Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@03:48:31 GMT

با سفر به مشهد کام خود را تلخ نکنید

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۶۸۳۷

با سفر به مشهد کام خود را تلخ نکنید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدحسین بحرینی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از لحاظ شیوع ویروس کرونا،مشهد  شرایط خوبی راندارد، زیرا تعداد مراجعان سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سطح مشهد در حال افزایش است.
او افزود: روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این دانشگاه بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از هموطنان تقاضا داریم در روز‌های پایانی ماه صفر به مشهد سفر نکنند و از راه دور و از داخل منزل، ارادت خود را به ساحت امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) نشان دهند.
بحرینی بیان کرد: از مردم می‌خواهم سفر‌های خود را محدود کنند و از حضور در مکان‌های شلوغ به شدت بپرهیزند تا کادر بهداشت و درمان نیز استراحت کنند.
او تصریح کرد: در دهه آخر ماه صفر، طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا ممنوعیت راهپیمایی کوتاه یا طولانی داخل شهر و خارج از شهر اعمال شده و در خصوص برگزاری مراسم عزاداری نیز طبق اصول  بهداشتی باید این مراسم معنوی در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری از تجمع انجام شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به  استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و پرهیز از تجمع  تاکید کرد: رعایت اصول  بهداشتی باعث کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا خواهد شد.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا سفر به مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر آتنا آقایی استادیار گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تازگی در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا با ارائه مقاله‌ای با موضوع اثر یُد درمانی برتغییرات هورمونی، عنوان یکی از برگزیدگان این کنگره شناخته شده است.

دکتر آقایی گفت: کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به صورت فصلی و سالانه به صورت حضوری در آمریکا برگزار می‌شود، اما طبق مکاتبات با مسئولان کنگره، ارائه این مقاله  به صورت آنلاین انجام  و سخنرانی از طریق پلتفرم‌های آنلاین ارائه شد.

وی افزود: این مطالعه در بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان قائم (عج) انجام  و تاثیر یُددرمانی به عنوان یک درمان قطعی در بیماران سرطان تیروئید بر روی باروری افراد بررسی  و نتیجه چنین حاصل شد که ید‌درمانی تاثیر دائمی و مضری هورمون‌های جنسی مردانه ندارد و بیمار پس از یک سال که از درمان او با مواد رادیواکتیو گذشت به شرایط اولیه باروری باز می‌گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تاکنون مشابه  این مقاله در ایران کار نشده است، اما در کشور‌های چین و امریکا مقالات مرتبطی کار شده که البته از نظر حجم نمونه و یا پیگیری در سطح این مقاله نبوده است.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد