Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت در نامه های جداگانه به فرمانداری، شهرداری و شورای شهر شیراز خواستار لغو نامگذاری خیابانی بنام استاد شجر یان به جای نام قبلی آن (خیابان روبروی حافظیه -گذر حافظ) شد.

در متن نامه انتقادی وی ازمصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز آمده است:"از قرار اطلاع شورای اسلامی شهر شیراز در مصوبه اخیر خود اقدام به نامگذاری خیابان روبروی آرامگاه حافظیه موسوم به گذر حافظیه (محورحافظیه) به نام استاد شجریان نموده که این مساله موجب انتقاد و اعتراض عده کثیری ازمردم این کلانشهرگردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا ضمن احترام به ساحت هنرایرانی- اسلامی و ارزش نهادن به مقام هنرمندان شاخص کشور عزیزمان ایران و با توجه به تقاضای مکرر شهروندان شیرازی، پیشنهاد می‌گردد از آنجاکه خیابان مذکوریک گذر ملی با شهرتی جهانی بوده و از سالها قبل در مجاورت مردم وگردشگران نیزبه همین نام شناخته شده، منبعد نیز به همین نام (گذرحافظ) شناخته و ماندگاربماند."

شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه ۲۰ مهر در آخرین جلسه علنی، تغییر نام بخشی از یک خیابان در محدوده مقابل آرامگاه حافظ را، به نام گذر شجریان نامگذاری کرد.

این موضوع نقد و نظرهای مختلفی را از سوی برخی صاحبنظران و شهروندان به دنبال داشته که برخی منتقدان با محل در نظر گرفته شده مخالفت کرده‌اند.

محدوده مورد نظر شورای اسلامی شهر شیراز، حد فاصل دو چهارراه حافظیه و ادبیات قرار دارد که زمانی به نام گذر حافظ و مدتی به نام گذر هنر، معرفی شده بود و اکنون و براساس تصویب شورا، قرار است به نام گذر شجریان نامگذاری شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شورا شهرداری گذر حافظ گذر هنر حافظیه استاد شجریان نماینده پاک فطرت شورای اسلامی شهر شیراز نام گذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی

«گیلاد اردان» نماینده اسرائیل در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت نهایت تلاش خود را برای فتنه انگیزی و نفرت پراکنی بکار بست و از سیاست مسئولان این رژیم در محافل عربی و اسلامی پرده برداشت. 

حبیب عزالدین گزارشگر شبکه المیادین با اشاره به اظهارات اردان که تصاویر ویدئویی از عبور موشک‌های ایران از فراز مسجد الاقصی را نشان می‌داد گزارش داد: نماینده اسرائیل طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت که برای تحریک آفرینی علیه ایران تلاش می‌کرد، از مسائلی پرده برداشت که در منطقه روی داد و منطقه به مدت زیادی با آن دست و پنجه نرم کرد. خاک منطقه، خون مردم و آینده آن بهای سنگینی بود که در این راه پرداخته شد. نماینده رژیم اشغالگر از ایجاد فتنه‌ای با تأمین مالی برخی رژیم‌ها پرده برداشت که طی آن بسیاری جان باختند. تل آویو همواره گفتمان تحریک آمیز علیه گروه‌ها و مذاهب را اتخاذ کرده و پیراهن متحدان و اتباعش را بر آن پوشانده است. 

گزارشگر المیادین با اشاره به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی که ایران را با رایش سوم مقایسه کرد و مدعی شده بود ایران هیچ اهمیتی برای اسلام و مسلمانان قائل نیست و به هر طرفی که در برابر آن می‌ایستد، حمله می‌کند، گفت: چیزی که نماینده اسرائیل درباره آن سخن گفت، نشان دهنده طرح اصلی اسرائیل است که با فریبکاری در خصوص آن شعار می‌دهد. 

او افزود: اسرائیل که در طول ده‌ها سال، به مسلمانان و مسیحیان هتک حرمت و به مقدسات آنها توهین کرد، اکنون مدعی شده است که نگهبان مرز‌های آنهاست. این نمایش مسخره‌ای است که پشت پرده آن فاش شد. دستی که بند‌های عروسک نفرت پراکنی سازمان یافته آن را تکان می‌دهد و بر اساس اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» عمل می‌کند، رسوا شد. اسرائیل در گذشته این کار را انجام داده است و اکنون نیز به آن ادامه می‌دهد.

در انتها گزارشگر معتقد است نظریه پردازان اسرائیلی و آمریکایی درباره عمل برای فروپاشی جوامع اسلامی و عربی از درون و از طریق درگیری بین گروه‌های آنها سخن می‌گویند. این چیزی است که دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل به شکل گسترده برای آن تلاش کردند؛ به طوری که شخصیت‌های سیاسی و دینی را برای این طرح به کار گرفت و نماینده رژیم اشغالگر، در شورای امنیت از آن پرده برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه