Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ناظر بر بیانیه گام دوم انقلاب طرحی با عنوان "تربیت مبلغ تخصصی" داریم که براساس وضعیت سنجی و نیازسنجی که در استان انجام می‌شود، مبلغین ساماندهی می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مسئله تشکیل اتاق وضعیت و طراحی فرهنگی یکی از اقدامات در دست بررسی و انجام است؛ چراکه طبیعتا اقداماتی که تاکنون در حوزه‌های فرهنگی رخ داده ناظر بر گام اول انقلاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اقتضائات و شرایطی که امروز داریم حتماً باید یک اتاق وضعیتی داشته باشیم تا یکبار به شکل کامل و جامع رصد هوشمندانه‌ای نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی استان داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: پس از اینکه در زمینه مباحث فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی رصد دقیقی صورت گرفت، نسبت به آنچه که در مقوله‌های مختلف برداشت کردیم ناظر بر زیست‌بوم هر شهر یا محله، طراحی فرهنگی اتفاق می‌افتد.

زهرایی عنوان کرد: طراحی فرهنگی ما برگرفته از اقداماتی است که در گام اول صورت گرفته و هم فعالیت‌های نو و جدیدی است که با توجه به شرایط فعلی باید صورت بگیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: همه این مسائل را در اتاق وضعیت و طراحی فرهنگی استان درنظر گرفتیم و در حقیقت این اقدامات در راستای بیانیه گام دوم و هفت بندی است که مقام معظم رهبری درباره آن نکاتی را ارائه فرمودند.

وی عنوان کرد: همچنین در کلیه قالب‌های فرهنگی و تبلیغی و در ‌موضوع روحانیون و وعاظ، سخنرانان، امامان محله، امامان روستا، مداحان و هیئات مذهبی، موسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی که عمده فعالیت‌های درون سازمان تبلیغات بوده و به طور کلی در همه موضوعاتی که سازمان تبلیغات اسلامی براساس اساسنامه پیرامون آن اقدام می‌کند در حال انجام یک بازخوانی جدی هستیم.

تربیت مبلغ تخصصی در 14 گرایش

این مقام مسئول گفت: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات مامور شده است تا یک بازخوانی جدی و دقیق پیرامون وضعیت مباحث مذکور انجام دهد تا آمارها بروزرسانی شوند و هر جا که نقطه ضعفی وجود داشته باشد در آن زمینه برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی ابراز کرد: مسئله رسانه و فضای مجازی مقوله مهمی است اما در همه دستگاه‌های فرهنگی مورد غفلت و کم‌کاری قرار گرفته، لذا در این زمینه برنامه‌ریزی جدی در سازمان تبلیغات انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: ناظر بر گام دوم طرحی با عنوان "تربیت مبلغ تخصصی" داریم که براساس وضعیت سنجی و نیازسنجی که در استان انجام می‌شود ما مبلغین چه روحانیون و چه فعالان فرهنگی را ساماندهی می‌کنیم تا در ۱۴ گرایش تربیت مبلغ داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: گرایش‌های تربیت تخصصی مبلغان شامل مدیریت خانواده، تبلیغ دانش‌آموزی، تبلیغ دانشجویی، مسئله تبلیغ در فضای مجازی و تولید محتوا در فضای مجازی و همچنین گرایش نماز به صورت ویژه است. گرایش دیگر قابل اهمیت برای ما، مسئله تربیت مبلغ کودکان است تا از مبلغین در فضای مهاد کودک، مساجد، حسینیه‌ها و سایر مراکز استفاده شود.

زهرایی تصریح کرد: تربیت مبلغان برای ما خیلی جدی است و مطالعات، طراحی و نیازسنجی آن صورت گرفته و براساس نتایج حاصله تربیت مبلغ تخصصی را در سطح استان خواهیم داشت که ناظر بر گام دوم انقلاب است.

این مقام مسئول در پایان گفت: اقداماتی که تاکنون فعالان فرهنگی، روحانیون و مداحان داشتند اقدامات خیلی خوبی بوده؛ اما ناظر بر شرایط و اقتضائات امروز باید یک توانمندسازی جدی صورت بگیرد تا بر اساس آن بتوانیم اقدامات جدیدی انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی استان قزوین تربیت مبلغ تخصصی سازمان تبلیغات طراحی فرهنگی اتاق وضعیت گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پر حادثه در جاده‌های لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای ایمنی سازی محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته اقداماتی نظیر کنترل روشنایی، نصب تابلو، تعمیر، خط‌کشی راه، نصب و تعمیر انواع حفاظ، شستشوی علائم و… در فصول مختلف سال و باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی به‌صورت مداوم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای حذف نقاط حادثه‌خیز که از اولویت‌های سازمان و اداره کل است حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پرحادثه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار انواع تابلو و علائم (اخطاری، انتظامی) افقی و عمودی در طول محورهای استان نصب شده است.

شیروانی، تصریح کرد: نصب نیوجرسی به طول ۱۰۰ کیلومتر و خط‌کشی چهارهزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی از دیگر اقدامات شاخص در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان است.

وی اضافه کرد: احداث ۳۰ نقطه روشنایی، نگهداری و به‌روزرسانی ۱۶۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است، و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ‌های نظارت روشنایی، به‌صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان‌ها رصد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، عنوان کرد: در حوزه حریم راه طی سال گذشته دو هزار و ۴۳۸ پرونده بررسی شد که از این تعداد ۵۰۹ مورد مخالفت و برای ۱۰۰۲ مورد مجوز صادر شد.

کد خبر 6077841

دیگر خبرها

  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند
  • عملیات «وعده صادق» قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد
  • مسؤولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • واگذاری ۵۱۵ مسکن مددجویی ولی نعمتان کمیته امداد استان قزوین
  • محورهای 15گانه یزدِنوین در راستای تحقق شعار سال است
  • حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پرحادثه در لرستان
  • حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پر حادثه در جاده‌های لرستان
  • غیرفعال بودن سه کلینیک درمانی در قزوین
  • سند تحولی یزد نوین در راستای تحقق شعار سال/خروج از روزمرگی لازمه تحقق برنامه تحولی
  • بیانیه تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان در حمایت از تحقق وعده صادق