Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:54:30 GMT

کشت پاییزه گندم در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۳۹۴۲

کشت پاییزه گندم در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا دانش گفت: کشت پاییزه محصولات کشاورزی در استان ما از دهه اول شهریورماه و با کشت کلزا آغاز می‌شود که تاکنون در بیش از هفتصد هکتار کشت کلزا انجام شده و بذر، کود و سم مورد نیاز تهیه و به کشاورزان تحویل داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در کشت پاییزه در استان محصولات گندم، جو و کلزا کشت می‌شود، افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت جو آبی ۱۰ هزار هکتار و جو دیم ۱۷ هزار هکتار است که بذر آن تهیه و قیمت هر کیلوگرم بذر اصلاح شده جو آبی سه هزار و۵۰۰ تومان و جو دیم سه هزار و ۳۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گندم آبی در استان ۲۰ هزار هکتار و گندم دیم ۳۸ هزار هکتار است که تا پایان آبان ماه این محصولات کشت می‌شوند.

دانش عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم بذر اصلاح شده گندم دیم سه هزار و ۷۰۰ تومان و گندم آبی سه هزار و ۹۰۰ تومان است و خرید این محصول برای سال آینده تضمینی و با قیمت چهار هزار تومان است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده یک هزار تن کلزا تولید شود که قیمت پیشنهادی خرید تضمینی سال آینده حدود ۱۰ هزار تومان است.

دانش با بیان اینکه بهترین تاریخ کشت جو از ۱۵ تا ۲۵ مهرماه است، افزود: در کشت گندم با توجه به منطقه سرد یا معتدل توصیه می‌شود در مناطق سرد تا ۱۰ آبان و در مناطق معتدل مانند لردگان و خانمیرزا تا ۲۵ آبان‌ماه کشت انجام شود.

کد خبر 5047822

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گندم ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهدای مدافع حرم خطبه های نماز جمعه هزار هکتار سه هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری