Web Analytics Made Easy - Statcounter

استیلی می‌گوید: تیم به فینال آسیا رسیده، الان باید اتحاد حداکثری داشته باشیم و دو ماه بعد وقت برای دعوا و حل مشکلات خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، حمید استیلی یکی از پیشکسوتان شاخص فوتبال ایران که سال ها پیراهن پرسپولیس را برتن کرد و در ادامه به عنوان مربی، قهرمانی با این تیم در لیگ برتر را جشن گرفت، روز گذشته به همراه حسین کلانی راهی باشگاه پرسپولیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار این دو پیشکسوت با مدیران پرسپولیس در حالی اتفاق افتاد که سرخ های تهرانی در هفته های اخیر تنش های بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند و در میان نارضایتی بازیکنان و کادرفنی، تلاش می‌کنند تا مطالبات برانکو ایوانکوویچ را بدهند و از کسر امتیاز فرار کنند. 

 

استیلی و کلانی دیروز در مقابل ساختمان باشگاه با هوادارانی که از وضعیت پرسپولیس نگران بودند نیز صحبت کردند و حالا هافبک اسبق قرمزها درباره این ملاقات ها، با خبرنگار ما به گفتگو نشسته‌ است:

 

* پرسپولیس دچار مشکلات جدی است
پیشکسوت سرخ ها در ابتدای صحبت هایش درباره حضورش در باشگاه گفت: من روز گذشته به اتفاق آقای کلانی سری به باشگاه پرسپولیس زدیم و می‌خواستیم بین موضوع از چه قرار است. به هر حال پرسپولیس از نظر مالی دچار مشکلات جدی است، دلایل مختلفی دارد از جمله این که شرایط کرونایی است. همچنین شرایط اقتصادی خیلی متفاوت با گذشته است و قیمت دلار بسیار بالا رفته و خسارت زیادی به باشگاه وارد شده است.

 

* شاید برای این روزها تاسف بخوریم!
او در مورد تاخیر در پرداخت حقوق برانکو عنوان کرد: بله، من موافقم که پول برانکو باید در زمان خودش پرداخت می‌شد تا الان مشکلی نباشد. اما قطعا اگر با مدیران پرسپولیس در آن زمان هم صحبت کنید، دلایل خودشان را دارند و می‌گویند پول به اندازه کافی در باشگاه نبوده. مثلا ۶-۷ میلیاردی که می‌توانست دو سال پیش بدهد با ۴۰-۵۰ میلیاردی که الان باید بدهد (۱.۵ میلیون یورو) خیلی متفاوت است. شاید بعداً ما تاسف بخوریم که چرا در اوج قیمت و پیک دلار این قسمت را پرداخت کردیم، گرچه طوری شده که واحد پول ما دلار است اما به هر حال تفاوت ریالی در این حد خیلی برای ما اذیت کننده و آزار دهنده است. به خصوص برای باشگاه که منابع مالی باید تامین کند و ده ها مورد دیگر هم برای تامین دارد و در این پروسه واقعا برای باشگاه دشوار است که این عدد را از جایی بگیرند و کاری که الان می‌کنند استقراض است و امیدوارند از جایی پول بگیرند و بعدا باتوجه به این که پرسپولیس تیم پرهواداری است و مردم در اداره است سهیم هستند، این پول یک جوری تامین بشود.

 

* توقع کادرفنی و بازیکنان بالا رفته
استیلی با تشریح مسئله درآمد برای باشگاه های ایرانی اظهار داشت: در پرسپولیس همیشه منابع کمتر از مخارج است و همه این موضوعات را هم نمی‌شود ایراد مدیران دانست. مسئله درآمد در فوتبال ایران مسئله ای بسیار جدی است و اگر باشگاه ها مستقیما به جایی متصل نباشند و بودجه نگیرند، این مسائل را دارند و نمی‌توانند درآمد و مخارج را یکی کنند. توقع ها همیشه بالاست و به همین دلیل کسی که مشغول باشگاه داری است، اغلب این مسئله را دارد که نتواند به درخواست هواداران پاسخ بدهد و اتفاقی که در پرسپولیس افتاده، همین است. قیمت ها در کل جامعه بالا رفته و توقع ها از طرف کادرفنی و بازیکنان بالا رفته و از آن طرف کار برای مدیریت که باید از جایی پول جور کند، سخت می‌شود.

 

 

* باشگاه در رقابت با بودجه دولتی است
سرمربی سابق پرسپولیس همچنین افزود: به صورت کلی مسئله درآمد در باشگاه های ما یک بحران بزرگ است و به خصوص پرسپولیس و استقلال همیشه این مشکل را دارند و توقع از آن ها خیلی بالاست اما درآمد به آن اندازه نیست، مگر این که کسانی که در آن باشگاه ها عضو کادر مدیریتی هستند، دست به جیب بشوند و از منابع شخصی هزینه کنند که این اتفاق در کمتر جای دنیا رخ می‌دهد ‌و ما باید بر اساس درآمدها خرج کنیم. ولی باتوجه به این که حق پخش تلویزیونی وجود ندارد و درآمدها محدود است، باشگاه ها هم به جای این که بر اساس درآمد اداره شوند (چون بخش دولتی هم با بودجه دولتی حضور دارند) در نهایت در رقابت، به دنبال توقعات مردم می‌روند و این باعث می‌شود که تراز مالی تیم ها در اتمام سال منفی باشد.

 

* پرسپولیس ثمره اتحاد را دیده؛ متحد شوید
وی همچنین یک راهکار را ارائه کرد: من پای صحبت مدیران پرسپولیس نشستم و حرف های یحیی گل‌محمدی را هم خواندم. هر دو طرف نظرات خود را دارند و دلایل خود را برای ناراحتی از هم می‌آورند اما من به عنوان بازیکن سابق پرسپولیس تنها توصیه ای که دارم این است که باهم متحد باشید. پرسپولیس در پنج سال گذشته ثمره این اتحاد را دیده؛ اتحاد بین مردم، سرمربی و به نوعی مدیر و الان هم احتیاج دارد این اتفاق داخلش بیفتد. فکر کنم هر دو به جایی نرسند که علاقه مند به همکاری باهم باشند و نقطه ضعف یکدیگر را باهم حل کنند، کار پرسپولیس سخت می‌شود.

 

* قهرمان آسیا شویم بودجه دو سال را خواهیم داشت
مدیر سابق تیم امید راجع به چشم انداز پرسپولیس در هفته های آینده تصریح کرد: به هر حال تیم به فینال آسیا رسیده و این دفعه خیلی جدی تر باتوجه به شرایط بازی ها در معرض قهرمانی آسیاست. تیم خیلی خوبی دارد و سرمربی و بازیکنان خوبی دارد و به نظرم همه نقاط منفی باید از ذهن طرفین پاک شود و تیم در یک فضای مسالمت آمیز به طرف قهرمانی آسیا برود. فکر کنم یک مقدار همه باید خواسته هایشان را تعدیل کنند چون اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود، به جام باشگاه های جهان هم خواهد رفت و درآمد خیلی زیادی نصیبش خواهد شد؛ درآمدی که میتواند هزینه های دو سال باشگاه را بدهد و چه خوب است که با این دورنمای مثبت، اختلافات را کنار بگذاریم و تیم را دوباره شاداب و آماده به لیگ بیستم بفرستیم. قرعه شروع لیگ برای پرسپولیس بسیار سخت است و بازی فشرده است و تیم باید با نفرات کامل تمرین کند و  با آمادگی کامل وارد مسابقات شود.

 

* بعد از فینال وقت برای دعوا زیاد داریم!
حمید استیلی صحبت هایش را به این شکل خاتمه داد: من هم از آقا یحیی و هم از آقای رسول پناه و مدیران پرسپولیس تشکر می‌کنم در درجه اول هوادار و خواسته آن ها را در نظر بگیرند که ادامه دادن کار با اتحاد حداکثری است. بعد حالا دعواها را می‌توان دو ماه دیگر و بعد از لیگ قهرمانان آسیا هم کرد و این ناراحتی ها را مطرح کرد. الان همه تمرکز باید روی آماده سازی و تقویت تیم باشد.

پرسپولیس تهران حمید استیلی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران حمید استیلی مدیران پرسپولیس بالا رفته باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال العین امارات با وجود شکست ۱-۲ برابر الهلال در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به واسطه برتری ۲-۴ در دیدار رفت، راهی فینال این مسابقات شد.

العینی‌ها که تنها قهرمانی خود در این تورنمنت را در سال ۲۰۰۳ به دست آوردند، از آن مسابقات یک فوق ستاره ایرانی را به خاطر دارند که محبوبیت بی‌نظیری در استقلال دارد؛ فرهاد مجیدی!

فرهاد که پیش از بازی هم با انتشار ویدیو گلزنی خود در نیمه‌نهایی آن مسابقات برای العین و شاگردان کرسپو آرزوی موفقیت کرده بود، حالا با انتشار تصویری از عکس تیمی العینِ قهرمان آسیا با حضور خودش، صعوا به فینال را به اعضای تیم سابق خود، تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • العین با عبور از الهلال به فینال رسید
  • حذف الهلال با گران‌ترین تیم تاریخ! العین رفت فینال
  • «العین» به فینال آسیا صعود کرد/ «الهلال» و ستاره‌هایش حذف شدند
  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • الهلال (4) 2-1 (5) العین؛ فرش قرمز فینال آسیا برای شگفتی‌سازان
  • یازده مرد منتخب کرسپو برای فتح فینال غرب آسیا
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • میلان قهرمانی اروپا را از دست داد
  • اسطوره یاریگر نماینده ایران می‌شود؟ هاشمی: از حدادی درخواست کمک کرده‌ایم