ضمن قدردانی از مسئولان استان در توجه ویژه به حوزه سلامت گفت: توجه به مجامع سلامت استان ناشی از منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مصوبات شورای عالی سلامت کشور است.   وی اظهار داشت: ۱۸ تا ۲۵ درصد سهم سلامت در اختیار وزارت بهداشت است و مابقی بر عهده سایر دستگاه‌ها می‌باشد.   دبیر برگزاری مجامع سلامت کشور با تاکید رییس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت، مبحث امنیت غذایی از سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفته و مقوله “نان سالم و آرد کامل” در تمامی استان‌ها در حال اجراست.   دکتر اخوان به وظیفه سازمان صدا و سیما در امر ترویج سلامت اشاره کرد و گفت: صدا و سیما در این زمینه باید اقدامات بیشتری انجام دهد و اهمیت سلامت رابرای مردم از طریق برنامه سازی و جلب مخاطب، پررنگ کند.   وی همچنین از آمادگی وزارت بهداشت در حوزه تخصیص بودجه، طرح‌های تحقیقاتی و … در راستای ارتقای سلامت مردم استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  •  مجله هنری «بوم» از شبکه دو سیما
  • «محفل» و «زندگی پس از زندگی»؛ پربازدیدترین برنامه‌های تلوبیون در ماه رمضان
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه یک
  • «بازی اختاپوس» از شبکه یک سیما
  • تقارن بهار قرآن و طبیعت و تحولی که رقم خورد / پربازدیدترین‌های سیما کدام بودند؟
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • پخش دیدار یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال از شبکه ورزش
  • برنامه‌های متنوع شبکه قرآن برای بینندگان رسانه ملی
  • توجه ویژه مسئولان یزدی به امر سلامت مردم