Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت:با توجه به همه گیر شدن کرونا در میان پرسنل بیمارستان ها، تمام ترس ما از دست دادن این نیروها است لذا از ستاد کرونا درخواست تمدید آموزش مجازی مدارس، تعطیلی نماز جماعت، و بیرون بر بودن کافه ها و رستوران ها را داریم.

 فرزین رضاعی امروز(۲۲مهرماه) در جلسه ستاد ویروس کرونا، با اشاره به اینکه وضعیت استان از لحاظ کرونا قرمز است، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  از تأمین ۲ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های قروه و سقز و یک تانک اکسیژن جهت بیمارستان رازی بانه به ارزش ۴۵ میلیارد ریال به همت هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی خبر داد و افزود: برخی از بیماران مبتلا به کرونا که دچار عارضه حاد تنفسی یا بیماری زمینه‌ای هستند ممکن است به خاطر کمبود امکانات درمانی با توجه به حجم بالای مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست بدهند لذا اقدامات خیرخواهانه برای خرید تجهیزات بیمارستانی می‌تواند جان همشهریان را نجات دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ذکر کرد: شیوع کرونا حالت سیل مانند است که هر چه امکانات فراهم شود می‌توانیم در امر کاهش آن تاثیر گذار باشیم.

رضاعی عنوان کرد: روز گذشته بالاترین آمار کرونا در کشور و استان بود که در تلاشیم با پیشگیری و تعطیلی این آمار را کاهش دهیم چرا که این موج می‌تواند بسیار خطرناک تر از موج های قبلی باشد.

وی افزود: با توجه به همه گیر شدن کرونا در میان پرسنل بیمارستان ها، تمام ترس ما از دست دادن این نیروها است لذا از ستاد کرونا درخواست تمدید آموزش مجازی مدارس، تعطیلی نماز جماعت، و بیرون بر بودن کافه ها و رستوران ها را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به بستری شدگان کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این حجم از بستری شدگان قطعا فوتی را به دنبال دارد.

رضاعی در خصوص ماسک پرسنل بیمارستان ها نیز افزود: در بیمارستان های استان ماهانه ۴۱ میلیون تومان هزینه ماسک پرسنل می‌شود در این راستا از خیرین استان خواستار کمک هستیم.

وی گفت: ۵۹ تخت آی‌سی‌یو در خردادماه به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزود شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی افزایش تخت ها را در استان دارد.

ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به روند کلی کرونا در استان اشاره و اظهار کرد: اپیدمی کرونا در استان پیک سوم است که به دنبال آن باید منتظر پیک چهارم و پنجم در آبان ماه بود.

وی با بیان اینکه میزان آلودگی کرونا در تمام شهرستان ها بسیار بالا است، افزود: بسیاری از خانواده متاسفانه خانوادگی مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: این موج حدود دو ماه طول می‌کشد که روند آن پایین بیاید و مانند موج های قبلی نیست و با توجه به اینکه نیروهای دانشکاه کم کم به این ویروس مبتلا شده اند شرایط می تواند سخت تر باشد.

پیمان الماسی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این جلسه به چهار واحد تولیدی ماسک در استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت این کارخانه ها روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک است.

به گفته الماسی در این واحدهای تولیدی روزانه ۶۵ هزار ماسک تولید می شود.

وی کمبود مواد اولیه ماسک را تنها مشکل واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: کمبود تامین پارچه ماسک در کل کشور مشکل تمام کارخانه ها است.

رشید قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: متوسط جمعیت پیش دبستانی در کشور درسال‌های گذشته ۷۰ درصد و در کردستان ۹۳ بود اما امسال در کشور و استان از ۳۰هزار نفر به ۱۱ هزار نفر کاهش داشته است.

وی افزود: مدارس شهری پرجمعیت، مدارس شبانه روزی و آموزشگاه های علمی آزاد به مدت دو هفته دیگر همچنان آموزش ها باید به صورت مجازی برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: عوامل مدرسه اعم از مدیران و معاونان مدارس باید در مدارس حضور داشته باشند اما حضور معلمان با خواست مدیران در مدارس الزامی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پرسنل بیمارستان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان