Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@21:19:28 GMT

سریال نوروز رنگی بدون حمید لولایی ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۹۶۴۹

سریال نوروز رنگی بدون حمید لولایی ساخته می‌شود

سریال نوروزی تلویزیون به نویسندگی و کارگردانی علی مسعودی هفته آینده در مشهد کلید می‌خورد اما بازیگر دیگری جانشین حمید لولایی می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هفته آینده بعد از تأخیر چند هفته‌ای، سریال "نوروز رنگی" در مشهد جلوی دوربین خواهد رفت. تأخیر در شروع تصویربرداری باعث شد که حمید لولایی در این مجموعه تلویزیونی حضور نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اکبر تحویلیان تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی به خبرنگار تسنیم،  گفت: این سریال نوروزی هفته آینده جلوی دوربین خواهد رفت تا برای آنتن 1400 آماده شود.

وی افزود: تأخیر در شروع تصویربرداری باعث شد تا نتوانیم در خدمت حمید لولایی باشیم و او سر سریال دیگری برود. الان به دنبال دو سه بازیگر دیگریم که البته ترجیح‌مان بازیگران مشهدی است. همچنین تحویلیان از حضور رابعه اسکویی در سریال "نوروز رنگی" خبر داد. 

پیش از این علی مسعودی کارگردان سریال به خبرنگار تسنیم  گفته بود: نگارش فیلمنامه به پایان رسیده و بازیگران مشغولِ دورخوانی‌اند تا بعد از ماه صفر فیلمبرداری را در مشهد آغاز کنیم. 

به گفته کارگردان سریال، "نوروز رنگی" قرار است در ایام نوروز روی آنتن برود و هیچ شتاب و عجله‌ای در تولید نداریم؛ از طرفی مقدمات کار وقتِ بیشتری از ما گرفت و کمی از زمانی که برای تولید اعلام کرده بودیم عقب افتادیم. وگرنه نگرانی برای آماده شدن کار نداریم و ان‌شاءالله "نوروز رنگی" به نوروز 1400 تلویزیون می‌رسد. 

این مجموعه در فضای روزهای پایانی اسفندماه یکی از سال‌های دهه 1360 می‌گذرد. کاری که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در مشهد بپردازد. تاکنون بازیگرانی چون حمید لولایی، شهرام قائدی، جواد خواجوی و محمد اسلامی برای بازی در این سریال قرارداد بسته‌اند. حدود 70 درصد بازیگران این سریال نیز تازه‌کار و بومی مشهدند.

مجموعه تلویزیونی "نوروز رنگی" به نویسندگی و کارگردانی علی مسعودی و به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان ساخته خواهد شد.

تلویزیون از 27 مهرماه فیلم پلیسی پخش می‌کنداخبار تلویزیون| هم‌اندیشی مجریان صدا و سیما با رئیس کمیته امداد/ "نبردی دیگر" سریال شبکه افق شدتلویزیون سریال "پس از باران" را پخش می‌کند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عید نوروز رسانه ملی سریال تلویزیون عید نوروز رسانه ملی سریال تلویزیون حمید لولایی نوروز رنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم

مرکز سیمافیلم رفته رفته و پس از گذشت حدود یک سال از تغییرات ساختاری درخورتوجهی داشت، جان گرفته و روی پای خودش ایستاده‌است و رسانه ملی که طی بیش از یک سال اخیر به‌شدت تحت فشار آنتن بود و انتقاداتی در باره خالی بودن آنتن از مجموعه‌های نمایشی کیفی و ارزشمند از سوی افراد و محافل مختلفی دریافت می‌کرد، اکنون جدول پخشش را تا اردیبهشت سال ۱۴۰۴ بسته است، بیش از ۲۰ فیلم نامه مصوب در دست ساخت دارد و ۱۸ سریال دوربین روشن، مراحل تولید را می‌گذرانند.

 سریال‌سازی در تلویزیون رونق گرفته و مخاطبان عزیز رسانه ملی از همین نوروز، شاهد به بار نشستن تلاش‌های چندین ماهه این مرکز خواهند بود. در ادامه گفت‌وگو با مهدی نقویان رئیس مرکز سیما فیلم را می‌خوانید: 

 از تغییر و تحولات مرکز سیمافیلم در دوره جدید مدیریتی رسانه ملی شروع کنیم. تحول در سیمافیلم را چه‌طور ارزیابی می‌کنید، آیا آسیب‌شناسی در مسیر جدید اجرا شده است؟

هر تحولی نیازمند تغییرات ساختاری و اداری است که این تغییر در مرکز سیمافیلم اتفاق افتاده است. قبلاً گروه‌های فیلم‌وسریال در معاونت سیما هم در شبکه‌ها و هم در سیمافیلم مستقر بودند و تعاملی دوسویه وجود داشت. بخشی از تولید سریال‌ها در سیمافیلم و بخش‌هایی در شبکه‌ها صورت می‌گیرد. اینکه نیمی از سریال در یک جا و نیمی از آن در جای دیگر تولید می‌شد، آسیبی بود که مدیران قبلی هم به آن توجه کرده‌بودند، اما به دلایل مختلف نتوانسته بودند ساختار را اصلاح کنند. در مقاطع مختلف، جسته و گریخته اصلاحاتی در ساختار رخ می‌داد، اما هیچ‌گاه به‌صورت کامل این اتفاق نیفتاد تا آنکه در دوران تحول عملیاتی شد و گروه‌های فیلم‌وسریال در شبکه‌ها به‌صورت کامل حذف و در سیمافیلم ادغام شدند. البته حذف به معنای کوچک شدن نیست، بلکه فیلم‌وسریال شبکه‌ها تحت یک مدیریت واحد قرار گرفتند و مرکز سیمافیلم که پیش از این یک گروه «الف ویژه» و یک گروه فیلم و سریال داشت، اکنون به غیر از «الف ویژه» دارای چهار گروه «تاریخی»، «اجتماعی»، «حادثه‌ای» و «طنز» شد که هرکدام زیرگروه‌های متنوعی دارند. مثلاً در گروه تاریخی دارای زیرگروه‌های دفاع مقدس، انقلاب، پهلوی، ایران، اسلام و... هستیم. این تنوع گونه‌ای خودش را در تولیدات به شکل ملموس‌تری نشان می‌دهد. اداره‌کل فیلم‌نامه هم که پیش‌ازاین در مرکز سیمافیلم بود از این مرکز جدا شد و ذیل معاونت سیما قرار گرفت. به‌عبارت‌دیگر اکنون مرکز سیمافیلم تولیدکننده است و فیلم‌نامه‌هایی را که در دفتر فیلم‌نامه مصوب و به این مرکز ارسال می‌شود را تولید می‌کند.

 آیا در آینده تغییرات دیگری از حیث ساختار و روند حرکت شاهد خواهیم‌بود یا مرکز سیمافیلم تثبیت شده است؟

همان‌طور که گفته شد وظیفه اصلی مرکز سیما فیلم تولید سریال است و بر همین مأموریتش متمرکز می‌شود و از حیث ساختار، تثبیت شده‌است. یک مزیت و کارکرد مثبت این تغییرات این است که کاغذبازی‌های اداری حذف شده و مدیریت واحد، ناظر بر تولیدات است، قیمت‌گذاری‌ها یکدست شده، موازی‌کاری حذف و تنوع گونه‌ای (ژانری) افزایش یافته‌است.

 وضعیت تولید چگونه است؟ چه تعداد از طرح و فیلم‌نامه‌های تصویب شده در دفتر فیلم‌نامه به دست گروه‌های چهارگانه سیمافیلم رسیده و در مراحل تولید قرار گرفته است؟

مرکز سیمافیلم، مرکز صبا، مرکز سیمرغ، دفتر فیلم‌نامه و مرکز تولید آثار کوتاه، پنج مرکز تولید برای آنتن هستند که هرکدام وظایفی برعهده دارند. بنده یک سال است که در مرکز سیمافیلم حضور دارم. ابتدا به علت تغییرات یادشده، ارسال فیلم‌نامه به سمت مراکز تولید کم بود، اما اکنون به یک استاندارد رسیده‌ایم. تا سه چهار ماه قبل این نگرانی وجود داشت که فیلم‌نامه و طرح، کم است، در حالی که باید سالانه چندین سریال ساخته شود. اکنون این نگرانی رفع و این خلأ پر شده‌است. برخی از فیلم‌نامه‌ها خارج از کاغذبازی اداری تصویب شده‌اند تا آنتن خالی نماند و اکنون به یک‌روال معمول رسیده و در چرخه‌ای درست و منظم قرار گرفته‌ایم. بالغ بر ۱۲۰ فیلم‌نامه در دفتر فیلم‌نامه معاونت سیما در دست اجراست و کار در مراحل مختلف به‌صورت موازی پیش می‌رود. الان ۵۲ کار در مراحل مختلف تولیدی داریم که از این تعداد ۱۸ کار در حال تولید است. ۱۲ کار در مرحله پیش‌تولید است که به‌زودی باید مقابل دوربین بروند و پنج کار نیز تولیداتشان تمام شده و مراحل پس‌تولید را می‌گذرانند. ۱۷ فیلم‌نامه هم تصویب شده و اکنون در دست ماست. با این اوصاف به نظر می‌رسد سال آینده را بتوان سال بهار تولیدات سیمافیلم نامید.

در ماه مبارک رمضان تولیدات جدید روی آنتن رفتند. کیفیت کار‌ها مقبول است و موضوعات متنوعی داریم که به برخی از آنها برای نخستین‌بار در تلویزیون پرداخته شده‌است. هرتحولی ممکن است اختلال‌ها و وقفه‌هایی در پی داشته‌باشد و یک توقفی رخ دهد تا تولیدات با نظام جدید کلید زده شود. تلویزیون در دو سال گذشته چنین دورانی را پشت سر گذاشت، اما اکنون دیگر مراکز تولید پنج‌گانه معاونت سیما روی روال افتاده‌اند. اتفاق مهمی‌که رخ‌داده این است که آنتن دیگر در گروگان تولید نیست. ما تا اردیبهشت سال ۱۴۰۴ جدول پخشمان مشخص و بسته شده‌است.

اکنون فرصت برنامه‌ریزی برای آنتن به وجود آمده و ما زمان مناسبی هم در اختیار داریم تا بتوانیم تبلیغات خوبی برای کار‌ها انجام دهیم. قبلاً نمی‌دانستیم یک ماه بعد چه سریالی قرار است روی آنتن برود که تبلیغاتش را شروع کنیم، اما حالا می‌دانیم که تا یک سال بعد چه سریالی روی آنتن است. این یک امتیاز بزرگ است که تولید از آنتن پیشی گرفته‌است و کار‌ها ذخیره و در زمان مناسب خودش پخش می‌شود. ویژگی مهم دیگر احیای سریال‌های مناسبتی است. مدتی بود که کار دفاع مقدسی، کار دهه فجری و... نداشتیم. خوشبختانه برای ایام محرم و صفر کار در حال تولید است که تیرماه به آنتن می‌رسد. برای دفاع مقدس سریال داریم، برای دهه فجر سال آینده هم دو سریال خواهیم‌داشت.

 در برنامه هفتم که بودجه درنظرگرفته‌شده برای اجرای آن حواشی بسیاری در زمستان سال ۱۴۰۲ به همراه داشت، رسانه ملی مکلف شده‌است که هرساله یک سریال «الف ویژه» و تعدادی سریال در موضوعات مشخص تولید کند. سیمافیلم در سال آینده برای عمل به برنامه هفتم توسعه چه خواهدکرد؟

 در یکی دو سال گذشته بار‌ها مطرح کرده‌ایم که تلویزیون این آمادگی را دارد که هم‌زمان ۱۰ سریال «الف ویژه» را جلو ببرد، اما فقط اراده تلویزیون نیست و باید نهاد‌های تصمیم‌گیر برای آن هزینه کنند، زیرا طرح‌های عظیمی هستند. در بودجه برنامه هفتم توسعه، یکی از بخش‌هایی که مشمول افزایش بودجه شده ساخت سالانه سریال‌های «الف» است. همین حالا دو سریال الف ویژه «سلمان فارسی» و «موسی (ع)» هم‌زمان پیش می‌روند و هزینه‌های هنگفتی دارند، چراکه مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی ساخته می‌شوند و جزو چند اثر سنگین دنیا هستند؛ هم انتقال فناوری و هم ساخت‌وساز‌های عظیمی دارند. با تکلیف جدید که برعهده سازمان قرار گرفته فیلم‌نامه‌های آماده‌ای وجود دارند که می‌توانیم همین حالا کلیدشان را بزنیم و سال بعد آنها را مقابل دوربین ببریم.

 روند تأمین بودجه و پیشرفت دو سریال الف ویژه «سلمان فارسی» و «موسی (ع)» چگونه است؟

اینکه بگوییم مشکل مالی ندارند درست نیست، اما با تدابیر اتخاذ شده و برگزاری جلسات مرتب هفتگی با حضور مدیران ارشد تلویزیون، هرگاه به مشکلی برمی‌خوریم مشکل را رفع و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم. «سلمان فارسی» طبق زمان‌بندی در حال تولید است. حدود یک سال دیگر تولید فصل ایران طول می‌کشد و فصل سوم که صدر اسلام است عمدتاً در شهرک نور فیلم‌برداری خواهدشد.

 سال ۱۴۰۲ شاهد پخش چند سریالی بودیم که پخششان برای چند سال به تعویق افتاده‌بود؛ آیا سریال‌های بلاتکلیف دیگری باقی مانده‌اند که برای آنها تصمیم‌گیری نشده‌باشد؟ سریال آقای عیاری چه سرنوشتی پیدا کرد؟

یکی از کار‌هایی که در یک سال گذشته انجام دادیم تعیین تکلیف سریال‌های در آرشیو مانده بود. وضعیت حدود ۹۰ درصد از سریال‌های بلاتکلیف روشن شد و به کمک آنها بخشی از خلأ آنتن را هم پرکردیم که شاهکارشان «سرزمین مادری» بود. پخش «سرزمین مادری» به علت داشتن برخی حواشی، آسان نبود. جلسات داخلی و بیرونی بسیاری برگزار شد و افراد بسیاری کمک کردند تا پخش «سرزمین مادری» را آغاز کنیم که به لطف خدا حاشیه جدیدی نداشت. اکنون تقریباً کاری که بلاتکلیف مانده باشد به‌جز کار آقای عیاری نداریم. این کار مطمئناً از تلویزیون پخش نمی‌شود و قبل از حضور بنده در سیمافیلم تعیین تکلیف و قرار شده‌بود به بیرون از سازمان واگذار شود که مذاکرات صورت گرفته و دوستان بیرون از سازمان باید پاسخ دهند.

چرا آثار نمایشی تازه‌تولید و جدیدی که در چند ماه اخیر شاهد پخش آنها بودیم، برخی به لحاظ کیفی در رتبه بالایی قرار نداشتند؟

صادقانه بخواهم بگویم آنتن در یک سال گذشته خالی بود و تمام عزممان را جزم کرده بودیم که کمّیت را به یک استانداردی برسانیم که موفق هم شدیم. در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲ هیچ‌وقت زیر ۱۵ سریال دوربین روشن نداشته‌ایم. این، آورده‌ای برای تلویزیون داشت که بهره‌اش را در سال ۱۴۰۳ می‌بینیم. خیالمان آسوده شده‌است که ۱۴۰۳ آنتن با رسیدن تولیدات جدید، خالی نخواهدماند.

گام دوم ما کیفی‌سازی تولیدات است. می‌پذیریم توانی که باید برای کیفیت می‌گذاشتیم، چون آنتن از تولید عقب بود به آن اندازه که باید بالا نبود و تمرکز زیادی روی آن نداشتیم، اما حالا که دغدغه سریال‌سازی از حیث کمّی برطرف شده، در زمینه کیفی‌سازی تلاش خواهیم‌کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳
  • آندرتیکر در راه ایران؛ گران‌ترین تبلیغ تاریخ تلویزیون ساخته می‌شود؟
  • آندرتیکر در راه ایران؛ گران‌ترین تبلیغ تاریخ تلویزیون ایران ساخته می‌شود؟
  • (ویدئو) رپ خواندن حمید صفت در سریال «اژد‌های هفت سر»
  • اسکان ۸ هزار زائر در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
  • تدارک برنامه‌ای با محوریت جناب‌ خان در شبکه نسیم
  • هفته اول نوروز بدون غرق شدگی در سواحل رودخانه‌های خوزستان
  • سریال کره‌ای «ملکه اینهیون»؛ وقتی «مادرِ تسو» دونگ‌یی بود!
  • علی‌اصغر رضایی‌نیک دوبلور تلویزیون درگذشت
  • «آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم