Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد علی قهرمانی گفت: علوم پزشکی همواره در بحث سلامت دانش آموزان در برنامه‌های مختلف اعم از سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش بوده است و بنا به شرایط این روز‌ها این کمک بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

او با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت آموزش و پرورش است، گفت: با توجه به استمرار شیوع بیماری کرونا اجرای طرح کوچ در قالب طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با کمک خانواده‌ها و در منزل انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: در این راستا قرار است انجام امور مشاوره‌ای در زمینه تغذیه و کم تحرکی برای دانش آموزان دارای اضافه وزن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و همکاران آموزش و پرورش به صورت انتشار فایل و دستورالعمل‌ها در فضای مجازی انجام شود.

قهرمانی معلمان را اثرگذارترین قشر جامعه معرفی کرد و گفت: بنا به توصیه آموزش و پرورش معلمان و مربیان باید در حین آموزش مجازی فرهنگ سازی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به دانش آموزان داشته باشند و همان طور که شاهدیم از این فرصت و ظرفیت تا کنون استفاده شده و امیدواریم که تداوم داشته باشد.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از مکمل های غذایی برای دانش آموزان، گفت: خانواده‌ها می‌توانند مکمل‌های غذایی را برای فرزندانشان تهیه کنند یا با مراجعه بر اساس زمانبندی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مدارس تحویل بگیرند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه «تغذیه نامناسب و کم تحرکی» از مهترین عوامل در ابتلا به بیماری‌های واگیر است، گفت: افزایش دانش و نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن خویش و داشتن سبک زندگی فعال و سالم را از اهداف اجرای طرح کوچ برشمرد.

محمد علی زارعی افزود: با توجه به حساسیتی که در حفظ سلامت دانش آموزان در شرایط استمرار بیماری کرونا وجود دارد نیازمند مشارکت فعال اولیای دانش آموزان در اجرای طرح (کوچ) هستیم.

او با اشاره به تداوم اجرای طرح‌های حوزه سلامت با رعایت اصول بهداشتی، گفت: امسال طرح‌های حوزه سلامت همچنان با همت همکاران، مشارکت خانواده‌ها و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اجرا می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس افزود: با ابلاغیه ستاد کرونا کارکنانی که بیماری زمینه‌ای دارند بنا به تشخیص پزشک خانواده و اعلام به اداره و مدرسه می‌توانند از دور کاری استفاده کنند یا مکانی ایزوله در محل کار برایشان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع مکمل های دارویی مدارس فارس دانش آموزان آموزش و پرورش اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد

دریافت 51 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6078951

دیگر خبرها

  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»