Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ ایوب شرافتی، جانشین رئیس پلیس راه ناجا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: طی شش ماهه نخست امسال در بحث جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سطح کشور نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.

او افزود: در ۵ ماهه نخست امسال طبق آمار پزشکی قانونی ارائه شده استان اردبیل در بحث جانباختگان هیچ کاهش و افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته و از بعد افزایشی در رتبه هفتم کشور و از لحاظ تصادفات منجر به فوت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد که این وضعیت قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین رئیس پلیس راه ناجا بیان کرد: استان اردبیل متاسفانه از بعد راه‌های چهار خطه و آزاد راه بسیار در سطح پایینی قرار دارد و استان فاقد هر گونه آزاد راه است و از طرفی هم استان اردبیل ۱۶۸ کیلومتر راه چهار خطه بزرگراهی دارد که بسیار ناچیز است و قالب راه‌های استان به صورت دو طرفه می‌باشد.

سرهنگ شرافتی تصریح کرد: در کشور ۱۳ درصد از علل حوادث جاده‌ای انحراف به چپ و تجاوز به چپ است که در استان اردبیل ۲۵ درصد از تمامی تصادفات استان به علت انحراف به چپ و تجاوز به چپ که معمولا در جاده‌های دو طرفه اتفاق می‌افتد که این دلیل واضح بر این است که استان اردبیل از بعد راه‌های چهار خطه در سطح خوبی قرار ندارد و بایستی زیرساخت‌ها فراهم شود که با توجه به شرایط فعلی این راه‌ها جوابگو نیست و این یک نقص در حوزه ترافیک در استان اردبیل می‌باشد.

کاهش ۳۰ درصدی تردد جاده ای در استان اردبیل

او افزود: در طی ۶ ماهه نخست امسال استان اردبیل در بحث کاهش تردد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش تردد داشته که این آمار در کل کشور ۲۲ درصد می‌باشد که با توجه به بیماری کرونا که همیشه توصیه می‌شود هموطنان از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند استان اردبیل نسبت به خیلی از استان‌ها خوب عمل کرده است.

جانشین رئیس پلیس راه ناجا گفت: نداشتن توجه کافی و لازم به جلو، خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز چهار عامل مهم در کشور است که بیش از ۸۰ درصد از عوامل شکل گیری حوادث ترافیکی را محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصادفات جاده ای وضعیت راه ها جانباختگان تردد جاده ای استان اردبیل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی های تصادفات

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات بر اساس برنامه هفتم توسعه در شورای عالی هماهنگی و ایمنی حمل و نقل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه های کشور که در ساختمان دادمان با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد، به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه در خصوص کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات جاده ای اشاره کرد و تحقق آن را به عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه ریزی دستگاه های مسئول قرار گیرد.

بذرپاش بیان کرد: این مهم با تأکید رئیس جمهور به عنوان یک کارویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی گفت: در نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه ها با کاهش جان باختگان جاده ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

مهرداد بذرپاش افزود: تحقق هدف گذاری کاهش ۱۰درصدی برنامه هفتم توسعه به عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه های کشور، در رأس سیاست های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه های اقدام کننده و مسئول در کاهش تعداد جان باختگان تصادفات، به اقدامات هماهنگ دستگاه ها اشاره کرد و افزود: از جمله این موارد، امدادرسانی های فوری به سانحه دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع تر آن ها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی کنند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند، است.

بذرپاش ادامه داد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل و نقل عمومی کشور با استفاده از سامانه های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توامان می تواند به سفر ایمن در جاده ها منجر شود.

ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه های کشور با دستور کار ارائه گزارش عملکرد دستگاه ها در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ و ارائه پیشنهاد و برنامه عملیاتی در راستای تحقق کاهش ۵۰ درصدی جان باختگان در طول برنامه هفتم توسعه (سالی ۱۰ درصد) توسط دستگاه های مسئول و عضو کمیسیون برگزار شد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی های تصادفات
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد