Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان این کشور به ویژه سیاه پوستان با وجود گذشت چند ماه از قتل جورج فلوید همچنان موضوعی برای اعتراضات مردمی است.

خبرگزاری میزان - مرد سیاه پوستی که سال گذشته افسران پلیس آمریکا وی را با طناب بسته و پیاده به دنبال خود می‌کشیدند، به تازگی با طرح شکایتی علیه دو افسر پلیس، درخواست غرامت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «مترو»، «دونالد نیلی» ۴۴ ساله، که در آن زمان بی خانمان بود، هنگامی که در پیاده رو خوابیده بود، به اتهام ورود به یک ملک خصوصی دستگیر شد.

سپس ماموران اداره پلیس «گالوستون» در تگزاس، دست‌های وی را بسته و با طناب به ایستگاه پلیس بردند اما این مورد تنها نمونه از نژاد پرستی در پلیس آمریکا نیست.

از ۲۵ ماه می‌ ۲۰۲۰، که «جورج فلوید»، مرد ۴۶ ساله آمریکایی آفریقایی تبار توسط پلیس مینیاپولیس به قتل رسید، اعتراضات در سرتاسر آمریکا ضد نژادپرستی ساختاری و خشونت پلیس تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: ادامه تظاهرات ضد نژاد پرستی در شهر‌های آمریکا از نسل کشی بومیان توسط کریستف کلمب تا قتل جورج فلوید به دست پلیس

پلیس آمریکا سالانه بالغ بر هزار نفر را به قتل می‌رساند؛ یعنی پلیس آمریکا تقریبا هر روز سه نفر و به طور نامتناسب سیاه پوستان را به قتل می‌رساند که این آمار بسیار بالاتر از سایر کشور‌های پیشرفته است.

«فلوید» به دلیل خفگی کشته شد، زیرا «درک شووین»، افسر پلیس شهر مینیاپولیس، ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه زانوی خود را بر گردن وی فشار می‌داد.

بر اساس آمار‌ها از آغاز سال ۲۰۲۰ تا آخر ماه سپتامبر، ۷۲۱ نفر توسط پلیس آمریکا کشته شده اند که از این تعداد، ۱۴۲ نفر را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند.

با بررسی آمار امسال و سال‌های گذشته مشخص می‌شود که سیاه پوستان در مقایسه با دیگر نژاد‌ها بیشتر توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ پلیس آمریکا سیاه پوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مدیرعامل یک شرکت با ۳۷ ضربه چاقو

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری متهمان قتل مدیر عامل یک شرکت در تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی ولیپور گودرزی گفت: چندی پیش، کشف جسد مردی در خانه‌اش واقع در یک برج ۲۰ طبقه در محله کوهک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

وی افزود: طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بی‌سیم‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مخابره و دقایقی بعد تیم بررسی صحنه جرم پا به طبقه پانزدهم برج مورد نظر گذاشتند.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان جنایی پس از ورود به محل با جسد مردی حدوداً ۴۳ ساله مواجه شدند که هدف ۳۷ ضربه بی‌رحمانه چاقو قرار گرفته بود؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول در شغل پخش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشته است و عاملان این جنایت پس از ارتکاب جرم به‌دنبال اسناد و مدارکی داخل خانه بوده‌اند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان که در جریان بررسی‌های تخصصی صحنه جرم متوجه دوربین‌های مداربسته برج شده بودند به بازبینی فیلم آنها پرداختند که مشخص شد که موتورسیکلتی با ۲ سرنشین مقابل برج توقف کرده و مرد جوانی از موتور پیاده و وارد خانه مقتول شده است؛ نیم ساعت بعد از حضور وی، نفر دوم نیز وارد خانه قربانی شده و دقایقی بعد هر ۲ با عجله و شتاب از برج خارج شده و سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شدند و بعد از رفتن مردان جوان، دیگر هیچ رفت‌وآمدی به خانه مقتول صورت نگرفته بود.

سردار گودرزی متذکر شد: در نخستین‌گام با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و اقدامات کارآگاهی، مشخصات ۲ مرد داخل فیلم شناسایی و مشخص شد که آنها با مقتول اختلاف مالی هشت میلیارد ریالی داشته‌اند.

وی افزود: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در تهران و یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضائی، آنها را طی ۲ عملیات جداگانه بازداشت کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، تصریح کرد: یکی از متهمان ماجرا را این‌طور توضیح داد که دوستم با مقتول اختلاف مالی داشت و او روز حادثه برای صحبت درباره اختلاف مالی به خانه‌اش رفت و از من خواست بیرون برج منتظرش بمانم، بعد از نیم ساعت با من تماس گرفت و خواست به خانه مقتول بروم، به محض ورود با جسد مواجه شدم و دوستم مدعی شد که ناخواسته دست به قتل زده است، من حتی شاهد این جنایت هم نبودم، اما از ترس باهم فرار کردیم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جنایت اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور ۱۴۰۳
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • قتل مدیرعامل یک شرکت با ۳۷ ضربه چاقو
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس