Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:33:22 GMT

هیچ خانه‌ای در حریم متروی قم وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۸۲۰۸

هیچ خانه‌ای در حریم متروی قم وجود ندارد

ایسنا/قم شهردار قم با تأکید بر اینکه مترو در عمق زمین حفاری‌شده و خانه‌ای در حریم آن وجود ندارد گفت: برای رفع مزاحمت ریل‌های متروکه راه‌آهن از شهروندان قم در حال مذاکره با وزارت راه و شهرسازی هستیم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جمع خبرنگاران،گفت: اخیرا از سوی یکی از شهروندان پیامکی راجع به تعیین تکلیف خانه‌های حریم متروی قم داده شد که در این خصوص باید عرض کنم که هیچ خانه‌ای در حریم پروژه متروی قم وجود ندارد چراکه مترو به‌صورت تونل اجرا شده و از عمق 14 تا 21 کیلومتری زمین عبور می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پروژه متروی قم از سال 1391 در خط A آغاز  شده است. این خط شمال غربی شهر قم را به جنوب شرقی آن متصل می‌کند که 14 کیلومتر طول و 14 ایستگاه دارد.
شهردار قم خاطرنشان کرد: در فاز نخست این پروژه 5.2 از قلعه کامکار تا میدان مطهری امتداد دارد که تا پایان 99 یا یکی دو ماه نخست سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه در طول این مسیر آزادسازی‌های لازم انجام‌شده ادامه داد: قطار شهری قم به‌این‌علت که از زیرزمین عبور می‌کند با املاک مردم معارضی ندارد.
سقائیان‌نژاد با تأکید بر  وجود خانه‌هایی در حریم راه‌آهن شهر قم یادآور شد: ریل آهن داخل شهر قم بوده و خانه‌هایی در حریم آن وجود دارد که این موضوع مشکلاتی برای سکنه به وجود آورده است.
وی ادامه داد: مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی داریم و دنبال این هستیم که برخی خطوط ریلی متروکه در داخل شهر جمع شود و در قسمت‌هایی که قطار همچنان عبور می‌کند با دیوارهای بسیار زیبا جداسازی صورت بگیرد.
شهردار قم با اشاره به اینکه مسئولیت راه‌آهن به عهده راه و شهرسازی است اضافه کرد: شهرداری قم همراه با مردم از مدعیان این موضوع بوده و نسبت به مزاحمت‌هایی که ریل راه‌آهن برای مردم ایجاد کرده معترض است.
وی با بیان اینکه فاز نخست خط مترو قم تا پایان سال 99 و اوایل سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: این پروژه در گذشته مشکلات حقوقی و قراردادی داشت که با حل این مشکلات در تسریع آن قدم‌های مثبتی برداشته شد.
سقائیان‌نژاد گلایه برخی از کسبه در جریان ساخت مترو را موردتوجه قرارداد و گفت: قطعاً هر کار عمرانی مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کند اما بعد از افتتاح آبادانی برای آن منطقه و رونق برای کسب‌وکارها ایجاد خواهد کرد.
شهردار قم با اشاره به جدیت و سرعت در پیگیری امور مربوط به متروی قم اظهار داشت: در حدی که بتوانیم ضرر و زیان کسبه‌ای که در این مدت دچار خسارت شده‌اند را جبران می‌کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم مترو قم شهردار قم متروی قم راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان

علیرضا توری در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان  گفت:تنش آبی درشهرستان داریم و آب در پشت سد‌ها وجود دارد و برخی از سد‌ها حتی در طول سال سریز هم می‌شوند ولی هنوز در استفاده از پایاب سد‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری عملا در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود:اگر استفاده از آب پشت سد‌ها و آب‌های جاری در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در این شهرستان مدیریت شود شاهد افت ذخایر زیرزمینی آب در این شهرستان نخواهیم بود.

وی در این جلسه خواستار مهندسی نمودن حریم بستر رودخانه‌های شهرستان شد و گفت:متاسفانه در برخی از مناطق روستایی این شهرستان در حریم بستر رودخانه‌ها ساخت و ساز شده که احتمال خطر خسارت سیل در آن‌ها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی اسلامشهر
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد