Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده انتظامی گلستان گفت: امسال ۲۴ فقره زمین‌خواری به متراژ ۱۵۳ هزار متر و ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در استان کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: رسانه‌ها حلقه اتصال بین پلیس، مردم و سازمان‌ها هستند و باید با همکاری یکدیگر امنیت و بستر توسعه را فراهم کنیم و امنیت و توسعه بدون کمک اصحاب رسانه میسر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پلیس خدمتگزار مردم است و برای دستگیری مجرمان، شبانه‌روز درگیر هستند و این حس ایثار و خدمت به مردم است. به‌طور مثال متلاشی شدن باند سرقت خودروهای شاسی بلند در گلستان در کشور بی‌نظیر بود.

وی ادامه داد: گفتمان پلیس مطالبه‌گر شده است، اگر موضوع سرقت مطرح می‌شود پازل‌های مختلفی در وقوع آن دخیل هستند.

فرمانده انتظامی گلستان در خصوص آمار سرقت در 6 ماه نخست امسال گفت: رشد سرقت در استان گلستان به 6 درصد رسیده و نسبت به اردیبهشت ماه امسال 30 درصد کاهش داشته است. اقدام‌های پیش دستانه و پیشگیرانه با کمک سایر سازمان‌ها و نهادها در حال انجام است. 66 درصد از سرقت‌های استان در پلیس آگاهی کشف شده که بخش عمده‌ای مربوط به سرقت‌های خرد است و سرقت از منازل و مغازه‌ها در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: یک درصد سارقان زیر 14 سال هستند، 18 درصد 15 تا 24 سال، 63 درصد 25 تا 39 سال و 18 درصد بالای 40 سال هستند، 10 درصد سارقان بی سواد، 88 درصد دیپلم و دو درصد دارای تحصیلات عالی بودند، همچنین 22 درصد سارقان بیکار و 78 درصد شاغل هستند که در جعل و کلاهبرداری دخیل بودند.

سرهنگ دادگر در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در استان خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست امسال هزار و 919 فقره پرونده مبارزه با قاچاق کالا تشکیل و هزار و 728 نفر دستگیر شدند، همچنین 9 مرحله اجرای طرح در حوزه مواد ممنوعه، دخانی، محصولات مرتبط با گمرک و غیره اجرا شد.

وی در خصوص جرایم اقتصادی طی 6 ماه نخست امسال در گلستان، یادآور شد: 24 فقره زمین خواری به متراژ 153 هزار متر به ارزش 150 میلیارد تومان کشف و 45 متهم دستگیر شدند که بزرگ‌ترین آن زمین خواری 9 هزار متری در گرگان بود.

هم‌افزایی دستگاه قضایی و سپاه در مسیر مبارزه با فساد و زمین‌خواری در کردستانکشف زمین‌خواری 147 هزار متری در استان گلستان/ 20 متهم دستگیر شدنددستگیری 25 متصرف اراضی ملی در گیلان/برخورد قاطعانه با «زمین‌خواری» در دستور کار است

وی اضافه کرد: روند تشکیل پرونده و پیگیری‌ها همگام با دادگستری در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی است تا به حفره‌های جرایم اقتصادی در استان ضربه بزنیم.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان گفت: کشفیات مواد مخدر در این مدت 70 درصد افزایش داشته که کشف محموله یک تن مورفین و 270 کیلوگرم مواد مخدر دیگر در استان بی‌سابقه بوده است.

سرهنگ دادگر افزود: برخی نقاط استان آلوده به مواد مخدر هستند، طرح‌های جمع آوری معتادین و خرده فروش‌ها در دستور کار قرار دارد، در این مدت پنج باند توزیع کننده مواد مخدر متلاشی و 50 دستگاه خودرو توقیف شدند.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مربوط به پلیس فتا در گلستان 11 درصد کاهش داشته، افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای 66 درصد و جرایم هتک حیثیت، تهدید و مزاحمت‌های اینترنتی 241 درصد افزایش داشته است، همچنین 92 درصد از جرایم سایبری کشف شده است.

سرهنگ دادگر در خصوص آمار تصادفات در گلستان طی 6 ماه نخست امسال گفت: 12 هزار و 591 تصادف طی این مدت رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش داشت، تعداد متوفیان 11 درصد و مجروحان 20 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 25 درصد تصادفات منجر به فوت در محدوده شهرها و 75 درصد در جاده‌های برون شهری رخ داده است، در تصادفات درون شهری منحر به فوت 51 درصد راکب یا ترک نشین موتورسیکلت و 35 درصد عابرین پیاده بودند.

وی ادامه داد: حلقه مفقوده توزیع موتورسیکلت‌های فرسوده در یک چرخه معیوب در استان شاهد هستیم و تلاش می‌کنیم جلوی آن را بگیریم. ظرفیت عمده پارکینگ‌های استان تکمیل شده و شاهد انباشت تعداد زیادی موتورسیکلت در پارکینگ‌ها هستیم.

سرهنگ دادگر افزود: مهم‌ترین علل تصادفات درون شهری عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تغییر مسیر ناگهانی و عدم کنترل وسیله نقلیه بوده است. بخش عمده‌ای از شهرها فاقد کمربندی هستند که تاثیر زیادی در کنترل وسیله نقلیه دارند و نمونه آن را در ورودی و خروجی شهر گرگان شاهد هستیم.

وی در خصوص تخلفات رانندگی در گلستان گفت: در 6 ماه نخست امسال 404 هزار و 226 فقره تخلف رانندگی اعمال شد که بیش از 84 هزار فقره تخلفات حادثه ساز بوده و 111 جلد گواهینامه 30 نمره منفی 30 گرفتند و ضبط شدند.

وی اضافه کرد: تعداد تخلفاتی مانند آلودگی‌های صوتی، حمل حیوانات، استفاده از شیشه دودی و رانندگی در حالات غیرطبیعی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و قبل از اقدامات سلبی باید اقدامات فرهنگی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه طی 6 ماه نخست امسال 441 هزار تماس با مرکز فوریت‌های 110 استان برقرار شد، اظهار داشت: به دنبال این تماس‌ها 296 هزار نفر از شهروندان مورد راهنمایی قرار گرفتند، 41 درصد از تماس‌ها مربوط به گرگان و سپس گنبدکاووس، علی آباد کتول، ازادشهر و کردکوی بوده است.

سرهنگ دادگر افزود: در ارزیابی از هزار و 301 شهروند، 95 درصد آنها اظهار رضایت داشتند و پلیس در کشور پلیس رتبه دوم رضایتمندی مردم در مقایسه با سایر سازمان‌ها را دارد و 20 درصد از تماس‌های حاکمیت با مردم مربوط به پلیس است.

وی در خصوص آمار معاونت وظیفه عمومی یادآور شد: در 6 ماه نخست امسال دو هزار و 763 نفر به خدمت سربازی اعزام و هزار و 542 نفر مشنول معافیت تحصیلی شدند.

سرهنگ دادگر در خصوص عملکرد پلیس 10+ در استان گفت: طی 6 ماه نخست امسال 149 هزار و 378 فقره خدمت در سطح استان رخ داد، راه اندازی پلیس 10+ در برون سپاری خدمات و جلوگیری از تراکم در مراکز پلیس با موفقیت همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: 81 درصد از پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری که به دفاتر مشاوره و مددکاری ارسال شد، سازش و مصالحه را به همراه داشت، پلیس محیط قابل توحه و لطیفی در کلانتری تحت عنوان مددکاری و مشاوره تاسیس کرده و با استفاده از روانشناسان و مشاورین از 6 هزار و 617 پرونده اختلافات، 81 درصد به سازش و مصالحه ختم شده است.

انتهای پیام/ 588/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده انتظامی گلستان 6 ماه نخست امسال طی 6 ماه نخست امسال درصد کاهش سرهنگ دادگر درصد سارقان زمین خواری مواد مخدر کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از کاهش ۴۰ درصدی وقوع سرقت در نیمه اول تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

سرهنگ «قدرت حیدری‌زاد» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال با بلوک بندی شهرستان مرکز استان و با بهره گیری از توان عملیاتی پلیس های آگاهی، اطلاعات، پیشگیری، یگان ویژه و ظرفیت نیروهای ستاد انتظامی استان توانستیم در زمینه وقوع سرقت ها ۴۰ درصد کاهش داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امسال و بر اساس تحلیل جرائم و فراوانی وقوع سرقت ها، گشت های پلیس پیش بینی و در اجرای پیشگیری از سرقت توانستیم موفق عمل کنیم.
این مقام انتظامی مشارکت مردم و همزمانی طرح های پلیس با ماه مبارک رمضان را عاملی برای کاهش وقوع جرایم دانست و تصریح کرد: علاوه بر کاهش سرقت ها در زمینه دستگیری سارقان نیز ۲۸ درصد رشد داشته‌ایم.
فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در پایان با بیان اینکه سرقت های داخل خودرو و اماکن خصوصی دارای بیشترین فراوانی سرقت در این ایام بوده است گفت: از شهروندان می خواهیم ضمن رعایت خودمراقبتی از پارک کردن خودروها در مناطق پرت و خلوت خودداری و خودرو و اماکن خود را به ملزومات پیشگیرانه اعم از دوربین و دزدگیر مجهز کنند تا شاهد سوءاستفاده سارقان نباشیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری باند سارقان احشام در بهشهر
  • شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • دستگیری سارق مغازه با همکاری پلیس یزد و کاشان