Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر پیشین امور پارلمانی لبنان تأکید کرد که جریان مقاومت در کابینه این کشور حضور خواهد داشت و از آن خارج نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «محمود قماطی» وزیر پیشین امور پارلمانی و عضو شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان از اقدامات سعد الحریری رئیس جریان «المستقبل» انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: حمله وزیر اماراتی به فلسطینیان: به قدرنشناسی‌ها عادت کرده‌ایم

قماطی با اشاره به مداخلات بین‌المللی، اختلافات داخلی و فشارهای اقتصادی که بر سر راه تشکیل دولت لبنان قرار دارد، تصریح کرد، تماس الحریری با گروههای سیاسی پس از آن صورت گرفت که مصطفی ادیب نتوانست کابینه تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هنیه: اسرائیل جای پای نظامی-اقتصادی در مناطق نزدیک ایران می‌خواهد

وی در توضیح علت عدم موفقیت ادیب گفت: «مشکل این بود که در روند تشکیل کابینه ادیب، یک گروه مخفی وجود داشت که تلاش داشت با هماهنگی [کشورهای] خارجی، اراده و مقاصد خود را به مردم لبنان تحمیل کند».

این مسئول لبنانی ادامه داد: «مسئله‌ای وجود دارد که باید برخی بدانند و آن اینکه، اقلیت و اکثریت پارلمانی وجود دارد. انتخابات ملت نیز این پارلمان را تشکیل داده است. پس گفتن اینکه تیم ما مخالف دموکراسی است، با واقعیت و حقیقت مغایر است. زیرا حضور ما، حاصل انتخابات قانونی، مشروع و بر اساس قانون اساسی است. لذا این پارلمان، نماینده ملت است».

پایگاه خبری العهد به نقل از قماطی گزارش داد، نرمش و امتیازاتی که اکثریت پارلمانی در قبال ابتکار فرانسه نشان داد، برای نجات لبنان بود، ولی اینکه الحریری به نمایندگی از بخشی از اقلیت پارلمان، قصد دارد مسائلی را به اکثریت پارلمان تحمیل کند، یک مسئله غیر منطقی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات امروز الحریری، ادامه اشتباهات گذشته اوست، خاطر نشان کرد، مشکل لبنان، اختلاف بر سر پُست یا سهمیه‌بندی نیست، بلکه کودتایی در جریان است تا اکثریت پارلمان در قدرت حضور نداشته باشد.

ببینید: فیلم/ سوال از مسئول مسیحی لبنان: ایران یا عربستان؟

وزیر پیشین لبنان با اشاره به موافقت کامل فرانسه با ملاحظات حزب الله، تأکید کرد، حزب الله دید مثبتی به طرح فرانسه دارد، ولی اقدامات الحریری چه سنخیتی با این طرح دارد؟.

قماطی با تأکید بر اینکه الحریری باید شرطی تعیین نکند، تصریح کرد: «اگر الحریری می‌خواهد به وضعیت پیش از دولت  دیاب بازگردد و همان شروط را تحمیل کند، ما نیز نخواهیم پذیرفت».

وی در پایان خاطر نشان کرد: «تعامل خوبی با الحریری و فرانسوی‌ها خواهیم داشت، ولی در راستای هدف آمریکا اکثریت و [جریان] مقاومت را از کابینه اخراج نخواهیم کرد».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ پارلمان کابینه لبنان سعد الحریری قانون اساسی مصطفی ادیب حزب الله لبنان دولت لبنان آمریکا لبنان مشرق اکثریت پارلمان وزیر پیشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که بامداد امروز پنج‌شنبه رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطق، شمالی، جنوبی و جنوب‌غربی و شرقی شهر غزه را با حمله توپخانه‌ای گلوله‌بارن کرد و در این حمله‌ها شماری از مردم در مناطق شیخ اجلین، تل‌الحوا، و زیتون در شمال غزه زخمی شدند.

بنابرگزارش خبرگزاری «وفا» همچنین جنگنده‌های رژیم نیز مناطق مسکونی در تل‌الحوا و اردوگاه شاطی در غزه را نیز بمباران کردند.

حمالیت چین از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «وانگ یی» وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن از عضوت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چین این اظهارات را در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اندونزیایی خود در جاکارتا بیان کرد.

وانگ یی همچنین تأکید کرد که «جنگ اسراییل علیه غزه منجر به فاجعه انسانی شده و آتش‌بسِ بدون قیدوشرط باید فوراً برقرار شود.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رأی‌گیری می‌کند؛ اقدامی که احتمالاً از طرف آمریکا به عنوان متحد اصلی رژیم صهیونیستی بی‌نتیجه بماند.

یونیسف: از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه کشته شده‌اند

مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد که از آغاز جنگ در ۷ اکتبر، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک در نوار غزه کشته شده‌اند. هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

بنابر گزارش یونیسف «هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد.»

وزیر کابینه اسراییل: اگر جای کافی نیست، زندانیان فلسطینی را اعدام کنید!

وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ضد انسانی در توییتی در شبکه اجتماعی ایکس روز چهارشنبه به بهانه ازدحام و شمار بالای اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم در راه‌حلی ضد بشری از کابینه خواست تا به عنوان «راه حل» فلسطینیان با سابقه آنچه «مخرب» خواند، حکم اعدام صادر شود.

«ایتامار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر جنجالی خود با اشاره به کمبود فضای زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم به دلیل کثرت افراد زندانی و بازداشت شده، خواستار اجرای حکم اعدام برای مجرمان امنیتی شد.

توییت جنجالی وزیر تندرو صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که کابینه این رژیم با پیشنهاد بن غفیر مبنی بر ساخت هزار اقامتگاه زندان در اراضی اشغالی موافقت کرد.

کد خبر 6081623

دیگر خبرها

  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از جنگ ایران و اسرائیل
  • پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از رویارویی ایران و اسرائیل
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: پیش از هرگونه حمله باید خوب فکر کنیم/ ایران به حمله ما واکنش نشان خواهد داد
  • در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟
  • زخمی شدن 3 اسرائیلی در حمله یک پهپاد لبنانی
  • احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد