Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:32:35 GMT

مهدویت باور مشترک و محور وحدت در استان کردستان است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۱۳۲۲

مهدویت باور مشترک و محور وحدت در استان کردستان است

گروه استان‌ها-مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کردستان گفت: مهدویت یک باور مشترک و محور وحدت در استان بوده و استقبال خوب جوانان اهل‌سنت از این فرهنگ و مکتب سبب امیدآفرینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد سادات امشب در جلسه هم‌‌اندیشی و دیدار اعضای هیئت اندیشه‌‌ورز بنیاد مهدویت استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به اهمیت موضوع مهدویت در گام دوم انقلاب و از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: اگر مهدویت نباشد، همه تلاش‌ها و مجاهدت‌ها بی‌فایده و بی‌اثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخنان امام راحل(ره) مبنی بر اینکه باید جهان را برای حضرت مهدی(ع) حاضر کرد تا تمدن‌سازی منجر به حکومت جهانی امام زمان (عج) شود، گفت: نظام سلطه حیثیت و هویت خود را با وجود مکتب امام مهدی(ع) در خطر می‌بیند، بنابراین با تبدیل شدن این تفکر به یک کابوس بزرگ، تمام هم و غم خود را در تفکر مهدویت به کار بسته است.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان کردستان با بیان اینکه هجمه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی علیه تفکر مهدویت شروع شده است، بیان کرد: با ساخت سینمای هالیوود فیلم‌های ضد مهدویت با درآمد میلیاردی پخش شده که هدف از اقداماتشان، ترویج تفکر غربی‌ها است.

وی افزود: دشمنان مباحثی چون جهانی شدن، پایان تاریخ، فدرالیسم فرهنگی و ظهور حضرت مسیح و ترویج تفکر صهیونیست‌ها را مطرح کرده اما متأسفانه ما درباره مقوله مهدویت بسیار کم‌کار هستیم.

سادات خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) از سال 1379 حدود 20 سال پیش با پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی و موافقت مقام معظم رهبری جهت تعمیق باور مهدویت در جامعه، خصوصاً در میان  نسل جوان تشکیل شده و کارهای ارزشمند و فاخری را در سطح کشور انجام داده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: ترویج مکتب و فرهنگ مهدویت با "انجام کارهای فرهنگی" در اولویت قرار گیردفراکسیون مهدویت در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد

وی اظهار کرد: تربیت مبلغ، اعزام مبلغ، نگارش آثار و تألیف، تأسیس مهدویت در قم با 10 هزار جلد تخصصی در حوزه مهدویت، تأسیس مرکز یاوران مهدی و تأسیس پرتال مهدویت از کارهای بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) بوده است.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کردستان با بیان اینکه این بنیاد از حدود 7 سال گذشته فعالیت‌های خود را در استان آغاز کرده است، عنوان کرد: با تلاش‌ها و پیگیرهای بسیار، اقدامات، برکات و تفاهم‌نامه‌های خوبی در مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و مراکز نظامی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام شده است.

وی بیان کرد: آموزش سبک زندگی مهدوی با حضور بیش از هزار نفر، برگزاری دوره‌های مقدماتی مربیگری مهدوی با ظرفیت 400 نفر با میزبانی دانشگاه کردستان با حضور اساتید بزرگ قم، اعزام دانشجویان به مشهد، قم و جمکران با وجود عدم ساختارها، امکانات و بودجه از جمله اقدامات انجام شده در سطح استان کردستان بوده است.

سادات یادآور شد: باور مهدویت یک باور مشترک و محور وحدت در استان کردستان بوده و خوشبختانه استقبال خوب جوانان اهل‌سنت از این فرهنگ و مکتب باعث امیدآفرینی شده کمااینکه با وجود پژوهشگران علمی مباحث مطلوبی مطرح و این ظرفیت بسیار خوب در کنار هیئت اندیشه‌ورز و شورای سیاست‌گذارها خوشبختانه فعال هستند.

انتهیا پیام/484/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان مهدی موعود عج بنیاد فرهنگی حضرت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای کاهش قیمت بلیط کنسرت‌ها، تصریح کرد: با همکاری خوب تهیه‌کنندگان اجراهای صحنه و معاونت هنری وزارتخانه، کنترل و نظارت قوی‌تر پیدا می‌کند تا قیمت بلیط این مراسم‌ها به زیر یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

او با تشریح آخرین اقدامات وزارتخانه تحت امرش برای سند ملی پویانمایی، گفت: با ابلاغ رییس‌جمهور اواخر اسفند ۱۴۰۲ بنیاد ملی پویانمایی را افتتاح کردیم. کارهای توسعه‌ای با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مساعدت رییس‌جمهور حل شده است. اعضای پیشنهاد برای هیات امنای بنیاد ملی پونمایی را معرفی کردیم و به زودی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن تعیین می‌شوند.

اسماعیلی از دنبال کردن شهر جهانی صنایع خلاقیت فرهنگی سخن گفت و افزود: ایجاد مجموعه‌های شهرک‌های تولید صنایع خلاق فرهنگی را در شهرهای اصفهان، کیش، تهران، مشهد، پرند و تبریز که تاثیر بسزایی در جهش اقتصاد فرهنگ‌بنیاد دارند، دنبال می‌کنیم. آثار خوب آن به زودی برای همه قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح بازسازی تئاتر شهر، گفت: این پروژه از ابتدای دی ۱۴۰۲ آغاز شده است و حداکثر تا سال آینده حریم تئاتر شهر با ایجاد فضاهای جدید نمایشی خارج از محدوده در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد. ساماندهی دست‌فروش‌ها در این منطقه نیز توسط شهرداری در جریان است.

وی ادامه داد: سند هنر نمایشی و تئاتر از قبل از عید نوروز در شورای هنر مطرح شده و ان‌شاءالله به زودی تصویب می‌شود. در بازدید از اداره تئاتر شهر تهران با مخروبه شدن این اداره روبرو بودیم که ان‌شاءالله ۸ پلاتوی جدید تا پایان سالجاری در این اداره در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: عملیات «وعده صادق» اقدامی ضروری و وحدت بخش بود
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری