Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو» امروز سه‌شنبه در توییتر خود خواستار آزادی چند جاسوس آمریکایی بازداشتی در ایران شد.

وزیر خارجه آمریکا در این پیام توییتری مدعی شد: «امروز ۵ سال از بازداشت سیامک نمازی، شهروند بی‌گناه آمریکایی، که تنها به دلیل شهروند آمریکا بودن بازداشت شده، می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامک، پدرش باقر و مراد طاهباز نباید یک روز دیگر در ایران بازداشت باشند. ایران باید به این اقدام غیراخلاقی پایان و اجازه دهد که آنها به خانه خود باگردند.»

پمپئو در ادامه و در اظهاراتی مداخله جویانه، خوستار آزادی «نازنین زاغری»، محکوم امنیتی زندانی در ایران شده است.

اخیرا نیز آمریکا چندین نهاد و شخص ایرانی را با ادعای نقض فاحش حقوق بشر در فهرست تحريمی قرار داد؛ مایک پمپئو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی «سید محمود ساداتی» و قاضی «محمد سلطانی» در لیست تحریم آمریکا قرار گرفتند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از ایران به خاطر بازداشت سه محکوم امنیتی با نام‌های «باقر و سیامک نمازی» و «مراد طاهباز» انتقاد کرد و مدعی شد آمریکا تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این افراد به آمریکا انجام خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در حالی مدعی آزادی این افراد است و جسورانه از ایران انتقاد می‌کند که آن‌ها پیش از این و در سال‌های گذشته در دادگاه‌های ایران به جرم جاسوسی برای آمریکا و اقدامات خرابکارانه در ایران محکوم شده‌اند و اکنون بر اساس قانون، در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

جاسوسان آمریکایی طی سال‌های اخیر با پوشش فعال محیط زیستی، ضمن ورود به کشورمان اقدام به نفوذ در مراکز و پروژه های حساس می‌کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند

سران کشور‌ها و دولت‌های عضو ائتلاف بولیواری برای خلق‌های قاره آمریکا موسوم به آلبا خواستار راه حلی جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین شدند.

براساس گزارش المیادین، در جریان بیست و سومین اجلاس سران اتحاد آلبا و برنامه همکاری فنی در کاخ میرافلورس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، این بلوک منطقه‌ای بیانیه مشترکی در چارچوب روز جهانی چندجانبه گرایی و دیپلماسی صلح صادر کرد.

 این بیانیه خواستار راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی از طریق گفتگو بر اساس تشکیل دو کشور شد. آلبا خواستار این شد که به فلسطین اجازه داده شود تا از حق تعیین سرنوشت خود به عنوان یک کشور مستقل با قدس شرقی به عنوان پایتخت آن، در مرز‌های قبل از ۱۹۶۷، و تضمین حق بازگشت پناهندگان، استفاده کند. 

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواسته شده است که برای آتش‌بس فوری در نوار غزه و توقف اقدامات نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینی‌ها که نقض اصول منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است، اقدام کند. 

اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا