Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@23:16:46 GMT

نماینده شیراز: نام شجریان را از گذر حافظ بردارید

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۲۲۰۹

نماینده شیراز: نام شجریان را از گذر حافظ بردارید

منتخب اول مردم شریف شهرستان‌های شیرازوزرقان به مصوبه اخیرشورای اسلامی شهرشیرازدرخصوص نامگذاری خیابانی دراین کلان شهربنام محمدرضا شجریان واکنش نشان داد.

علیرضا پاک فطرت در نامه‌های جداگانه به فرمانداری، شهرداری و شورای شهر شیراز خواستار لغو نامگذاری خیابانی بنام استاد شجر یان به جای نام قبلی آن (خیابان روبروی حافظیه -گذر حافظ) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن نامه انتقادی وی ازمصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز آمده است:"از قرار اطلاع شورای اسلامی شهر شیراز در مصوبه اخیر خود اقدام به نامگذاری خیابان روبروی آرامگاه حافظیه موسوم به گذر حافظیه (محورحافظیه) به نام استاد شجریان نموده که این مساله موجب انتقاد و اعتراض عده کثیری ازمردم این کلانشهرگردیده است.


لذا ضمن احترام به ساحت هنرایرانی- اسلامی و ارزش نهادن به مقام هنرمندان شاخص کشور عزیزمان ایران و با توجه به تقاضای مکرر شهروندان شیرازی، پیشنهاد می‌گردد از آنجاکه خیابان مذکوریک گذر ملی با شهرتی جهانی بوده و از سال‌ها قبل در مجاورت مردم وگردشگران نیزبه همین نام شناخته شده، منبعد نیز به همین نام (گذرحافظ) شناخته و ماندگاربماند. "

شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه ۲۰ مهر در آخرین جلسه علنی، تغییر نام بخشی از یک خیابان در محدوده مقابل آرامگاه حافظ را، به نام گذر شجریان نامگذاری کرد.

این موضوع نقد و نظر‌های مختلفی را از سوی برخی صاحبنظران و شهروندان به دنبال داشته که برخی منتقدان با محل در نظر گرفته شده مخالفت کرده‌اند.

محدوده مورد نظر شورای اسلامی شهر شیراز، حد فاصل دو چهارراه حافظیه و ادبیات قرار دارد که زمانی به نام گذر حافظ و مدتی به نام گذر هنر، معرفی شده بود و اکنون و براساس تصویب شورا، قرار است به نام گذر شجریان نامگذاری شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمدرضا شجریان شیراز شورای شهر شیراز پارسی خبر شورای اسلامی شهر شیراز نام گذر گذر حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در خیابان های شیراز نیز این آبگرفتکی و سیلاب های موسمی اتفاق افتاد.

کد خبر 846998 برچسب‌ها استان‌ فارس خبر مهم آبگرفتگی

دیگر خبرها

  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند